Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Meriva: První fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (210)
Opel pokračuje v modernizaci své modelové palety a po krátké pauze od uvedení Astry představuje také zcela novou Merivu. Hlavní novinkou je druhý pár bočních dveří, které jsou uchyceny vzadu na C-sloupku.

První Meriva - pro segment evropských malých MPV naprosto klíčový model - se představila před sedmi roky, v roce 2003. Od té doby patří k nejprodávanějším vozům tohoto segmentu v Evropě. Až poslední 3 roky přinesly do této podkategorie nové, prostornější a mnohdy i provokující konkurenty, kterým se v květnu 2010 postaví i zcela nový Opel.

První zveřejněné fotografie doplnil Opel jen stručnou tiskovou zprávou zaměřenou na základní designová řešení a unikátní prodejní argument novinky - speciální otvírání druhého páru bočních dveří. Smyslem tzv. FlexDoors je usnadnění přístupu na zadní sedadla.

Samotné otevírání není závislé, tak jako u kupé Mazda RX-8, na otevření předního páru dveří. I proto palubní elektronika nedovolí jízdu s otevřenými nebo nesprávně uzavřenými dveřmi, po rozjezdu se dveře automaticky uzamknou. Otevření dveří v úhlu blížícím se 90° uvolňuje nástupní profil, jehož velikost ovlivňuje velká výška dveří, a prostor vedle vozu. Přední dveře se otevírají pod stejně velkým úhlem jako ty zadní. Instalace dětské sedačky by měla být podle tvůrců snazší (řidiči nepřekáží po vystoupení dveře uchycené v B-sloupku), podobně jako nastupování.

Přítomnost B-sloupku je nezbytná, Opel ji vysvětluje zachováním strukturální stability při případné nehodě. K tomu snad jen dodáváme, že bez něj by to zřejmě taky šlo, ale nárůst hmotnosti a ceny takové konstrukce by zřejmě nebyl adekvátní přínosu tak revolučního řešení. Alespoň ne v segmentu, který operuje s cenami mezi 300 a 400 tisíci Kč.

První Meriva vynikala v roce 2003 variabilitou interiéru postaveném na skromném půdorysu. Opel proto šel cestou rozvíjení osvědčených řešení sklápění sedadel. Ke známému zanořovacímu systému zadních sedadel FlexSpace, nyní vylepšenému o jednodušší ovládání, přibylo nové řešení variabilní středové konzoly FlexRail. Zadní sedadla lze podélně posunovat a zvětšovat tak zavazadelník na úkor místa pro cestující. Komu bude Meriva připadat málo flex, může poprvé objednat integrovaný nosič kol Flex-Fix v zadním nárazníku, známý z Astry, Corsy nebo Insignie.

Přední sedadla respektují nové poznatky ergonomie a podobně jako v Astře mají mít největší seřizovací rozsahy v rámci třídy. Podélně lze přední sedadla posunovat o 240 mm, vertikálně o 65 mm.

Mezigeneračně došlo na prodloužení karoserie (cca o 20 cm), rozvoru náprav i rozchodů kol. Motorová paleta složená ze šesti přeplňovaných motorů pokrývá výkonové spektrum od 55 kW do 103 kW.

Nový Opel Meriva se představí letos na březnovém autosalonu v Ženevě. První trhy by měly být zásobeny od května 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (210)
Avatar - skejpa
31. 1. 2010 13:08
Re: MIRINDA
no to teda ne. meriva ma daleko cistsi design nez kterykoliv z tech 3 co si tu vyjmenoval. uplne me mrazi z toho co si rekl.
7. 1. 2010 13:02
Mix
Vyzera ako mix C4 s Jazz-u
6. 1. 2010 21:57
Soucasna produkce aut s opacnymi dvermi
MINI Clubman [odkaz]
TOYOTA FJ Cruiser [odkaz]
HONDA Element [odkaz]
CARBON E7 [odkaz]
MAZDA RX-8 [odkaz]
Rolls-Royce Phantom [odkaz]
Rolls-Royce Ghost [odkaz]
Rolls-Royce Coupe [odkaz]
CHEVROLET Silverado [odkaz]
DODGE Dakota [odkaz]
NISSAN Titan [odkaz]
SPYKER D8 [odkaz]
FORD F-150 Super Cab [odkaz]
OPEL Meriva [odkaz]
6. 1. 2010 18:47
Re: MIXED EMOTIONS...
Moja reč. ;-)
6. 1. 2010 18:42
Re: Prvni fotka - Chyba nebo diskriminace blondynek?
píše sa holt a nie hold (kruci aspoň ten pravopis aký-taký by bol vhod) >:D , ale myslím, ž to spôsobila chyba v systéme, nie ľudia... ;-)