Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kardian přijíždí jako malý, ale stylový a vybavený crossover

Marek Bednář
Diskuze (0)

Nafintěná verze Dacie Sandero Stepway přijíždí nejprve do Brazílie s novým tříválcem a velmi bohatou výbavou po stránce elektroniky. Navzdory tomu, že nedostane pohon 4x4, taky nabídne víc než slušnou světlou výšku.

Již dříve avizovaný, nyní konečně plně odhalený Renault Kardian je součástí plánu na přerod značky, pojmenovaného Renaulution. Je to malý crossover segmentu B s určením zejména do města, takže nečekejte věci jako pohon všech kol. Protože však má zaujmout na mezinárodních trzích, nedostane ani elektropohon, nýbrž zážehový motor.

Třebaže technicky vychází z Dacie Sandero Stepway, na první pohled by to člověk neřekl. Příď kardianu připomíná větší austral, má ovšem ostřejší rysy a dělené světlomety – hlavní světla jsou o patro níž oproti dennímu svícení. Jsou kompletně LEDkové; vzadu některé funkce obstarávají klasické žárovky.

S délkou 412 cm, šířkou 175 cm a výškou 154 cm je opravdu kompaktní, 2,6m rozvor náprav zase znamená slušný prostor v interiéru. Nájezdové úhly 20° vpředu a 36° vzadu a také 209mm světlá výška slibují důstojné schopnosti na opravdu mizerných cestách. Kufr má objem 410 až 1304 litrů.

Video se připravuje ...

Sedmnáctipalcová kola podtrhují modernost designu, střešní ližiny, které je možné snadno přemontovat na příčníky jako u Dacie Sandero Stepway, zase kladou důraz na praktičnost použití. Kromě příčníků je původ ve vyšším sanderu vidět také ve tvaru bočních oken i černého plastového obložení na C-sloupcích.

Stejné geny můžeme vidět i v interiéru, a to jak na dveřních výplních, tak třeba v tvarech kapličky přístrojů, rámečku centrálního displeje nebo ovládacích prvků na středové konzoli. Zmíněná kaplička však ukrývá 7“ displej místo analogových ukazatelů a dvouspojková převodovka má malou páčku coby volič.

Infotainment nabídne bezdrátové zrcadlení smartphonu, možnost volby barvy ambientního osvětlení či jízdních režimů a řadu dalších, v dnešních nových autech běžných funkcí. V nabídce je také 13 elektronických hlídacích a asistenčních systémů včetně sledování mrtvého úhlu nebo kamerového systému kolem vozu. Také tu je hlídání odstupu od vozidla vpředu, autonomní nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce či adaptivní tempomat, který ale funguje až od 30 km/h, nedokáže sám zastavit a rozjet se.

Pod kapotou pracuje nový tříválec o objemu 0,9 litru, který díky přeplňování nabízí 92 kW (125 koní) a 220 Nm. Je spárován s dvouspojkovou převodovkou o neznámém počtu převodů, má ale pod volantem pádla k manuálnímu řazení.

Tohle všechno dostanou zákazníci v Brazílii, která bude pro kardian prvním trhem. Výroba začne v továrně v tamním městě Curitiba, později se rozšíří do marocké Casablanky. Že by se prodával v Česku, je kvůli zdejší přítomnosti – a síle – značky Dacia velmi nepravděpodobné.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme