Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Duster má české ceny! Zdražila, stojí i přes 600 tisíc

Ondřej Šámal
Diskuze (52)

Jedno z nejoblíbenějších SUV na evropském trhu zná české ceny. Mezigeneračně podražilo, novinkou jsou hybridní pohon a tříválec 1.2 TCe.

Třetí generace jednoho z nejprodávanějších SUV v Evropě se zbavila dieselového motoru i základního tříválce 1.0 TCe s pohonem čistě na benzin. Nabídka na českém trhu aktuálně startuje taktéž tříválcem, ovšem kombinovaným s pohonem na LPG. Verze Eco-G 100 s výkonem 74 kilowattů (na benzin motor dosahuje 67 kW) v linii Essential startuje na 429.900 Kč. Odcházející model přitom ve vyšší linii Expression s totožným motorem stojí 425.500 Kč.

Ve standardu přitom dostanete například 16“ ocelová kola, tempomat, zadní parkovací senzory, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, dálkové centrální zamykání, Eco LED světlomety či multimediální systém Media Control se čtyřmi reproduktory.

Druhý nejnižší stupeň Expression (od 469.900 Kč) přidává sedmnáctipalcová litá kola, zadní parkovací kameru, odnímatelný držák chytrého telefonu a multimédia Media Display s desetipalcovou obrazovkou a zrcadlením telefonu.

Video se připravuje ...

Linie Journey (minimálně 499.900 Kč) má navíc bez příplatku 18palcová kola Tagasan s diamantovým efektem, tónovaná zadní okna, přední mlhovky, automatickou jednozónovou klimatizaci, hands-free kartu pro bezklíčkový přístup a startování, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu a multimédia Media Nav Live s 10palcovým displejem, navigací a audiosystémem Arkamys s šesti reproduktory.

Do náročnějších podmínek laděná verze Extreme nově stojí stejně jako Journey. Od něj se liší o palec menšími koly Tergan, modulárními střešními lištami, vnějšími zpětnými zrcátky v měděné barvě a speciálním čalouněním sedadel v kombinaci látky s materiálem Microcloud.

Zatímco první dvě linie jsou dostupné pouze s motorem 1.0 Eco-G 100 na LPG, zbývající stupně přidávají nový tříválec o objemu 1,2 litru s 96 kW, který jako jediný nabízí možnost pohonu všech kol, a hybridní pohon s atmosférickým čtyřválcem 1.6 spolupracujícím s elektromotorem a systémovým výkonem 104 kilowattů, který známe již z kombi Jogger. Vynikající čtyřválec 1.3 TCe bohužel v Dacii Duster končí.

Dacia Duster: Technické údaje a české ceny
Motor 1.0 ECO-G 100 1.2 TCe 130 1.2 TCe 130 4×4 1.6 HYBRID 140
Zdvihový objem [cm3] 999 1199 1199 1598
Největší výkon [kW/min] 67/4 400–4 900 (benzín), 74/4 600–5 000 (LPG)  96/4 500–5 500 96/4 500–5 500 104/5600
Točivý moment [N.m/min]  160/2 200–3 750 (benzín), 170/2 000–3 500 (LPG) 230/2 100–3 500 230/2 100–3 500 148/3 600
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 4/4
Převodovka 6stup.manuální 4stup.automatická
Max. rychlost [km/h] 163 (benzín), 168 (LPG) 174 174 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,0 (benzín), 13,2 (LPG) 9,9 11,0 10,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5 (benzin)/ 8,0 (LPG) 5,5 6,0 5,0
Emise CO2 [g/km] 147 (benzín), 126 (LPG) 31,3 32,6 32,3
Objem palivové nádrže [l]  50 50 55 50
Provozní hmotnost [kg] 1 351 1 379 1 465 1 455
Celková hmotnost [kg] 1 765 1 800 1 895 1 870
Objem zavazadlového prostoru [l] 453-1 635 517-1 696 456-1 635 430-1 609
Rozměry d x š x v [mm] 4 343 x 2 069 x 1 665
Rozvor [mm] 2 657
Cena Essential [Kč] 429 900 - - -
Cena Expression [Kč] 469 900 - - -
Cena Journey [Kč] 499 900 536 900 598 900 622 900
Cena Extreme [Kč] 499 900 536 900 598 900 622 900
Ondřej Šámal
Diskuze (52)

Doporučujeme

12. 4. 2024 14:11
Re: Dost sebevědomé ceny
V MG ZS s automatem jsem najezdil cca 900 km po ostrově Tenerife letos v létě a celkově to pro mne bylo pozitivní překvapení. Konkrétní kus měl za sebou necelých 24 tis. km v půjčovenském provozu, takže zvenku už nějaké šrámy patrné byly, ale interiér zatím známky opotřebení nejevil, nevrzal, neskřípal. Drobně zklamám jsem byl pouze z několika málo věcí:
- středový displej byl na ostrém slunci velice špatně čitelný.
- při pomalé jízdě vpřed a odbočování infotainment ignoroval zobrazení navigace z připojeného telefonu a sám zobrazil pohled z 360° kamery. Obzvláště k vzteku v situaci, kdy člověk stojí na výjezdu z hotelové garáže, potřebuje vědět zda vyjet doprava nebo doleva a místo mapy vidí auto z ptačí perspektivy. Možná tu funkci jde někde vypnout, nenašel jsem ale kde.
- spotřeba okolo 9 litrů se mi na kategorii auta jeví jako docela vysoká. Naštěstí nádrž má objem 50 l, tak to s dojezdem není úplná tragédie.

Naopak mile mne překvapila prostornost a kvalita zpracování interiéru, pohodlná sedadla, komfortní naladění podvozku a dobré odhlučnění i na dálnici.

Asi to není auto které bych si koupil pro sebe, preferuji větší auta (nicméně kdyby v CZ už bylo k dispozici HS po faceliftu tak jej minimálně vyzkouším), ale až mého otce (důchodce s nájezdem pod 1000 km měsíčně) definitivně opustí jeho Hyundai Getz z roku 2008, minimálně mu projížďku v MG ZS doporučím.
12. 4. 2024 11:05
Re: MG ?
Upresnim. Maly motor = lahky motor. Lahky motor = mala zataz prednej napravy. A ked nemas vahu nad pohananymi kolesami, nic nevylezies. Uz sa o tom presvedcilo mnoho ludi, co kupovali SUV s malymi (rozumej lahkymi) motormi a pohonom iba jednej napravy. Stara Octa 1.9TDI zachrochtala a bola hore, terenne vyzerajuci Duster 1.0 LPG iba sycal, vrcal, blato a trsy travy lietali az nad strechu, ale vyliezt do toho mini kopceka nie a nie. Pokial je sucho, aj FWD SUV toho dokaze dost vela. Staci ale trochu vlhkosti alebo snehu a koniec.
29. 3. 2024 05:37
Re: uff
Asi iba S-Cross Premium mHEV, tiez je to manual, 4x4. Vitara je o tisicku lacnejsia, ale podstatne mensia, co niekomu moze vadit. Duster ma jeden jednoznacny tromf - svetlost takmer 22 cm. Druhy ma mozno v rukave a zatial o nom nevieme - ultrakratku jednotku suplujucu Low Range offroadov.
29. 3. 2024 05:26
Re: Dík,
Mozes tie skusenosti trochu popisat ? Dik.
27. 3. 2024 23:49
Re: uff
Nízka nie je. Ale ukáž mi zodpovedajúceho konkurenta 4x4 s hybridom za lepšiu cenu.