Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf se začne prodávat v únoru. Ještě však musí vyřešit problémy se softwarem

David Bureš David Bureš 25. 4. 2019
12
19
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf

Premiéra osmičkové generace Golfu se kvůli problémům s vývojem opozdí, nyní naplánované spuštění prodeje ale platí.

Volkswagen aktuálně pilně pracuje na dvou klíčových novinkách. Jedním je elektrický hatchback ID., první sériový zástupce nové elektrické řady, který chce být takovou revolucí automobilismu jako kdysi Brouk. Druhý je pak nová, již osmá generace Golfu, nejprodávanějšího modelu značky. A právě ta dělá automobilce zatím velké starosti.

Jakožto etalon své třídy musí nový Golf použít tu nejnovější techniku, jenže právě s jejím vývojem má automobilka problém. Přiznala, že se jí nedaří vyvinout nový software, což ji už přinutilo odsunout premiéru Golfu VIII. Měl se ukázat na podzimním frankfurtském autosalonu, nakonec ale bude představen až o pár týdnů později, na speciálně pořádané akci.

S tím se odsunulo i zahájení prodeje, k němuž tak nedojde ještě před koncem roku, ale až na konci února 2020. Šéf prodejů Volkswagenu Jürgen Stackmann prohlašuje, že nyní naplánované spuštění prodeje nového Golfu na devátý týden roku 2020 (začínající 24. února) platí. Nejprve se vůz začne prodávat v domovském Německu, další evropské trhy budou následovat krátce poté.  

„Nikdy jsme nezakrývali fakt, že software, oblast mimořádně důležitá pro produkty budoucnosti, je pro nás velkou výzvou. Máme před sebou náročné domácí úkoly a týmy jsou pod velkým tlakem,“ přiznává potíže Stackmann s tím, že problémem je vyvinout hlavně software umožňující aktualizace multimediálního systému tzv. vzduchem, tedy bez nutnosti navštívit servis. Takové řešení dělá systém zranitelný vůči hackerům, a tak chce Volkswagen zajistit jeho maximální bezpečnost.

360p

Stackmann upozorňuje na komplexnost takového systému, který možná může vypadat podobně jako software v chytrém telefonu, je ale mnohem složitější a náročnější na vývoj. „Zákazník se může rozzlobit, když mu přestane fungovat smartphone, ale druhý den ho může spravit třeba přeinstalováním. Auto je jiné, pokud se něco pokazí, může to způsobit nějakou hrozbu, a tak vyžaduje mnohem vyšší bezpečnostní požadavky,“ říká prodejní šéf Volkswagenu, který v minulosti působil v této funkci i v automobilce Škoda.

Přestože nový Golf se začne prodávat až v roce 2020, výroba odstartuje ještě letos. Vznikne ale jen asi 10.000 kusů, oproti původně plánovaným 80.000 exemplářům. Auto bude postaveno na upravené platformě MQB, design bude podle špionážních fotek evolucí stávající generace, která v lecčems připomene o třídu menší Polo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: pohoda
traveldrive
| 8. 5. 2019
Alebo to vezmi opačne - možno kto chce auto, nekúpi Golfa. ;-) Poznám

viacero majiteľov Golfa a podstatná väčšina ho nekúpila na základe

nejakej rozumovej úvahy, pripomína mi to skôr diagnózu.
Avatar - traveldrive
Re: pohoda
traveldrive
| 8. 5. 2019
Ty si tiež umelec... Dokonalý produkt nemeckého marketingu. Umiesili ťa

presne tak ako chceli.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: pohoda
traveldrive
| 8. 5. 2019
Teraz si sa prejavil úplne presne, bez pretvárky a priamo zo srdca.

Dokonalý osol.
Re: Re: Re: pohoda
ericn
| 26. 4. 2019
Ber to tak, že kdo chce Golfa japonce nekoupí ;-)
Avatar - CHerokee
Re: Re: pohoda
CHerokee
| 25. 4. 2019
V pohodě, nepohodě, tohle určitě nebylo v plánu. Myslím, že v nižší střední jim solidně zatápějí ve světě Japonci, ti jsou teď silní. Ať už sportovně střižená Mazda 3, nebo skutečně sportovní a větší Honda Civic či nová a na světě nejprodávanější Toyota Corolla.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku