Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Peugeot 508 už jezdí. Podívejte se na záběry prototypů

David Bureš David Bureš 19. 10. 2017 • 17:24
20
Střední třídě se už v Evropě nedaří tak jako kdysi, přesto ji Peugeot nehodlá opustit. Pracuje na nové 508, jejíž prototypy se už prohání po běžných silnicích.

Rostoucí obliba SUV má v Evropě vliv i na prodeje vozů střední třídy. Tato kategorie jen v letošním prvním pololetí klesala na evropských trzích o 16 %. Peugeot se však tohoto trendu nebojí a pracuje na novém zástupci, který vedle evropských zákazníků zacílí na ty čínské a potenciálně i americké. Do USA se totiž značka hodlá v následujících letech vrátit. Prototypy druhé generace Peugeotu 508 se už prohání po běžných silnicích.

Přiložené video nicméně dokazuje, že zatím zůstávají pečlivě zamaskované. Z důkladně zakrytých prototypů nepoznáte moc, podle dřívějších zpráv by se však měl design nové 508 inspirovat konceptem Exalt z roku 2014. Vnitřek pak bude ve znamení řešení i-Cockpit s maličkým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem po vzoru ostatních modelů značky.

Naopak co se týče základů, je druhá generace 508 zahalena tajemstvím. Dlouho se hovořilo o tom, že vznikne ve spolupráci s Opelem a využije platformu jeho Insignie, poslední zprávy ale tvrdí, že základem bude francouzská architektura EMP2. Smysl by to dávalo, protože po začlenění Opelu do koncernu PSA se i německá značka zbavuje techniky původem od GM (bývalého majitele) a přezbrojuje na francouzské systémy.

Pokud se tato informace potvrdí, můžeme pod kapotou příští 508 očekávat stejné motory jako v případě crossoveru 5008. To by znamenalo tříválec 1.2 PureTech (96 kW), čtyřválec 1.6 THP (121 kW) a turbodiesel 2.0 BlueHDi (110 a 133 kW). Místo vznětové šestnáctistovky by pak měl dorazit nový čtyřválec 1.5 BlueHDi (96 kW). Kdyby byla přece jen využita platforma Insignie, pak by šlo o její benzinové čtyřválce 1.5 Turbo (103 kW) a 2.0 Turbo (191 kW) nebo dieselové agregáty 1.6 CDTI (81 kW, 100 kW), 2.0 CDTI (125 kW) a 2.0 Bi-CDTI (154 kW).

Jistotou je každopádně využití nejmodernějších jízdních asistentů, díky nimž má nová 508 zvládnout sama jezdit v kolonách. Do budoucna se počítá i s hybridním pohonem, které se v době přísnějších emisních norem stane povinností.

Podle dva roky starých zpráv se druhá generace Peugeot 508 měla začít prodávat již letos, nyní je ale jistotou, že do prodeje vstoupí až v průběhu roku 2018. Poprvé k vidění by mohla být na jarním ženevském autosalonu.

Související články

Témata
Avatar - del42sa
21. 10. 2017 07:40
Re: Takže šaškárna idiox cockpit bude pokračovat
Volkswageny se mi nikdy nějak extra nelibily co se designu týče, ale souhlasím s Karlem, že ten poslední Passat je opravdu pohledné auto ( na poměry VW ) obzvláště tohle : [odkaz]
Avatar - del42sa
20. 10. 2017 20:28
Re: platforma
GM si nic nevezme, protože jim platformu prodal i s Opelem. Tu platformu vyvinuli v Opelu nikoliv v Americe a ta platforma teď patří PSA ;-)

Nicméně na předělávání to nemá žádný vliv. Corsa je navíc malé auto a tam má PSA plány s vlastní platformou vyvinoutou spolu s číňany.
Avatar - Auto CZ
20. 10. 2017 13:26
Auto roka
nie je to bežné, aby limuzína strednej triedy získala významné ocenenia, ale toto bude brutálne auto. Je tam určite niečo použité z konceptu Exalt. ;-) :yes:
20. 10. 2017 11:11
Re: platforma
Corsa byla taky uz hotova a musela se predelavat, penize nepenize, ale pokud si GM veme platformu Insinie do US, tak jim nic jineho nezbyva.
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2017 23:57
Re: Takže šaškárna idiox cockpit bude pokračovat
Mně se zase B8 velmi líbí jako kombi. Určitě podle mě za konkurencí nepokulhává.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku