Nový Renault Clio - dobrý základ pro pokračování úspěchu
Zcela zásadně přepracované, nové Clio přichází s novou přední částí, která nese prvky nové firemní identity, která byla představena u konceptu Vel Satis: znak Renault "visící" uprostřed přední masky. Kapota je zvýrazněna středním prolisem a boční zaoblení přechází až nad blatníky. Přední dvojité hlavní světlomety s vysoko umístěnými blikači jsou nyní delší a protažené vysoko do blatníků. U sportovních verzí a u dražších modelů jsou světla vybavena xenonovými výbojkami.
Designérské změny se dotkly také zadní části vozu. Znak Renault je nyní větší a je umístěn uprostřed pátých dveří a zároveň slouží jako tlačítko k otevření těchto dveří. Po svém předchůdci zdědilo Clio zadní okno s kouřovým sklem s dvojitým zakřivením. Zadní světla mají nyní "briliantový" vzhled s čirou elipsou uprostřed.
Nový interiér
Interiér vozu byl zcela přepracován, včetně úplně nové přístrojové desky s dvojitou "kapličkou", která zdůrazňuje dynamiku vozu. Zpříjemnit cestování by měly nově přidané odkládací prostory včetně dvojitého držáků nápojů. Potahové látky a barevné odstíny v interiéru jsou zcela nové a jsou nyní z kvalitnějších materiálů, které mají zlepšit celkový dojem z vozu. Jak již bylo výše napsáno, více než 50% dílů bylo přepracováno, nebo nahrazeno.
Bezpečnost
Kromě přepracovaných nosných struktur, přichází Clio ve standardní výbavě s airbagy pro cestující vpředu společně s předpínači bezpečnostních pásů a omezovači tlaku (400 kg pro přední sedadla). Systém je doplněn bočními airbagy, které chrání hrudník a hlavu cestujících. Zadní sedadla jsou nově vybavena předpínači bezpečnostních pásů, kombinovanými s omezovači tlaku (600 kg). V oblasti bezpečnosti bylo pamatováno i na nejmenší pasažéry, proto je Clio vybaveno tříbodovými úchyty dětských sedaček Isofix na zadní sedadla a přední sedadlo spolujezdce. Instalace na přední sedadlo je možná díky možnosti vyřadit airbag z činnosti pomocí klíče.
V novém Cliu najdeme několik bezpečnostních prvků, které jsou novinkou v tomto segmentu. Jako příklad může sloužit Emergency Brake Assist (brzdový asistent), který je standardně montován do všech vozů s výjimkou modelu Clio Sport 2.0 16V.
Pohonné jednotky, podvozek, výbava
Pod kapotu se objevují poprvé pohonné jednotky, které patří do rodiny motorů interně nazvaných "K9K". Jedná se o turbo-dieselový motor o objemu 1461 ccm s přímým vstřikem nafty systémem Common Rail. Tento agregát bude nabízen ve dvou výkonových verzích. Nejdříve bude nabízen s výkonem 48 kW (65 k) a max. točivým momentem 160 Nm a poté bude doplněn verzí s mezichladičem stlačeného vzduchu, která dosahuje výkonu 59 kW (80 k) a max. točivého momentu 185 Nm. Oba motory používají nového vysokotlakého vstřikovacího systému vyvinutého firmou Delphi Automotive Systems. S těmito novými pohonnými jednotkami dosahuje Clio nejnižší spotřeby a nejnižších emisních hodnot na trhu: 4,3 litru/100 km (115g CO2/km) u 1,5 dCi s výkonem 65 koní a 4,2 litru/100 km (113g CO2/km) u motoru s výkonem 80 koní v kombinované cyklu.
Nabídka benzínových motorů zůstala stejná, pouze došlo k některým dílčím úpravám, jako je elektronicky ovládaná škrtící klapka, která zlepšuje ovládání vozu. Na počátku řady stojí motor o obejmu 1,2 litru s výkonem 44 kW (60 k), který je známý svým levným provozem. Nedávno představený agregát 1,2 litru 16V s výkonem 55 kW (75 k) doplňuje řadu 16ventilových pohonných jednotek poslední generace: 1,4 16V (72 kW/98 k), 1,6 16V (81 kW/110 k) a motor 2,0 16V (126 kW/172 k), který je vyhrazen pro verzi Sport. Posledně zmiňovaná pohonná jednotka byla upravena v zájmu zlepšení pružnosti při nízkých rychlostech.
Stejně jako karosérie a interiér, také podvozek doznal řadu změn. Původní odpružení zadní nápravy u standardních modelů bylo nahrazeno odpružením ze sportovních verzí. Vůz je sériově vybaven 14, nebo 15 palcovými koly, které zlepšují jízdní vlastnosti. Všechny verze, včetně základní, jsou vybaveny odvětrávanými brzdovými kotouči o průměru 259 mm. Nové Clio Sport 2.0 16V dostalo nové nastavení předních tlumičů a nová 16palcová kola.
Novinkou je použití elektrického posilovače řízení, které zlepšuje ovládání vozu ve městě a oproti klasickému hydraulickému posilovači redukuje také spotřebu až o 0,2 litru/100 km. Jedinou výjimkou bude model Sport, který bude stále dodáván s klasickým hydraulickým posilovačem.
Velká pozornost byla věnována snížení hluku při jízdě. Bylo pozměněno uchycení motorů a u 16ventilových modelů bylo poprvé použito přední sklo, které dokáže utlumit vibrace a hluk při středních a vysokých rychlostech. Dieselové motory jsou vybaveny senzorem hluku, který umožňuje každé vstřikovací trysce automatickou kalibraci.
Pro maximální pohodlí je možno vozy vybavit dešťovým a světelným senzorem, klimatizací a poslední verzí navigačního systému GPS-Carminat s aktuální informací o dopravě.
Nové značení
Poslední změnou je také označení jednotlivých úrovní výbavy vozu: Authentique, Expression, Privilege a Dynamique. Pouze verze Sport 2.0 16V si zachovala své označení. Širší nabídka interiérů dovoluje zákazníkům přizpůsobení vozů svým představám. Zákazníci si mohou vybírat z devíti různých povrchových úprav interiéru, kdy pět z nich je dostupných už pro základní verzi.
Bezpečnostní výbava:
- ABS s elektronickou distribucí brzdného tlaku (EBV)
- Brzdový asistent (s výjimkou Sport 2.0 16V)
- Adaptivní přední airbagy
- Boční airbagy
- Přepínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (400 kg) na předních sedadlech
- Předpínače bezpečnostních pásů s omezovači tlaku (600 kg) na zadních sedadlech
- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na sedadle spolujezdce s vypínáním airbagu
- Tříbodový záchytný systém Isofix pro dětské sedačky na zadních sedadlech
- Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech