Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 207: nástupce bestselleru oficiálně

Libor Zezulka Libor Zezulka 12. 1. 2006 • 03:10
40
92
Zobrazit náhledy (40)
Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207 Peugeot 207
Peugeot dnes zveřejnil první oficiální informace a celý balík fotografií nového modelu 207. V Česku se nový lvíček pokusí navázat na úspěch předchůdce. Jaké zbraně má v zásobě?

Embargo uvalené Peugeotem na informace a fotografie nové 207 nevydrželo, výrobce přesto vyčkal se zveřejněním oficiálních materiálů do 12 ledna. Publikovaná tisková zpráva obsahuje všechny základní údaje, přesto hned na začátku Peugeot upozorňuje, že se některé detaily mohou nakonec trochu lišit. Upozornění proto přejímáme. Každopádně základní data zůstanou i při uvedení modelu v létě 2006 stejná. Můžeme proto s klidným svědomím říci, že nový Peugeot 207 bude s 4030 mm o 200 mm delší než předchůdce.

Rozvor narostl o 80 mm na 2540 mm, šířka bude 1720 mm, výška potom 1472 mm. Rozšířil se i přední a zadní rozchod, a to o 30 mm na 1474 mm vpředu a 1469 mm vzadu. Podvozek s předními vzpěrami typu pseudo-McPherson a zadní deformovatelnou příčkou se nejen protáhnul, ale také mírně změnil charakteristiku. Podle Peugeotu bude nástupce 206 poskytovat více komfortu, přitom přidá na jízdní stabilitě. Elektrický posilovač bude s rostoucí rychlostí měnit účinek, je ale otázka, zda nebude příliš účinný v nízkých rychlostech.

Brzdám údajně výrobce věnoval velkou pozornost, všechny verze 207 jsou vpředu vybaveny chlazenými kotouči o průměru od 266 mm do 283 mm, vzadu jsou 9palcové bubny nebo kotouče s průměrem 249 mm. Do brzdového systému Peugeot standardně zapojil ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku REF, jako u ostatních sourozenců z koncernu PSA bude přítomna podpora brzdění v kritických situacích EVA. Elektronický stabilizační systém získáte u vyšších verzí coby součást standardní výbavy, u nižších za příplatek.

Uvnitř Peugeot slibuje další velký posun, více místa, větší praktičnost a kvalitnější materiály. Zvláště zmínka o kvalitnějších materiálech zní v kontextu s kritikou zpracování současné generace velmi lákavě. Délka užitného prostoru se zvětšila na 1675 mm, šířka v úrovni loktů činí 1446 mm vpředu a 1424 mm vzadu, sedadlo se pohybuje nahoru a dolů v rozmezí 50 mm. Zkrátka nepřišla ani zavazadla. Zavazadlový prostor 207 se ve srovnání s 206 zvětšil o 25 litrů na 270 litrů (VDA) a 1923 litrů (také VDA) při sklopených sedadlech.

Nabídka motorů se skládá ze tří zážehových jednotek 1.4 54 kW, 1.4 16V 65 kW a 1.6 16V 80 kW, později přibudou také přeplňované zážehové čtyřválce 1.6, které PSA vyvíjí a vyrábí společně s BMW Group. Paletu vznětových motorů tvoří 1.4 HDI 50 kW, 1.6 HDI 66 kW a 1.6 HDI 80 kW FAP s filtrem pevných částic. Všechny motory se pochlubí nízkými emisními hodnotami a nízkou spotřebou. Co se týče převodovek, bude na výběr mezi pěti a šestistupňovými manuály, klasickým automatem a robotizovanou převodovkou 2Tronic.

Výbava modelu rozdělená do čtyř stupňů Urban, Trendy, Premium, Sport a GT obsáhne prakticky vše, o čem může řidič v tomto segmentu snít. Pasivní bezpečnost posílí až šest airbagů, v létě ochladí a v zimě ohřeje automatická nebo manuální klimatizace, uši pohladí nebo potrápí výkonný audiosystém. Ve výbavě nalezneme i položky jako infraport, hands-free sadu s bluetooth, tempomat, xenonové světlomety nebo parkovací systém. Peugeot se dokonce inspiroval u Citroenu a zabudoval do palubní desky osvěžovač vzduchu.

Crash testů se ve Francii nebojí, naopak počítají, že v nárazových zkouškách EuroNCAP dosáhne malá 207 díky pevnému skeletu a důmyslným deformačním zónám pěti hvězdičkového výsledku. Velký úspěch se čeká i na poli bezpečnosti chodců a ochrany dětí. Detailní představení nové 207 vám přineseme v nejbližších dnech v magazínu.

Témata
16. 1. 2006 19:45
Re: Cena?
Pokud máš na základní verzi 206, budeš mít i na základní verzi 207.
15. 1. 2006 22:46
Re: hezké
Jo. :yes:
15. 1. 2006 20:09
Re: hezké
Málo si pamatuješ... jak jsme vedli diskuzi, zda koupit Swift a já ti vnucoval 206... Jo, 207 hezká je. Nakonec, japonec (neveršuju záměrně :-) ) může být dobrou zkušeností k návratu do evropskejch vod, viď.
15. 1. 2006 18:35
Re: bez titulku
Brácho, tady je průměrnej věk auta 16 let... tak svou otázku míříš na velmi malej počet čtenářů. Přesto... řešíš zajímavý věci... :-| :-)
15. 1. 2006 17:52
Re: hezké
Tak tomu říkám životní úroveň ;-) Třetí auto do rodiny... kde rejete brázdy? :-) Brácho... tohle auto je tu vlajkovou lodí každý dobře situovaný rodiny. Pokud ses vrátil z pětiletýho pobytu ve Státech... tak tady to převzala lidovláda a nebude to dlouho trvat a každej budem rád za permanentku na městskou hromadnou... Jo, souhlas 206 je krásná, 207 bude nádherná... navíc bude slušet i chlapovi... je drsnější. Hele, toho japonce ti snad (mimo manželky) nikdo nemoh´dát příkazem ;-) Pamatuju si, jak jsme spolu psali a já tě tehdy vrtal do 206... no vidím, že neuvrtal... nebe a dudy IT... dnes už to víš... a ještě sis to zaplatil.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku