Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů Zdroj: acz

Diskuze (20)

Střední třídě se už v Evropě nedaří tak jako kdysi, přesto ji Peugeot nehodlá opustit. Pracuje na nové 508, jejíž prototypy se už prohání po běžných silnicích.

 

 

Rostoucí obliba SUV má v Evropě vliv i na prodeje vozů střední třídy. Tato kategorie jen v letošním prvním pololetí klesala na evropských trzích o 16 %. Peugeot se však tohoto trendu nebojí a pracuje na novém zástupci, který vedle evropských zákazníků zacílí na ty čínské a potenciálně i americké. Do USA se totiž značka hodlá v následujících letech vrátit. Prototypy druhé generace Peugeotu 508 se už prohání po běžných silnicích.

Přiložené video nicméně dokazuje, že zatím zůstávají pečlivě zamaskované. Z důkladně zakrytých prototypů nepoznáte moc, podle dřívějších zpráv by se však měl design nové 508 inspirovat konceptem Exalt z roku 2014. Vnitřek pak bude ve znamení řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem po vzoru ostatních modelů značky.

Naopak co se týče základů, je druhá generace 508 zahalena tajemstvím. Dlouho se hovořilo o tom, že vznikne ve spolupráci s Opelem a využije platformu jeho Insignie, poslední zprávy ale tvrdí, že základem bude francouzská architektura EMP2. Smysl by to dávalo, protože po začlenění Opelu do koncernu PSA se i německá značka zbavuje techniky původem od GM (bývalého majitele) a přezbrojuje na francouzské systémy.

Pokud se tato informace potvrdí, můžeme pod kapotou příští 508 očekávat stejné motory jako v případě crossoveru 5008. To by znamenalo tříválec 1.2 PureTech (96 kW), čtyřválec 1.6 THP (121 kW) a turbodiesel 2.0 BlueHDi (110 a 133 kW). Místo vznětové šestnáctistovky by pak měl dorazit nový čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW). Kdyby byla přece jen využita platforma Insignie, pak by šlo o její benzinové čtyřválce 1.5 Turbo (103 kW) a 2.0 Turbo (191 kW) nebo dieselové agregáty 1.6 CDTI (81 kW, 100 kW), 2.0 CDTI (125 kW) a 2.0 Bi-CDTI (154 kW).

Jistotou je každopádně využití nejmodernějších jízdních asistentů, díky nimž má nová 508 zvládnout sama jezdit v kolonách. Do budoucna se počítá i s hybridním pohonem, které se v době přísnějších emisních norem stane povinností.

Podle dva roky starých zpráv se druhá generace Peugeot 508 měla začít prodávat již letos, nyní je ale jistotou, že do prodeje vstoupí až v průběhu roku 2018. Poprvé k vidění by mohla být na jarním ženevském autosalonu.

Vstoupit do diskuze (20)