Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový sportovní cesťák od BMW - představení

Tomáš Votruba
Diskuze (5)
V Mnichově letos práskli do koní a snaží se konkurenci co nejdál ujet, ovšem tak trošku ve stylu BMW, ty motorky jsou zkrátka jiné než ty japonské. Představujeme vám čtvrtou novinku z Mnichova, snad se v tom konečně vyznáte.

V Mnichově letos práskli do koní a snaží se konkurenci co nejdál ujet, ovšem tak trošku ve stylu BMW, ty motorky jsou zkrátka jiné než ty japonské. Představujeme vám čtvrtou novinku z Mnichova, snad se v tom konečně vyznáte.

Další boxer z Mnichova

BMW má letos velmi plodný rok, a to nejen automobilová divize, od léta byly odtajněny celkem čtyři motorky, což není vůbec málo. Jde o velkoobjemové stroje, což se počítá dvojnásob. Mnichovští přešli do ofenzívy a postupně obměňují celou svou motocyklovou řadu, aby konkurentům z Japonska pořádně zatopili od kotlem.

Nejprve to byl sportovní model K 1200 S aspirující na jednu z nejvýkonnějších motorek světa, na mnichovské výstavě INTERMOT se k němu navíc přidal odvozený naháč K 1200 R. Tento model jsme vám bohužel ještě nemohli podrobně představit, k dispozici je pouze jediná oficiální fotografie, BMW tuto novinku ještě pořád skrývá, vždyť i na výstavě jsme ji viděli jen na pár minut. Naštěstí jsme pořídili několik snímků sami, výsledek můžete vidět v příloze INTERMOT 2004.

Pojďme dál. V prosinci měly premiéru další dva modely, hlavní pozornost byla zaměřena na následovníka ryze cestovatelské motorky R 1150 RT. Novinka se jmenuje R 1200 RT a doveze vás, kam jen budete chtít – musí to být ale na kvalitní silnici. Jedná se o jeden z nejluxusnějších bavoráků na dvou kolech. Nám se však daleko víc zamlouvá R 1200 ST, což je ta poslední novinka. Zkratka ST znamená „Sport Tourer“, tedy sportovně-cestovní motocykl, který konstrukčně vychází z luxusního R 1200 RT.

Lehčí a silnější = zábavnější

Je zřejmé, že „es-téčko“ bylo navrženo spíše pro radost z jízdy než na zdolávání dlouhých tras. Podle výrobce je novinka atletičtější, silnější a lehčí než předchůdce R 1150 RS. Ale tak to u nástupců bývá. Suchá hmotnost byla snížena na 205 kilogramů, přičemž plně natankovaný motocykl váží necelých 230 kilo, což není špatné. Přední kolo je odpruženo systémem Telever. Zadní kolo je pak zavěšeno na jednoramenném systému Paralever.

Motor už taky známe, dvouválcový boxer o objemu 1170 cm3 zde produkuje 81 kW/110 koní při 7 500 otáčkách a 115 Nm točivého momentu/6 000 ot. Díky tomu motorka zrychlí z 0 – 100 km/h za příjemných tři a půl sekundy, přitom průměrná spotřeba se pohybuje okolo čtyřech až pěti litrů na 100 km. Standardem je šestistupňová převodovka. BMW R 1200 ST obouvá klasická 17palcová kola s rozměry 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Spolu se silným motorem a sportovně laděným podvozkem bude projíždění ostrých zatáček jistě velkou zábavou.

Nemusí se líbit všem

Co se týče designu, ten plně odpovídá zvyklostem mnichovského výrobce. Jde o velmi líbivou motorku, jen přední maska nemusí padnout do oka každému, vysoko protažené světlo a netradičně tvarovaný štítek není vzorem designu pro masu, ale o to výrobci ani nejde. BMW si jde vždy po svém.

Poslední řádky věnujeme krátkému útržku ze seznamu výbavy. Jezdec bude mít k dispozici částečně integrální systém ABS (za příplatek). Ten funguje tak, že páčkou ruční brzdy ovládáte přední i zadní brzdy, nožní pákou pak používáte pouze brzdu zadní. Připlatit si může i obligátní sestavu kufrů, vyhřívané rukojeti nebo navigační systém. Nabídka příslušenství od značky BMW patří k těm nejbohatším. Cenu zatím neznáme, ale měla by se pohybovat okolo 400 000 Kč.

Tomáš Votruba
Diskuze (5)