Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Astra: Oficiální fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (218)
Rysy Insignie, moderní technika, nové motory a výrazně větší rozměry než u předchůdce - to je nový Opel Astra.

Hlavní karosářskou verzí bude pětidveřový hatchback, který jsme už loni mohli zkoumat na špionážních snímcích a před měsícem na oficiálních kresbách. Tvář, připomínající větší Insignii, patří vozu postavenému na nové podlahové plošině s rozvorem náprav o 71 mm delším, než měl předchůdce (2615 mm). Šířka údajně (neoficiální) narostla k 1,8 m. Délka karoserie je o 17 cm větší než u stávající Astry, oficiální údaj udává hrubou míru 4,42 m. Připravují se také další karosářské varianty, mj. populární kombi s novým jménem Sports Tourer a o 20 cm delší karoserií (příjde v roce 2010) a třídveřová Astra GTC.

Z předchůdce bude převzata možnost mít na přání adaptivní tlumiče (a navíc účinek posilovače, převod pedálu plynu, atd.) nově se třemi stupni nastavení jako v Insignii (Standard, Sport, Tour), z menší Corsy se do zadního nárazníku přestěhuje příplatkový integrovaný nosič kol FlexFix nebo příplatkový vyhřívaný věnec volantu, z Insignie pak moderní světelná technika jakou je Adaptive Front Lighting System s bixenonovými světlomety, který disponuje devíti různými světelnými režimy. Jinou technickou specialitou má být OpelEye, integrující funkce zařízení, které varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systému rozpoznávání dopravních značek.

Interiér prozatím zůstává oficiálně utajen, ale ze starších špionážních snímků je zřejmé, že i zde je vzorem Insignia. Dva velké tubusy tentokrát doplní další dva menší.

Základním motorem zůstane cenově dostupná jednotka 1,4 ECOTEC (66 kW), výše nad ní by pak měly být výkonnější přeplňované motory SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) se 103 kW (1,4 Turbo) a 132 kW (1,6 Turbo). S výjimkou základní motorizace budou mít všechny benzinové motory šestistupňovou převodovku.

Turbodieselová paleta sází stále na osvědčené sdílení motorů, takže chybět nemohou jednotky 1,3 CDTI, 1,7 CDTI a 2,0 CDTI v řadě výkonových variant. Vždy s filtrem pevných částic.

Automobil, jehož premiéra je avizována až na frankfurtský autosalon, který proběhne letos v září, se má začít prodávat hned po skončení autosalonu (v říjnu 2009).

Astra je, podobně jako Insiginia nebo Meriva, jedním z několika klíčových modelů, které mají generovat obrat, zaměstnat nevyužité výrobní kapacity a zachránit Opel ve střednědobém horizontu před úpadkem. O Opel se zajímá hned několik kupců (dosud potvrdily zájem Fiat, Magna a GAZ), definitivní rozhodnutí o budoucnosti značky má být známo do konce května.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/j9-xuqBICXI&hl=cs&fs=1" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (218)
Avatar - Plautus
15. 5. 2009 08:10
Re: ASBRAGAN
môj osobný názor je taký, že stále lepšie je spraviť dobrý dizajn trebárs aj za 3 týždne, ako pre mňa menej páčiaci sa dizajn za 3 roky...teraz bez ohľadu na príslušnosť k značke...
Avatar - Plautus
15. 5. 2009 08:01
Re: Proc danielko?
tá druhá veta je celkom trefná úvaha :yes:
Avatar - white label
15. 5. 2009 00:02
Re: Starsi hezci, nova hezci.
Já rozhodně nejsem nějaký vyhraněný VW maniak...a ze značek aut, které si momentálně reálně (i s ohledem na cenu) dokážu představit ve své (dvou)garáži (některá tam stála, nebo stojí) je VW jen jedna
z pěti! A mezi ně rozhodně patří i BMW!
"Problém" je v tom, že tak jako současný Golf GTI(5.a6.gen.) považuju osobně za svým způsobem "nejlepší" produkt od VW (a současné srovnávací testy G6GTI mi dávají dost výrazně za pravdu), tak naopak BMW1 považuju (taky osobně) za jeden z nejméně povedených současných produktů BMW,...ale třeba naprosto jiné (kladné) mínění mám o současném trojkovém kupé...
Jsem si samozřejmě vědom, že už jen to co jsem teď napsal, by samo o sobě možná bohatě stačilo i na celovečerní diskusi... ;-)
Avatar - white label
14. 5. 2009 23:36
Re: Starsi hezci, nova hezci.
Tak když někoho duševně zdravého "označíš", bez vážnějšího důvodu, jako dementního, tak to úplně normální taky není, ale to co jsme si psali s Pierrem si rozhodně nějak osobně brát nemusíš...to bylo spíš v obecné rovině... a je pravda, že tu byli, jsou a asi ještě budou i mnohem "ostřejší" hoši... ;-)
14. 5. 2009 21:30
Re: Starsi hezci, nova hezci.
Jeste musim rict, ze jsem nenapsal ani jedno sproste slovo, tak me tu piorad nerozebirejte, napsal jsem toto : KO KO TI Nu a KO KO T, pokud si nekdo dobrovolne z techto pismenek sesklada sproste slovo, pak mne nemuze moralizovat, protoze ja zadne sproste slove nenapsal a pokud ho tam nekdo vidi, tak proto, ze ho tam chce videt a pokud ho chce videt a vidi, tak ho nejspis take zna, takze jsem nikoho nepohorsil ;-)