Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový turbodiesel 2,5 litru pro pětkové BMW

Ladislav Čermák
Diskuze (12)
Od března příštího roku se rozšiřuje nabídka naftových agregátů pro aktuální střední řadu BMW o přepracovaný řadový šestiválec 2,5 litru, známý již z předchozí pětky. Výkon je nyní 130 kW a točivý moment 400 Nm!

Od března příštího roku se rozšiřuje nabídka naftových agregátů pro aktuální střední řadu BMW o přepracovaný řadový šestiválec 2,5 litru, známý již z předchozí pětky. Nové generaci nabízí o 10 kW vyšší výkon (nyní 130 kW/4.000 ot.), především však zlepšený kroutící moment, který více než na nárůst jmenovité hodnoty (+50 na 400 Nm/2.000 – 2.750 ot.) úspěšně klade důraz na svůj co nejlepší průběh, takže 80% svého maxima nabízí mezi 1.400 až 3.800 otáček.

Šestistupňová převodovka bude i zde standardem, buď mechanická, nebo automatická s možností sekvenčního řazení Steptronic, přičemž provozní hodnoty nového BMW 525d (525d Automatik) činí – maximální rychlost 230 (227 km/h), zrychlení 0-100 km/h za 8,1 (8,3 s), pružné zrychlení 80-120 km/h na čtvrtý/pátý rychlostní stupeň se odehraje za 6,5/8,1 s (-/-). Nejzajímavější je spotřeba – 6,7 (7,8 l/100 km) a spolu se stávajícím 530d pochopitelně i plnění normy Euro IV s pomocí bezúdržbového filtru pevných částic, což v sousedním Německu a některých dalších státech znamená významnou slevu ze silniční daně.

Sériová výbava odpovídá většímu turbodieselu, takže zahrnuje automatickou klimatizaci, elektrickou regulaci sedaček, multifunkční volant, dvoustupňová brzdová světla, dálkovou kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový a světelný senzor, hlavové airbagy, iDrive s 6,5“ barevným displayem a telematickými asistenčními a pomocnými službami.

Základní cena pro německý trh byla stanovena na 38.550 € vč. 16% DPH, pro ČR zatím známá není.

Ladislav Čermák
Diskuze (12)