Nový Opel Astra: Oficiální fotografie a informace
Hlavní karosářskou verzí bude pětidveřový hatchback, který jsme už loni mohli zkoumat na špionážních snímcích a před měsícem na oficiálních kresbách. Tvář, připomínající větší Insignii, patří vozu postavenému na nové podlahové plošině s rozvorem náprav o 71 mm delším, než měl předchůdce (2615 mm). Šířka údajně (neoficiální) narostla k 1,8 m. Délka karoserie je o 17 cm větší než u stávající Astry, oficiální údaj udává hrubou míru 4,42 m. Připravují se také další karosářské varianty, mj. populární kombi s novým jménem Sports Tourer a o 20 cm delší karoserií (příjde v roce 2010) a třídveřová Astra GTC.
Z předchůdce bude převzata možnost mít na přání adaptivní tlumiče (a navíc účinek posilovače, převod pedálu plynu, atd.) nově se třemi stupni nastavení jako v Insignii (Standard, Sport, Tour), z menší Corsy se do zadního nárazníku přestěhuje příplatkový integrovaný nosič kol FlexFix nebo příplatkový vyhřívaný věnec volantu, z Insignie pak moderní světelná technika jakou je Adaptive Front Lighting System s bixenonovými světlomety, který disponuje devíti různými světelnými režimy. Jinou technickou specialitou má být OpelEye, integrující funkce zařízení, které varuje řidiče před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systému rozpoznávání dopravních značek.
Interiér prozatím zůstává oficiálně utajen, ale ze starších špionážních snímků je zřejmé, že i zde je vzorem Insignia. Dva velké tubusy tentokrát doplní další dva menší.
Základním motorem zůstane cenově dostupná jednotka 1,4 ECOTEC (66 kW), výše nad ní by pak měly být výkonnější přeplňované motory SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) se 103 kW (1,4 Turbo) a 132 kW (1,6 Turbo). S výjimkou základní motorizace budou mít všechny benzinové motory šestistupňovou převodovku.
Turbodieselová paleta sází stále na osvědčené sdílení motorů, takže chybět nemohou jednotky 1,3 CDTI, 1,7 CDTI a 2,0 CDTI v řadě výkonových variant. Vždy s filtrem pevných částic.
Automobil, jehož premiéra je avizována až na frankfurtský autosalon, který proběhne letos v září, se má začít prodávat hned po skončení autosalonu (v říjnu 2009).
Astra je, podobně jako Insiginia nebo Meriva, jedním z několika klíčových modelů, které mají generovat obrat, zaměstnat nevyužité výrobní kapacity a zachránit Opel ve střednědobém horizontu před úpadkem. O Opel se zajímá hned několik kupců (dosud potvrdily zájem Fiat, Magna a GAZ), definitivní rozhodnutí o budoucnosti značky má být známo do konce května.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/j9-xuqBICXI&hl=cs&fs=1" style="auto"}