Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz E se protáhl a míří do Číny. A veze další vylepšení

Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Šestá generace prémiového německého sedanu vyšší střední třídy se pro potřeby čínských zákazníků prodloužila, přičemž se přidávalo hlavně pro cestující vzadu. Majetnější majitelé se totiž stále velmi rádi nechávají vozit.

Automobily s prodlouženým rozvorem mají v Číně docela dlouhou tradici. Ostatně i Škoda Yeti na tenhle aktuálně největší automobilový trh kdysi vstoupila s tělem protaženým o nezanedbatelných 52 milimetrů. Delší rozvor preferují především majetnější a starší Číňané, kteří si zvykli jezdit v druhé řadě, což v Evropě až na výjimky prakticky neznáme. Vstříc těmto zákazníků nejnověji vychází také Mercedes-Benz, který speciálně pro říši středu přichystal novou třídu E s označením W214 s delší karoserií.

V pořadí šesté „éčko“ (spolu se staršími předchůdci bez tohoto označení se dokonce jedná o jedenácté vydání) se ve srovnání s konvenční variantou protáhlo o 143 milimetrů, přičemž na rozvor připadlo 133 mm (3094 milimetrů). Místo klasické lavice je vzadu dvojice samostatných sedadel s nastavováním v úhlu 36 stupňů, elektronicky ovládanou podnožkou a vyhříváním krku, která rozděluje masivní středový tunel s odkládacím prostorem. O zvukovou pohodu se postará audiosystém Burmester s Dolby Atmos a 4D efektem, 21 reproduktory a maximálním výkonem 730 wattů.

O motorech se Mercedes-Benz nezmiňuje, zato se chlubí třetí generací svého multimediálního systému MBUX, který obecně patří na samotnou špičku. Jako první vůz v prémiovém segmentu dostane Mercedes-Benz E L americký čip Qualcomm 8295 s 5nanometrovou architekturou pro využití v automobilovém průmyslu. V kombinaci s podporou sítí 5G poskytnou multimédia velmi rychlý chod a vynikající konektivitu, na kterou si v Číně obzvlášť potrpí.

S tím se pojí též optimalizovaný hlasový asistent, který na nastavené preference (třeba když si při určité venkovní teplotě určíte automatické zapnutí vyhřívání sedadel) dokáže reagovat podle určité fráze.

Prodloužená třída E bude také prvním mercedesem s automatickou změnou jízdního pruhu. Systém Automatic Lane Change Assist (ALC) byl vyvíjen v Číně a díky aktivnímu navigování dokáže částečně fungovat autonomně. Zvládne také udržovat dostatečnou vzdálenost od větších vozidel (například kamionů) a další funkce.

Video se připravuje ...

Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Doporučujeme

31. 10. 2023 09:55
Super, vždyť každej správnej netopýrožrout
má mít medvěda v garáži no ne? Mě to k sobě pasuje.