Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Range Rover Evoque se poprvé ukázal v Česku. Exkluzivně jsme si ho prohlédli

David Bureš David Bureš 6. 2. 2019
39
14
Zobrazit náhledy (39)
Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Land Rover Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque Range Rover Evoque
Druhá generace kompaktního SUV od Range Roveru vsadila na mildhybridní pohon. Většina nabízených verzí využívá pomoc elektromotoru.

Je teprve začátek února, Land Rover přesto má už za sebou svoji nejdůležitější českou premiéru za letošní rok. Na český trh tento týden oficiálně uvedl druhou generaci svého populárního modelu Range Rover Evoque. Byli jsme u toho a při této příležitosti si nový Evoque poprvé prohlédli naživo.

Když první generace Evoquu vstoupila v roce 2011 na trh, způsobila senzaci. Range Rover do té doby takhle malé SUV nenabízel, i segment prémiových kompaktních SUV byl tehdy teprve v plenkách –BMW sice již prodávalo X1, na Mercedes GLA, Audi Q2, Jaguar E-Pace nebo Volvo XC40 se ale v tehdejší době ještě čekalo. A co víc, Evoque vypadalo prakticky stejně jako koncept LRX z roku 2008, což dodnes není úplně běžné.

Sázka na Evoque se Land Roveru vyplatila, automobil způsobil poprask, odbornou veřejností byl oceňován za svůj design i terénní schopnosti. Hlavně si ho ale oblíbili i zákazníci, pro které se jednu dobu stal hodně módní záležitostí. Výsledkem bylo více než 772.000 prodaných kusů po celém světě.

360p720p1080p

Evoluce tvarů...

Letos uvedená druhá generace už takovou revolucí není, tedy z hlediska designu. Britský výrobce nijak neexperimentoval a design Evoque jen decentně upravil podle současného designérského jazyka, než aby ho nějak radikálně měnil.

Nový Evoque už možná nevypadá tak originálně, jako když předchůdce poprvé vstupoval na trh, na druhou stranu první generace vypadala i po letech pořád svěže a měnit vzhled opravdu nepotřebovala, pořád se za ní mnozí s nadšením otáčeli.

Decentní změny tak zahrnují detaily ve stylu většího Velaru. Hlavní světlomety jsou nižší než dosud, po vzoru většího modelu se změnila i záď, ostatně do víka nově prostupující koncová světla jsou asi největší změnou oproti předchůdci. Další výraznou novinkou jsou i kliky dveří, které se po zavření dveří zasouvají, podobně jako právě u většího Velaru, nebo jako třeba u modelů Tesla.

Ani vnější rozměry se nijak zásadně nezměnily, délka 4.371 mm je dokonce na chlup stejná jako u jedničkového Evoquu. Novinka je však o 14 mm vyšší a o nepatrné čtyři milimetry širší. Největší změnou je tak mezigenerační natažení rozvoru o 21 mm na 2.681 mm.

Range Rover Evoque – srovnání rozměrů s předchůdcem
ModelEvoque II (L551)Evoque I 5dv. (L538)Evoque I 3dv. (L538)
Rok výroby2019-2011-20182011-2017
Délka (mm)437143714371
Šířka (mm)190419001900
Výška (mm)164916351605
Rozvor (mm)268126602660
Objem zavazadelníku (l)591575487

To interiér se sice změnil výrazněji, základní rozmístění prvků i tvar palubní desky ale zůstává stejné jako v první generaci. Novinkou je však koncepce s dvojicí dotykových displejů s úhlopříčkou 10“ nového multimediálního systému Touch Pro Duo, který je převzat z větších Range Roverů. Jiný je i volič automatické převodovky, mnohdy matoucí kolečko nahrazuje krásná „pistole“ jak v Jaguarech.

Navzdory natažení rozvoru však vnitřní prostor zůstává nadále omezený. Prostor pro cestující vzadu každopádně alespoň trochu zvětšuje prostorově méně náročně zavěšení nebo vykrojení v zadní části přední sedadel. Lavice je usazena poměrně nízko, což znamená nepříliš pohodlný posaz, nad hlavou ale zůstává dostatečná rezerva. Zvětšil se však zavazadelník, mezigeneračně o 10 % na výsledných 591 litrů, což už není špatná hodnota. Vliv na to měla již zmíněná kompaktnější zadní náprava, díky níž je i širší.

Od volantu se pak budete muset smířit s omezeným výhledem. Ten šikmo vpřed ovlivňují tlusté A sloupky, ten vzad zase maličké zadní okno. Land Rover ale na to má řešení, nový Evoque bude možné pořídit se zpětným zrcátkem ClearSight, které se umí proměnit z běžného zrcátka na displej přenášející obraz zpětné parkovací kamery. Díky tomu systém podobný jako v Toyotě RAV4 zlepší výhled dozadu, obrazovka s úhlopříčkou 9,5 palce a rozlišením 1600 x 320 pixelů nabízí širší úhel záběru než konvenční zrcátko.

A aby těch „chytrých“ novinek nebylo málo, je tu i systém Ground View, který do rychlosti 30 km/h zlepší orientaci v omezeném prostoru. Pomocí virtuálního pohledu na horním displeji Touch Pro Duo vytváří dojem průhledné kapoty, díky čemuž řidič lépe odhadne tvar přídě při parkování nebo třeba manévrování v terénu. Tam se bude hodit také třeba brodivost navýšená z 500 na 600 mm.

...revoluce v útrobách

Právě nová technika je důkazem, že nový Range Rover Evoque je přece jen jiný než předchůdce. Jeho základem je totiž zcela nová architektura PTA (Premium Transverse Architecture), díky níž je 99,9 % struktury auta nových. Podle automobilky se nezměnily pouze závěsy dveří.

Platforma PTA využívá kombinaci vysokopevnostní ocele, pokročilé vysokopevnostní ocele, ultra vysokopevnostní ocele a hliníku, důležitou vlastností je pak její přizpůsobení elektrifikaci, která je pro budoucnost značky klíčová.

Už nový Evoque je elektrifikován. Až na základní vznětový motor D150 (dvoulitr se 110 kW) v kombinaci s pohonem předních kol a manuální převodovkou jsou všechny dostupné varianty Evoquu mildhybridy. K dispozici jsou tři zážehové a tři vznětové motory, o výkonu až 221 kW, z nichž většina se spoléhá na kombinaci devítistupňového automatu a pohonu všech kol. Výjimkou je již zmíněná verze D150, dostupná i jako předokolka s šestistupňovým manuálem.

Auto využívá 48V palubní síť, přičemž umí rekuperovat brzdnou energii, kterou přeměňuje na elektrickou energii, jíž následně využívá jako pomoc spalovacímu motoru při akceleraci. V rychlosti pod 17 km/h pak Evoque umí zcela vypnout spalovací motor.

Komu by pak toto řešení nestačilo, nemusí zoufat. Do roka na trh dorazí avizovaný plug-in hybrid, který poskytne delší dojezd na elektřinu. Navíc v jeho útrobách bude pracovat zcela nový benzinový tříválec o objemu 1,5 litru rodiny Ingenium.

Do té doby můžete vybírat ze zmíněných tří benzinových a tří dieselových dvoulitrových čtyřválců z rodiny Ingenium. Objednávat vůz můžete již dnes, první kousky se u prodejců, respektive u zákazníků objeví za dva měsíce. Ceny začínají na částce 998.371 korun za naftový dvoulitr D150 (110 kW) s manuálem a pohonem předních kol. Zbývající motory už přesahují milion.

Při objednávce však počítejte s tím, že dvojkový Evoque pořídíte výhradně s pětidveřovou karoserií. Třídveřové Evoque Coupé kvůli malému zájmu skončilo v modelovém roce 2017 a s nástupcem se nepočítá. Evoque Convertible sice ve výrobě zůstává, v české nabídce ho ale nenajdete.

Range Rover Evoque – ceny druhé generace na českém trhu
MotorD150D150 MHEVD180 MHEVD240 MHEVP200 MHEVP250 MHEVP300 MHEV
PohonFWDAWDAWDAWDAWDAWDAWD
Zdvihový objem [cm3]1999199919991999199819981998
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/2400110/2400132/2400177/2400147/5500183/5500221/5500
Točivý moment [N.m/min]380/1750-2500380/1750-2500430/1750-2500500/1500-2500340/1300-4500365/1300-4500400/1500-4500
Převodovka6M9A9A9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]201196205225216230242
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,511,29,37,78,57,56,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,65,76,27,77,98,1
Cena Evoque [Kč]998.3711.136.6741.192.2131.294.0951.166.0771.278.7281.401.180
Cena Evoque R-Dynamic [Kč]1.063.9531.202.9821.259.6101.361.3711.231.0541.345.5201.466.399
Cena Evoque First Edition [Kč]--1.774.344--1.841.378-

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
Range Rover Evoque
Ada je zase tady
| 14. 2. 2019
Ve mně ten šuplík evokuje odpor kvůli té nehezky splácnuté střeše. :no:
Avatar - Bako
range rover převodovka
Bako
| 7. 2. 2019
Všechny motorizace kromě první jenom v automatu, docela škoda. Jinak vzhledově moc povedený auto, výkon v top motorizaci taky slušný :yes:
Avatar - white label
To je autonovinařina...
white label
| 7. 2. 2019
Zjevně nejsi cílová skupina pro Q3 (podobně jako třeba já), ale jinak celkově Q3 pro Audi rozhodně "ránou" nebyla, spíš naopak ranou/trefou do černého, myslím co se úspěchu na trhu týče, takže v tomto ohledu i její design zřejmě splnil to, co splnit chtěl/měl a oslovil ty, které oslovit měl (logicky především ženskou část populace).
Design Q3 se samozřejmě nelíbí každému, podobně jako např. design některých SUV/SUV kupé od MB (viz minulá diskuse), a přesto se najde relativně dost kupců, které nějakým způsobem zaujmou a oni si je nakonec prostě koupí. ;-)
Avatar - white label
To je autonovinařina...
white label
| 7. 2. 2019
Když se budeme držet českého trhu, tak rozdíl v reálném uvedení na trh byl zanedbatelné cca 2 měsíce, což znamená, že v době příchodu RRE, už byly i tady na webu všechny informace ke Q3, včetně fotogalerie a českých cen.
Ale i přesto, pokud by byla Q3 zmíněna v seznamu konkurentů RRE, které přišly po něm, stačilo by to, ale ona není ani tam, přitom má celkově Q3 k RRE blíž, než zmíněná (ještě menší) Q2, která navíc přišla mnohem později, než Q3.
To je autonovinařina...
David Bureš (Auto.cz)
| 7. 2. 2019
Pravda, zmínit se tam sice mohlo, Range Rover Evoque se ale začal skutečně prodávat dříve než Audi Q3. Poprvé představen byl dokonce ještě v roce 2010, zatímco Q3 až na jaře 2011.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku