Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Mitsubishi Outlander PHEV: Král dvojí krve

Leoš Káňa Leoš Káňa 9. 3. 2019
37
43
Zobrazit náhledy (37)
Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV zvládlo cestu do rakouského Kaprunu s akumulátory nabitými na 82 % za 7,4 l/100 km. S plnou kapacitou dosáhlo na cestě zpět průměru 7,3 l/100 km. Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Pádla pod volantem slouží u Outlanderu PHEV k nastavení intenzity rekuperace při zpomalování, o čemž vás informuje písmeno B (0 až 5) na displeji palubního počítače Tlačítky u voliče převodovky zapnete čistě elektrický režim (EV) nebo si udržíte kapacitu akumulátorů na později (Save CHRG). Přepínat můžete také systém pohonu všech kol. Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Srdcem plug-in hybridu v Outlanderu PHEV je nově benzinový čtyřválec 2,4 l pracující v Atkinsonově cyklu s výkonem 99 kW Rychlonabíjecí stanice, kterých je v Rakousku mnohem více než u nás, ale potřebujete na ně místní čipy, jsme museli hledat na mobilu. Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi podporuje Android Auto, který u nás ofi ciálně ještě nefunguje. Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV je se 178 000 kusy nejprodávanějším plug-in hybridem na světě. Nyní k nám dorazilo v nejnovějším provedení s přepracovanou technikou.

Stále se jedná o SUV se spalovacím agregátem, dvěma elektromotory a baterií, kterou lze napájet rychlonabíječkami, ale s řadou vylepšení. Nový benzinový čtyřválec 2,4 l pracuje v Atkinsonově cyklu a disponuje 99 kW. Výkon zadního elektromotoru stoupl ze šedesáti na 70 kW, kapacita akumulátorů vzrostla o patnáct procent na 13,8 kWh a generátor je také o deset procent silnější. Výhody plug-in hybridů jsou zřejmé. Na krátké vzdálenosti jedete pouze na elektřinu, kterou si potom dobijete ze zásuvky.

První metry k dobíječce

Bát se nemusíte ani delších tras, protože potom funguje jako běžný hybrid a o pohon se stará spalovací agregát. V případě zmodernizovaného Mitsubishi Outlander PHEV jsme se zaměřili na druhý případ a vyrazili s ním do rakouských Alp. Z Prahy do Kaprunu je to zhruba 480 km, přičemž větší část trasy vede po dálnicích. První zastávku máme hned v Průhonicích u Lidlu, protože baterie máme nabité jen na 15 %. Během dvaceti minut, kdy si stihneme koupit drobnou svačinku, už nám na stojanu svítí 82 %, což je fajn. V nastavení outlanderu volíme mód Eco a udržování hranice nabití baterií tlačítkem Save CHRG u voliče převodovky, protože potom funguje jako běžný hybrid. Cestou poznáváme vůz.

Páčkami pod volantem si můžeme nastavovat intenzitu rekuperace od nuly do 5. Podle ní i vozidlo zpomaluje, když dáme nohu z plynu – na 0 jede na volnoběh. Na středovém displeji sledujeme, jak systém funguje. Většinou táhne jen spalovací agregát, při lehkém přidání nebo jízdě do kopce mu pomáhají elektromotory, a když zpomalováním narekuperujeme dostatek energie, jedeme jen na elektřinu. Kdybychom nesledovali obrazovku, přechody mezi různými pohony bychom ani nezaznamenali. Benzinový čtyřválec totiž běží tiše a kultivovaně.

Klidně i divoce

Multimediální systém nemá svou navigaci, jen podporuje aplikaci Android Auto, která u nás ještě nefunguje. S našimi mobily si tedy nerozumí, takže

případné nabíječky po cestě musíme hledat na nich. A již v Čechách nám jich Google několik nabízí. Nejsou však úplně na hlavní trase a my se nechceme zdržovat jejich hledáním. Blížíme se k jedinému většímu městu na cestě. Právě na projetí Českých Budějovic jsme si schovávali elektřinu. Tu nyní využijeme, abychom zdejší obyvatele nezatěžovali dalšími emisemi.

Volíme režim EV a nehlučně se proplétáme městem. Outlander zrychluje přesvědčivě, a kdybychom chtěli, nedáme téměř nikomu na semaforech šanci. Za Planou se vracíme do módu zachování energie a kapacita baterií je lehce pod polovinou.

Na cestě k rakouským hranicím ještě zkoušíme sportovní režim S-AWC Sport, kdy jsou v permanenci všechny tři motory, které společně mohou mít až 167 kW. Mitsubishi reaguje na plyn okamžitě a jeho dynamika je více než přesvědčivá. Komfortní nastavení podvozku se ale na větší řezání zatáček nehodí, stejně jako tupější řízení. S předjížděním pomalejších vozů však nemáme sebemenší problémy, protože pružné zrychlení je díky elektromotorům úžasné.

Mitsubishi Outlander PHEV v číslech
Spalovací motor zážehový, R4
Zdvihový objem (cm3)2360
Maximální výkon (kW při min-1)99/4500
Maximální točivý moment (Nm při min-1) 211/4500
Výkon předního/zadního elektromotoru (kW)60/70
Toč. moment předního/zadního elektromotoru (Nm) 137/195
Maximální systémový výkon (kW) 167
Objem zavazadlového prostoru (l) 463/1602
Max. rychlost (km/h)170
Zrychlení 0-100 km/h (s) 10,5
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 1,8
Základní cena od (Kč) 1 099 900

Slušná práce

V Rakousku už jedeme prakticky jen po dálnicích. Na krátkém úseku je dokonce povoleno 140 km/h a ani v této rychlosti o tichém motoru pod kapotou nevíme. Outlander by čistě na elektřinu měl jet až 135 km/h, takže to hned zkoušíme. A dosáhnout této mety není problém. Jen dílky označující nabití baterií nám mizí přímo před očima a během chvilky se dostáváme na nulu – rychlá jízda na elektřinu se rozhodně nevyplatí. Rakouské dálnice, kde jsou častá omezení na stovku, další vzrušení nepřinášejí. Rychlonabíjecích stojanů je podél nich ale podstatně více než v Čechách. K několika sjíždíme, všechny však fungují na místní čipy nebo aplikace, takže jsme je nevyužili. V poklidném tempu přijíždíme do Kaprunu a palubní počítač nám ukazuje průměrnou spotřebu 7,4 l/100 km. Na 1955 kg těžké SUV s trojčlennou posádkou a plně naloženým kufrem to je velmi pěkná hodnota. A to i v případě, kdy k ní připočteme ještě asi 11 kWh spotřebované elektřiny.

Sníh na dva způsoby

Do Rakouska jsme nejeli jen tak náhodou. Chceme si zde vyzkoušet nový mód Snow pro pohon všech kol. S ním se outlander plynule rozjíždí a ukazuje maximální záběr. Systém totiž umí rozdělovat točivý moment i mezi levé a pravé kolo na nápravě. Nyní v režimu Lock uzamkneme distribuci síly na přední a zadní kola a úplně vypneme stabilizaci. S mitsubishi si potom užíváme i zábavu – na sněhu hezky klouže a zatáčky projíždí bokem dopředu. Na cestu zpět jsme připraveni o něco lépe, protože akumulátory ukazují 100% nabití – přes noc jsme je napájeli z běžné 220V sítě. Jedeme stejnou trasou a v Praze na palubním displeji svítí průměr 7,3 l/100 km.

Plug-in hybrid ukázal, že mu chutnají i dlouhé cesty. Nám se na něm líbilo i nabízené pohodlí či prostornost a rozhodně jde o nejlepší outlander, ve kterém jsme jeli.

Plusy

  • Komfort a pohodlí
  • Neznatelné přechody mezi různými režimy
  • Kultivovaný spalovací motor a odhlučnění
  • Slušná spotřeba paliva
  • Možnost jezdit jen na elektřinu
  • Rychlé dobíjení

Minusy

  • Přepínání palubního počítače tlačítkem na palubce
  • Malý rozsah nastavování volantu
  • Složité listování v menu

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander

Systém funguje v několika režimech. Při vysokých rychlostech se může vůz pohybovat pouze silou spalovacího motoru a při zatížení si pomůže předním či zadním elektromotorem, což je paralelní zapojení. Umí ale i sériové. V něm kola roztáčení výhradně elektromotory a benzinový agregát slouží k pohonu generátoru, který dobíjí baterie. Samozřejmostí je i čistě elektrický provoz.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

1 zastavka
SamanAR
| 11. 3. 2019
proti Tesle mozna, my ale Teslou nejely
3 elektromotory a baterka k ničemu
xpaja
| 11. 3. 2019
Sice ji nepotřebuje, ale občas se to hodí. Teda pokud mluvíme o rychlonabíjení.
Protože nabíjet z veřejné AC nabíječky auto s palubní nabíječkou 3,6kw je nesmysl. Teda pokud ho tam nebudu dobíjet třeba po dobu co jsme v práci, ale to bych se styděl to blokovat někomu kdo ten výkon nabíječky využije (elektromobilu). Ten zákaz pluginu na nabijeckách navrhoval někdo tuším v UK a týkalo se to AC nabíjení.
Outlander PHEV je snad jediný plug-in co má DC konektor a DC nabíjení mi přijde OK. Za 0,5h nabito do 80%, což někde u Lidlu netrvá dýl než nákup. Ale rychlonabíjení má samozřejmě vliv na degradaci baterie, takže je stejně nejlepší nabíjet doma 6A přes noc, s časovačem někdy po půlnoci, ať je plně nabítá před odjezdem.
Avatar - lamal
vdaka za dojmy
lamal
| 11. 3. 2019
uz len kvoli tomu ze to nesmrdi a nema potencial poruch ako diesel je to skvela a funkcna alternativa... tie diesle v Outlanderi nevedeli konkurovat ani tomuto PHEV systemu, tak pre niekoho ineho ako ty je to celkom presvedcive >:D
Avatar - Blue Sun
A není normální slušné kombi lepší?
Blue Sun
| 11. 3. 2019
Prosím, ukaž mi takový kombík. O půl tuny lehčí a několik set tisíc levnější.
Většinou mezi kombi a SUV stejné třídy je rozdíl kolem dvou set kilo, pokud vůbec.
Avatar - H/K_svwet
1 zastavka
H/K_svwet
| 10. 3. 2019
ono zrovna PHEV-cko ma ten interier vycibreny a lepsi este ako klasicky spalovak ... [odkaz] ... luxusne sedacky aj dekory... paradny volant ... kvalitne materialy ( vo vacsine uz makcene ) .. aka to krasa voci nejakej holej tesle ze jo ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku