Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat: Vše, co o něm víme + fotografie z premiéry

Jan Mička Jan Mička 4. 7. 2014 • 21:11
50
302
Zobrazit náhledy (50)
Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat Volkswagen Passat
Nová generace Volkswagenu Passat je oficiálně tady. Předprodej v Česku bude zahájen na přelomu července a srpna.

Historie Volkswagenu Passat trvá již 41 let a za tu dobu bylo po celém světě prodáno téměř 22 milionů kusů. Sedmou generací však historie nekončí, ale začíná nová, modernější a techničtější, než kdy dříve.

Volkswagen Passat osmé generace je zcela novým automobilem, který je postaven na modulární platformě MQB pro vozy s příčně uloženým motorem. Oproti minulé generaci je až o 85 kilogramů lehčí, což zajistilo zhruba o 20 % úspornější provoz. Zároveň však narostl prostor pro posádku a se změnou rozměrů došlo ke kompletní změně vnějších proporcí.

Passat bude nabízen jako sedan i kombi. První jmenovaná varianta dosahuje délky 4767 milimetrů a je tedy o 2 mm kratší než předchůdce. Zároveň se však prodloužil rozvor náprav na 2791 milimetrů (+79 mm), zkrátily se převisy karoserie a zvětšila šířka na 1832 milimetrů (+12 mm). S výškou 1456 milimetrů je sedan o 14 mm nižší než předchůdce.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

VW Passat B8 -Srovnání rozměrů s předchozí generací
GeneraceB8B7Rozdíl [mm]
Délka [mm]47674769-2
Šířka [mm]18321820+12
Výška [mm]14561470-14
Rozvor [mm]27912712+79
Objem zavazadelníku - sedan/kombi [l]586/650565/603+21/+47

Výsledkem těchto změn jsou ostřejší proporce karoserie a především o 33 milimetrů více prostoru pro posádku. Koncept přední části kokpitu zůstal zachován, je však nově naplněn tou nejmodernější technikou a středová konzola je více orientovaná směrem k řidiči.

Nové rozměry se podepsaly také na velikosti zavazadlového prostoru. Osmý Passat s karoserií sedan nabídne 586 litrů, což je o 21 litrů více než doposud, zatímco kombi dosahuje ve standardním uspořádání 650 litrů (+47 l) a po složení opěradel zadních sedadel až 1780 litrů.


Poprvé v historii značky již není přístrojový štít tvořen klasickými budíky, ale interaktivním displejem Active Info Displey. Všechny informace jsou zobrazovány čistě virtuálně a například navigaci bude možno nastavit jak ve 2D, tak i ve 3D režimu. O skutečnosti, že aktivní displej není z nejmenších, vypovídá úhlopříčka 12,7 palce a rozlišení 1440 x 540 pixelů, což zajistí působivou grafiku a možnost integrovat do ploch rychloměru a otáčkoměru informace o jízdě, navigaci či asistenčních funkcích. Analogové přístroje se však z Volkswagenu Passat nevytratí – stále budou součástí standardní nabídky.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Vedle interaktivního přístrojového štítu se v kokpitu Volkswagenu poprvé objeví Head-up displey. Systém funguje stejně jako u některých modelů luxusního segmentu – důležité informace tedy projekčně zobrazuje do zorného pole řidiče. Ten si navíc může v menu systému sám vybrat, jaké informace požaduje (třeba aktuální rychlost, nejvyšší povolenou rychlost, pokyny navigace, informace asistenčních systémů či výstražná upozornění). Nebude-li systém zapotřebí, lze samozřejmě vypnout. V takovém případě se displej zasune do horní části přístrojové desky.

Volkswagen Passat B8 přijíždí s novou generací modulárních informačních a zábavních systémů s možností připojení chytrých telefonů prostřednictvím funkce Mirror Link. Všechna ovládací rozhraní mají dotykové displeje (s úhlopříčkou 5 až 8“) a samotný vůz umožňuje široké možnosti konektivity s externími zařízeními (AUX, USB, SD a bluetooth). Novinkou je integrace tabletů pro cestující na zadních sedadlech, které lze prostřednictvím WLAN spárovat s navigačními systémy Discover Media a nebo Discover Pro.

V kombinaci se zmíněnými navigacemi nabídne Passat také systém Car-Net, který umožní dynamické navádění pomocí dat dopravního zpravodajství, zobrazení ulic podle Google Street View nebo panoramatickou ukázku ulic díky Google Maps. Kromě toho získáte zprávy o počasí, volných parkovacích místech v okolí nebo aktuálních cenách paliv. Cíle pro navigování přitom nemusíte zadávat přímo z vozu, ale také prostřednictvím PC nebo chytrého telefonu pro pozdější export na palubu.

Vedle moderní techniky v interiéru je to právě design karoserie, který nový Volkswagen Passat staví ve srovnání s jeho minulou generací na zcela jinou úroveň. Příslušnost značce je na první pohled rozpoznatelná, nastoupily však chladné a jasně dané linie bez fluidních a jiných výstřelků.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Hlavní doménu tvoří nový světelný podpis, který vůz získal díky rozličné nabídce předních světlometů. Bude nabízen jak s halogenovým, tak plně diodovým osvětlením. To je navíc nabízeno v několika verzích – s diodami pro všechny režimy s reflektorovou technikou, ve vyšších výbavách s projektorovou technikou a také asistentem dálkových světel, který umožňuje jejich trvalou aktivaci bez rizika oslnění ostatních automobilů.

Také u zadních svítilen našla moderní diodová technika uplatnění. Systém bude dostupný už v samotném základu a u vyšších výbav se dočkáme zvláštnosti při brzdění – horizontální uspořádání svítilen se totiž změní ve vertikální, které je ve vnější části tvořeno dvěma a ve vnitřní části jednou svislou linií, což vizuálně působí jako překlopení horizontálních koncových světel na vertikální brzdová světla.

Velké úsilí bylo vynaloženo na zdokonalení bezpečnostních a preventivních systémů pro jistější pohyb v běžném provozu. Poloautomatický parkovací asistent je již v rámci automobilky zavedeným prvkem, vůz však nově pomůže při couvání s přívěsem (Trailer Assist), kontroluje vozidla v mrtvém úhlu, zamezí nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu (Side Assist a Line Assist), automaticky zabrzdí pro snížení intenzity nevyhnutelného nárazu (Rear Traffic Alert) a díky adaptivnímu tempomatu sám zvládne popojíždění v kolonách (Traffic Jam Assist). Výrazným zlepšením prošel také systém Front Assist s funkcí automatického brzdění City – dosud totiž reagoval pouze na ostatní automobily, zatímco v novém Passatu detekuje také chodce.

Nové generaci Volkswagenu Passat bude vyhrazeno celkem deset přeplňovaných pohonných jednotek s výkonovým rozmezím od 88 do 206 kW. Všechny agregáty jsou zcela nové, ve srovnání s minulou generací spotřebují až o 20 % méně paliva a jsou standardně vybaveny systémem stop/start a rekuperací kinetické energie.

Základem vznětové nabídky se stane šestnáctistovka s výkonem 88 kW, verze 2.0 TDI nabídne 110 a 140 kW a v případě vrcholného TDI s dvojicí turbodmychadel se dočkáme 176 kW (240 koní) a 500 N.m při průměrné spotřebě 5,3 l/100 km. Vzhledem k vysokému točivému momentu bude motor spolupracovat s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Nabídka benzinových agregátů začíná čtrnáctistovkou TSI o výkonu 92 kW, následované silnější verzí se 110 kilowatty, osmnáctistovkou TSI s výkonem 132 a dvoulitrem TSI se 162 kW (pouze s převodovkou DSG). Na stávající šestiválec 3,6 FSI zapomeňte – na jeho místo nastoupí čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 206 kW (280 koní) a standardně dodávanou převodovkou DSG.

vw novemodely passat strednitrida vw novemodely passat strednitrida

Úplně poprvé se v útrobách Volkswagenu objeví plug-in hybridní ústrojí, které je tvořeno čtrnáctistovkou TSI s výkonem 115 kW a elektromotorem, který dodá dalších 80 kW. Výstupní výkon soustavy je 155 kW (210 koní) a vůz schopen ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu díky akumulátoru o kapacitě 9,9 kWh. Také díky tomu by měl plug-in hybrid spotřebovat okolo 1,5 l/100 km, oficiální údaj však automobilka zatím neuvedla. Stejně jako dvojice nejsilnějších čtyřválců TSI je i tato verze standardně vybavena převodovkou DSG.

Poslední z hlavních novinek se nachází mezi volantem a předními koly - nová generace Volkswagenu Passat totiž dostala progresivní řízení s rozdílnou strmostí. Nabízeno bude v kombinaci se sportovním a adaptivním podvozkem a místo obvyklých 2,75 otáček mezi dorazy si vystačíte pouze s 2,1 otáčkami. Systém oceníte především při sportovní jízdě, kde má řízení strmější charakteristiku, zatímco v menších rychlostech (například ve městě) je ovládání snazší díky potřebě menšího natočení volantu.

Na závěr si řekněme něco o výbavových stupních. Stejně jako u stávajícího modelu budou v nabídce tři (Trendline, Comfortline a Highline), přičemž v základu Passat vyjede na šestnáctipalcových kolech. Chybět nebude ani multifunkční volant, elektronická ruční brzda, centrální zamykání, asistent rozjezdu do kopce, klimatizace, rádio s pětipalcovým displejem nebo bezklíčové odemykání a startování tlačítkem.

Malým krokem k individualizaci je volitelný paket R-line, který je dostupný již pro stávající generaci Passatu. Vůz se od ostatních výbav odliší interiérovými a exteriérovými prvky v čele s černým čalouněním stropu, sedadly s kombinací látky a kůže, sportovním volantem, výraznější maskou chladiče, lichoběžníkovými koncovkami výfuku nebo litými koly o rozměrech 17 až 19 palců.

Při příležitosti oficiálního představení osmé generace Volkwagenu Passat nebyla zveřejněna jeho základní cena. Stále proto můžeme vycházet z dřívějšího odhadu částky okolo 26.000 eur, tedy zhruba 700.000 Kč. Ačkoliv si automobil odbude veřejnou premiéru na autosalonu v Paříži, český předprodej bude spuštěn na přelomu července a srpna. První zákaznické vozy pak budou dodány koncem letošního roku.


Související články

Témata
10. 7. 2014 14:14
Re: OSVWÍCENÍ
Obsah komentovat nebudu. Ovšem forma je opravdu jedinečná.
Čeština je asi opravdu GTI kobylek. Vítejme zpět v Katovně!
A nebo se dobře bavíš ;-)
Avatar - skejpa
9. 7. 2014 16:53
Re: Velké štěstí
To co píšete, to je celkem výsměch. Ano, Mondeo má dobrej podvozek ale řazení rozhodně není tak přesné jako v M6 a ani lehkost jízdy není taková - a ani nemůže být protože je o dost těžší. Neříkám, že by zajelo okruh pomaleji, jen, že to není tak lehce působící auto.
Avatar - Jirka.12345
9. 7. 2014 13:20
Re: NÁDHERA
Ještě toho trochu 8-s
9. 7. 2014 13:10
Re: NÁDHERA
Neviem o tom, ze by Jirka.12345 bol so mnou v pribuzenskom vztahu.
Znova zasah mimo branku :-!
Avatar - Ada je zase tady
9. 7. 2014 11:03
No...
nevím, proč to násilím uvádět na trh, když dosavadní Passat se prodává výborně. 8-s

Nový design je zcela jistě krokem zpět. Už i tady se světlomety natahují směrem k A sloupkům jako u nějakých asijců :no: , boční prolisy sice asi zpevňují skelet, ale vypadají hodně divně :no: , celoskleněná střecha je vrchol nepraktičnosti :no: , zvýšený střední tunel bude zřejmě řidiče tlačit do pravé nohy :no: , chybějící ruční brzda je neomluvitelná (měla by být k dispozici alespoň jako option) :no: , kola jsou vzhledem k zasklené ploše výrazně nadměrná :no: , příď vozu se tváří zasmušile :no: no a na závěr: ta cirkusová počítačová hra před řidičem - to je přece naprostá katastrofa! To se ti designéři zcela pomátli! Pokud bude k dispozici klasická palubka s analogovými měřidly, každý soudný člověk si samozřejmě koupí klasiku. S výjimkou předváděcích vozů a pár pomatenců VW tuhle digitální hrůzu neprodá nikomu :no: :no: :no:

BTW: proč nebyla hned představena verze 4motion a option zvednutého odvozku s paketem pro špatné cesty? :no: Nebo přímo verze Alltrack? Vždyť to je jediný Passat, který je opravdu atraktivní!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku