Nový Mercedes-Benz třídy M - první fotografie a informace
620 tisíc dosud vyrobených "amerických" Mercedesů třídy M první generace dostává právě nástupce. Na lednové detroitské motorshow se představí větší a hranatější druhá generace vozu Mercedes-Benz M, která krátce na to příjde na americký trh a v létě 2005 se dostane také na automobilové trhy Evropy.
Nový Mercedes třídy M je o 150 mm delší, o 71 mm širší a 7 mm nižší než jeho předchůdce, rozvor narostl na 2915 mm. Novou karosérii si automaticky spojíte se jménem Mercedesova SUV, design se drží v mezích nastolených první generací, která vlastně byla v roce 1997 tou zásadní inovací modelového programu Mercedesu. Na siluetě nové třídy M si nelze nepovšimnout dynamických tvarů C-sloupku a zpracování zádě, jejíž tmavé zadní sklo rozvíjí původní řešení sportovním směrem. Charakterová boční linie nově uváděných Mercedesů je v případě třídy M vystřídána razantně stoupajícím prolisem po spodní hranou bočních oken.
Líbivě vytesané tvary karosérie jsou současně aerodynamicky příznivě navrženy. Koeficient odporu vzduchu cx=0,34 je výrazně příznivějsí než u předchozí generaci cx=0,39. To mimo jiné umožnilo snížení kombinované spotřeby některých modelů až o 10 %.
Pro nový Mercedes jsou připraveny tři nové motory. Vidlicový vznětový šestiválec (ML 320 CDI) s přímým vstřikováním nafty common-rail třetí generace. Nový motor dává 165 kW a maximální točivý moment 510 Nm při 1600 ot./min. Slabší alternativou je ML 280 CDI se šestiválcem o výkonu 140 kW a největším točivém momentu 440 Nm. Dalším novým motorem ve třídě M je ten v modelu ML 350. Zážehový vidlicový šestiválec poskytuje nejvyšší výkon 200 kW a točivý moment 350 Nm. Zatím jediným osmiválcem v novém Mercedesu M je osvědčený zážehový V8 (225 kW) v modelu ML 500.
Všechny verze jsou sériově vybaveny semistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, která bude ovládána elektronicky pákou u volantu, nebo tlačítky na volantu.
Stálý pohon všech kol 4ETS s integrovaným protiprokluzovým systémem a downhill asistentem bude možno objednávat ve dvou variantách: ke standardu bude za příplatek dodáván off-road pack určený, podle tiskové zprávy "pro nejtežší cesty v těžkém terénu". Součástí pohonu všech kol je redukční dvoustupňová převodovka a diferenciály s uzávěrkami (až 100 % sevření) vzadu a mezi nápravami. Vzduchové odpružení AIRMATIC bylo naladěno pro jízdu mimo silnice a umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 110 mm na maximálních 291 mm. Brodivost nového Mercedesu je až 600 mm. Vzduchovému odpružení sekunduje adaptivní tlumení ADS.