Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Nissan Juke oficiálně. Vyrostl, kontroverzní vzhled zůstává

David Bureš
Diskuze (78)

Druhá generace malého SUV od Nissanu nabízí prostornější kabinu i větší zavazadelník. Nabídka motorů zahrne benzinový tříválec.

Nissan Juke byl při svém příchodu v roce 2010 jeden z průkopníků segmentu malých SUV. Navzdory kontroverznímu vzhledu byl notně populární a možná i proto výrobce nespěchal s jeho nástupcem. Letos se však druhá generace po letech čekání konečně odhaluje. Originálně debutovala na pěti místech najednou, v Londýně, Paříži, Miláně, Barceloně a Kolíně nad Rýnem, do prodeje vstoupí na konci listopadu 2019. O výrobu se nadále postará britský závod Nissanu v Sunderlandu.

Druhá generace přitom na předchůdce navazuje originálním vzhledem, který rozděluje názory. Příď nadále tvoří rozdělené světlomety, úzká vyšší část a kulatá nižší, nově jsou však světla už standardně diodová. Doplňuje je charakteristická maska modelů Nissan ve tvaru písmena V. Zachována pak byla i silueta evokující vozy kupé.

Video se připravuje ...

„Nový design a požitek z jízdy osloví rostoucí počet zákazníků, kteří se rozhodli pro kompaktní crossover. Juke dospěl. Zachoval si však kvality zábavného auta, díky kterým vždy vynikal,“ komentuje to Ponz Pandikuthira, viceprezident Nissan Europe pro plánování produktů.

Juke nicméně v druhé generaci vyrostl, a to ve všech směrech. Dlouhý je teď 4.210 mm, široký 1.800 mm a vysoký 1.595 mm. To s sebou nese prostornější kabinu, prostor na kolena u zadních sedadel narostl o 5,8 cm, místa nad hlavou je vzadu o 1,1 cm více. Zavazadlový prostor s kapacitou 422 litrů znamená o 20 % více úložného prostoru.

Nissan Juke – srovnání rozměrů s předchůdcem
Model Juke II (2019-) Juke I (2010-2019)
Délka (mm) 4210 4135
Šířka (mm) 1800 1765
Výška (mm) 1595 1565
Rozvor (mm) 2636 2530
Objem zavazdelníku (l) 422 354

I přes nárůst rozměrů je však novinka lehčí než minulá generace, a to o 23 kilogramů. Zajišťuje to hlavně využití oceli s vysokou pevností, která má vliv i na tužší podvozek, díky němuž auto poskytuje větší stabilitu a jistější chování.

Z hlediska motorů Nissan potvrdil zatím jen příchod přeplňovaného zážehového tříválce 1.0 DIG-T o výkonu 86 kW, který bude možné spárovat jak s šestistupňovým manuálem, tak sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Nissan Juke – technická data motoru 1.0 T-DIG
Motor 1.0 T-DIG
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 86/5250
Točivý moment [N.m/min]  180/1750
Převodovka 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 180 (180)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 (11,1)
Pohotovostní hm. [kg] 1192 (1210)

Změnou prošel také interiér, v němž automobilka slibuje více stylu a pohodlí. Sedadlo řidiče má lepší polohování, v zadní části vozidla je více místa a úložného prostoru, ovládací prvky jsou pro uživatele příjemnější. Nové jsou i hodnotněji působící měkčené materiály na palubní desce.

Myslelo se také na bezpečnost, která byla řešena množstvím jízdních asistentů, jak je v dnešní době zvykem. Juke se nově spolehne na systém ProPilot, známý z ostatních Nissanů, který nabízí elektronicky asistované řízení, zrychlení a brzdění. Nechybí ani automatické nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu, upozornění na provoz za vozidlem a sledování mrtvého úhlu.

Druhá generace Nissanu Juke by ráda navázala na úspěchy předchůdce, kterého se od roku 2010 prodalo bezmála milion exemplářů. Juke v minulosti byl vůbec nejprodávanější malé SUV v Evropě, s postupujícími léty a rostoucí konkurencí však jeho pozice slábla. Novinka to však jistě bude chtít změnit.

David Bureš
Diskuze (78)

Doporučujeme

20. 10. 2019 19:02
Re: Juke 1.6DiG-t
Môže byť.


Teraz som niečo prešiel na Nike 1,2tce a des.

Autíčko veľmi úzke porovnávam s ix20, volant nenastavitelny.
Nemá lakťovú opierku.
Chýbajú také bežné veci , napr osvetlenie priehradky..


Celkom vysoká miera aerodynamického hluku na diaľnici.
Hlavné d okien.

Ťažké rozjazdu, nemá adaptácie alebo neviem. Skrátka skacka rozbehu.

A tce na diaľnici žerie skoro 9 litrov.

S ix20, plne naložený som jazdil okolo 8..

Navyše, motor zďaleka nie je taký živý, ako byť podľa turba mal byť.

Takže slabota.


Ale je to pekné a nový model pôjdem vyskusat
Avatar - kaa
14. 9. 2019 19:53
Re: 100 a 1...
Bohužel to vypadá že v nabídce bude jen litrový tříváleček. Tomu se říká bída.
Avatar - _beta
5. 9. 2019 15:43
Re: Nečekal jsem,
Vďaka. Žiaľ vieme.
Auto jazdí 2x25km po vonku denne. Výmena tak po cca 15000. Dávam pozor.
Avatar - lamal
5. 9. 2019 11:13
Re: Nečekal jsem,
jasne tak nech sluzi a treba menit castejsie olej na tej 1.2tce o problemoch s riedenim oleja benzinom snad vies...
Avatar - 3_diamanty
5. 9. 2019 07:59
Re: Nečekal jsem,
to si robis srandu? lebo tu ti to neprejde ... :D