Nový Opel Meriva: První fotografie
První Meriva - pro segment evropských malých MPV naprosto klíčový model - se představila před sedmi roky, v roce 2003. Od té doby patří k nejprodávanějším vozům tohoto segmentu v Evropě. Až poslední 3 roky přinesly do této podkategorie nové, prostornější a mnohdy i provokující konkurenty, kterým se v květnu 2010 postaví i zcela nový Opel.
První zveřejněné fotografie doplnil Opel jen stručnou tiskovou zprávou zaměřenou na základní designová řešení a unikátní prodejní argument novinky - speciální otvírání druhého páru bočních dveří. Smyslem tzv. FlexDoors je usnadnění přístupu na zadní sedadla.
Samotné otevírání není závislé, tak jako u kupé Mazda RX-8, na otevření předního páru dveří. I proto palubní elektronika nedovolí jízdu s otevřenými nebo nesprávně uzavřenými dveřmi, po rozjezdu se dveře automaticky uzamknou. Otevření dveří v úhlu blížícím se 90° uvolňuje nástupní profil, jehož velikost ovlivňuje velká výška dveří, a prostor vedle vozu. Přední dveře se otevírají pod stejně velkým úhlem jako ty zadní. Instalace dětské sedačky by měla být podle tvůrců snazší (řidiči nepřekáží po vystoupení dveře uchycené v B-sloupku), podobně jako nastupování.
Přítomnost B-sloupku je nezbytná, Opel ji vysvětluje zachováním strukturální stability při případné nehodě. K tomu snad jen dodáváme, že bez něj by to zřejmě taky šlo, ale nárůst hmotnosti a ceny takové konstrukce by zřejmě nebyl adekvátní přínosu tak revolučního řešení. Alespoň ne v segmentu, který operuje s cenami mezi 300 a 400 tisíci Kč.
První Meriva vynikala v roce 2003 variabilitou interiéru postaveném na skromném půdorysu. Opel proto šel cestou rozvíjení osvědčených řešení sklápění sedadel. Ke známému zanořovacímu systému zadních sedadel FlexSpace, nyní vylepšenému o jednodušší ovládání, přibylo nové řešení variabilní středové konzoly FlexRail. Zadní sedadla lze podélně posunovat a zvětšovat tak zavazadelník na úkor místa pro cestující. Komu bude Meriva připadat málo flex, může poprvé objednat integrovaný nosič kol Flex-Fix v zadním nárazníku, známý z Astry, Corsy nebo Insignie.
Přední sedadla respektují nové poznatky ergonomie a podobně jako v Astře mají mít největší seřizovací rozsahy v rámci třídy. Podélně lze přední sedadla posunovat o 240 mm, vertikálně o 65 mm.
Mezigeneračně došlo na prodloužení karoserie (cca o 20 cm), rozvoru náprav i rozchodů kol. Motorová paleta složená ze šesti přeplňovaných motorů pokrývá výkonové spektrum od 55 kW do 103 kW.
Nový Opel Meriva se představí letos na březnovém autosalonu v Ženevě. První trhy by měly být zásobeny od května 2010.