Nový Peugeot 207: nástupce bestselleru oficiálně
Embargo uvalené Peugeotem na informace a fotografie nové 207 nevydrželo, výrobce přesto vyčkal se zveřejněním oficiálních materiálů do 12 ledna. Publikovaná tisková zpráva obsahuje všechny základní údaje, přesto hned na začátku Peugeot upozorňuje, že se některé detaily mohou nakonec trochu lišit. Upozornění proto přejímáme. Každopádně základní data zůstanou i při uvedení modelu v létě 2006 stejná. Můžeme proto s klidným svědomím říci, že nový Peugeot 207 bude s 4030 mm o 200 mm delší než předchůdce.
Rozvor narostl o 80 mm na 2540 mm, šířka bude 1720 mm, výška potom 1472 mm. Rozšířil se i přední a zadní rozchod, a to o 30 mm na 1474 mm vpředu a 1469 mm vzadu. Podvozek s předními vzpěrami typu pseudo-McPherson a zadní deformovatelnou příčkou se nejen protáhnul, ale také mírně změnil charakteristiku. Podle Peugeotu bude nástupce 206 poskytovat více komfortu, přitom přidá na jízdní stabilitě. Elektrický posilovač bude s rostoucí rychlostí měnit účinek, je ale otázka, zda nebude příliš účinný v nízkých rychlostech.
Brzdám údajně výrobce věnoval velkou pozornost, všechny verze 207 jsou vpředu vybaveny chlazenými kotouči o průměru od 266 mm do 283 mm, vzadu jsou 9palcové bubny nebo kotouče s průměrem 249 mm. Do brzdového systému Peugeot standardně zapojil ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku REF, jako u ostatních sourozenců z koncernu PSA bude přítomna podpora brzdění v kritických situacích EVA. Elektronický stabilizační systém získáte u vyšších verzí coby součást standardní výbavy, u nižších za příplatek.
Uvnitř Peugeot slibuje další velký posun, více místa, větší praktičnost a kvalitnější materiály. Zvláště zmínka o kvalitnějších materiálech zní v kontextu s kritikou zpracování současné generace velmi lákavě. Délka užitného prostoru se zvětšila na 1675 mm, šířka v úrovni loktů činí 1446 mm vpředu a 1424 mm vzadu, sedadlo se pohybuje nahoru a dolů v rozmezí 50 mm. Zkrátka nepřišla ani zavazadla. Zavazadlový prostor 207 se ve srovnání s 206 zvětšil o 25 litrů na 270 litrů (VDA) a 1923 litrů (také VDA) při sklopených sedadlech.
Nabídka motorů se skládá ze tří zážehových jednotek 1.4 54 kW, 1.4 16V 65 kW a 1.6 16V 80 kW, později přibudou také přeplňované zážehové čtyřválce 1.6, které PSA vyvíjí a vyrábí společně s BMW Group. Paletu vznětových motorů tvoří 1.4 HDI 50 kW, 1.6 HDI 66 kW a 1.6 HDI 80 kW FAP s filtrem pevných částic. Všechny motory se pochlubí nízkými emisními hodnotami a nízkou spotřebou. Co se týče převodovek, bude na výběr mezi pěti a šestistupňovými manuály, klasickým automatem a robotizovanou převodovkou 2Tronic.
Výbava modelu rozdělená do čtyř stupňů Urban, Trendy, Premium, Sport a GT obsáhne prakticky vše, o čem může řidič v tomto segmentu snít. Pasivní bezpečnost posílí až šest airbagů, v létě ochladí a v zimě ohřeje automatická nebo manuální klimatizace, uši pohladí nebo potrápí výkonný audiosystém. Ve výbavě nalezneme i položky jako infraport, hands-free sadu s bluetooth, tempomat, xenonové světlomety nebo parkovací systém. Peugeot se dokonce inspiroval u Citroenu a zabudoval do palubní desky osvěžovač vzduchu.
Crash testů se ve Francii nebojí, naopak počítají, že v nárazových zkouškách EuroNCAP dosáhne malá 207 díky pevnému skeletu a důmyslným deformačním zónám pěti hvězdičkového výsledku. Velký úspěch se čeká i na poli bezpečnosti chodců a ochrany dětí. Detailní představení nové 207 vám přineseme v nejbližších dnech v magazínu.