Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz třídy M - první fotografie a informace

Ondřej Láník Ondřej Láník 8. 12. 2004 • 17:39
10
64
Zobrazit náhledy (10)
Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML
Další fotografie dlouho očekávané novinky Mercedesu včetně interiéru najdete v tomto článku (9 fotografií a 4 plakáty). Nová, větší a hranatější druhá generace vozu Mercedes-Benz M příjde na americký trh na jaře a Evropa se dočká v létě 2005.

620 tisíc dosud vyrobených "amerických" Mercedesů třídy M první generace dostává právě nástupce. Na lednové detroitské motorshow se představí větší a hranatější druhá generace vozu Mercedes-Benz M, která krátce na to příjde na americký trh a v létě 2005 se dostane také na automobilové trhy Evropy.

Nový Mercedes třídy M je o 150 mm delší, o 71 mm širší a 7 mm nižší než jeho předchůdce, rozvor narostl na 2915 mm. Novou karosérii si automaticky spojíte se jménem Mercedesova SUV, design se drží v mezích nastolených první generací, která vlastně byla v roce 1997 tou zásadní inovací modelového programu Mercedesu. Na siluetě nové třídy M si nelze nepovšimnout dynamických tvarů C-sloupku a zpracování zádě, jejíž tmavé zadní sklo rozvíjí původní řešení sportovním směrem. Charakterová boční linie nově uváděných Mercedesů je v případě třídy M vystřídána razantně stoupajícím prolisem po spodní hranou bočních oken.

Líbivě vytesané tvary karosérie jsou současně aerodynamicky příznivě navrženy. Koeficient odporu vzduchu cx=0,34 je výrazně příznivějsí než u předchozí generaci cx=0,39. To mimo jiné umožnilo snížení kombinované spotřeby některých modelů až o 10 %.

Pro nový Mercedes jsou připraveny tři nové motory. Vidlicový vznětový šestiválec (ML 320 CDI) s přímým vstřikováním nafty common-rail třetí generace. Nový motor dává 165 kW a maximální točivý moment 510 Nm při 1600 ot./min. Slabší alternativou je ML 280 CDI se šestiválcem o výkonu 140 kW a největším točivém momentu 440 Nm. Dalším novým motorem ve třídě M je ten v modelu ML 350. Zážehový vidlicový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 200 kW a točivý moment 350 Nm. Zatím jediným osmiválcem v novém Mercedesu M je osvědčený zážehový V8 (225 kW) v modelu ML 500.

Všechny verze jsou sériově vybaveny semistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, která bude ovládána elektronicky pákou u volantu, nebo tlačítky na volantu.

Stálý pohon všech kol 4ETS s integrovaným protiprokluzovým systémem a downhill asistentem bude možno objednávat ve dvou variantách: ke standardu bude za příplatek dodáván off-road pack určený, podle tiskové zprávy "pro nejtežší cesty v těžkém terénu". Součástí pohonu všech kol je redukční dvoustupňová převodovka a diferenciály s uzávěrkami (až 100 % sevření) vzadu a mezi nápravami. Vzduchové odpružení AIRMATIC bylo naladěno pro jízdu mimo silnice a umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 110 mm na maximálních 291 mm. Brodivost nového Mercedesu je až 600 mm. Vzduchovému odpružení sekunduje adaptivní tlumení ADS.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku