Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Kardian má první ceny. Hezčí Dacia Sandero není levná

Renault Kardian
Renault Kardian
Renault Kardian
Renault Kardian
55 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (1)

Bratranec Dacie Sandero Stepway vypadá podobně parádně, s ohledem na jihoamerické ekonomické poměry ovšem nevychází tak výhodně jako u nás.

Dacia Sandero Stepway již od první generace lidového hatchbacku představuje outdoorovou alternativu, která se pyšní ochrannými plasty a rádoby terénním vzhledem. Úpravy jsou prakticky výhradně estetické, pohon všech kol nečekejte. Nejinak je tomu také v případě Renaultu Kardian, který je de facto latinskoamerickou kopií stepwaye.

Na brazilském trhu je tento derivát s tváří připomínající Renault Clio po modernizaci dostupný pouze s přeplňovaným tříválcem 0.9 o výkonu 120 či 125 koní a točivém momentu 200/220 Nm, přičemž vyšší údaj platí při jízdě na etanol, který je v Brazílii velmi oblíbenou alternativou k tradičním fosilním palivům. Manuální převodovka zatím k dispozici není, standardem je tudíž šestistupňový dvouspojkový automat.

Ve srovnání s Dacií Sandero Stepway, které na českém trhu s motorem 1.0 TCe s 67 kilowatty začíná na 360.900 Kč, si brazilští zájemci výrazně připlatí. Základní varianta evolution stojí minimálně 112.790 brazilských realů, což je v přepočtu zhruba 527.500 Kč, za nejdražší première edition dáte nejméně 621 tisíc. To je prakticky totožná částka, jakou stojí nejlépe vybavená Dacia Duster třetí generace s novým hybridním pohonem.

Video placeholder
Martin Vaculík a Dacia Sandero Stepway: Překvapila uvnitř i na zvedáku! • Zdroj: Auto.cz

Nejvyšší provedení má v základu například adaptivní tempomat, panoramatický parkovací systém či hlídání mrtvého úhlu. „Naše“ Dacia Sandeo Stepway, jejíž nejdražší verze Extreme 1.0 TCe 90 s variátorem CVT vyjde na 455.400 Kč, ze zmíněných prvků nabídne pouze poslední zmíněný (a to ještě za příplatek 8000 korun), jinak si musí vystačit pouze s klasickou zadní kamerou a běžným tempomatem, který neumí rychlost upravovat na základě okolního provozu.

Vstoupit do diskuze (1)