Technika nového Volkswagenu Passat prozrazena!
Čína sice okupuje Tibet a dělá spoustu dalších nepěkných věcí, ale co se aut týče, stává se stále důležitějším zdrojem informací špionážního rázu. Možná se to časem srovná, až se tamní zaměstnanci postaví "do latě", nicméně odtamtud už utekla spousta zajímavých informací dávno předtím, něž automobilky plánovaly. Tohle je ovšem naprostý sólokapr - sice ve formě "rozsypaného čaje", ale po netu teď koluje technická prezentace na nový Passat, tak se pojďme podívat, co Volkswagen v nové generaci chystá.
Passat MY2016 (B8) bude mít délku 4767 mm, prostornější kabinu a na jeho karoserii a pohonném ústrojí se ušetřilo přibližně 130 kg váhy, což ovšem neznamená, že bude auto o tolik lehčí, kvůli izolačním hmotám, bohatší výbavě a další "zátěži" z toho nakonec bude "jen" 85 kg.
Interiér by měl zachytit nejnovější trendy v infotainmentu, palubní systém by měl díky mirrorlinku umožňovat kompletní obsluhu mobilu prostřednictvím dotykového displeje na středovém panelu, na palubě bude díky konektivitě se smartphonem k dispozici internet a s ním i spousta komunikačních i zábavních aplikací, ať už přímo do VW nebo od externích dodavatelů.
Parkovací asistent nebo sledování mrtvého úhlu už dnes nikoho nepřekvapí, stejně jako plně diodové osvětlení vozu, ve střední třídě ale určitě bude jedním z prvních, kdo nabídne po vzoru Audi TT displejový dotykový přístrojový štít. Nejzásadnější je ovšem prozrazení škály pohonných jednotek a přestože je řeč o Číně, včetně dieselových.
Nejslabším motorem v nabídce bude 1.6 TDI s 88 kW, jehož alternativou se stane 1.4 TSI/90 kW. Co se turbodieselů s jedním turbem týče, 2.0 TDI se budou dodávat ve verzích se 110 a 140 kW a ve stejné výkonové hladině pak VW nabídne benzinové 1.4 TSI/110 kW a 1.8 TSI/132 kW. Zmíněná čtrnáctistovka dostane navíc systém deaktivace poloviny válců ACT (Active Cylinder Technology), jenž zajistí motoru velmi nízkou spotřebu.
Zájemci o výkonné verze budou mít na výběr hned ze tří. Turbodieselu 2.0 TDI twin-turbo se 176 kW a 500 N.m bude sekundovat dvojice 2.0 TSI se 160 a 206 kW, přičemž ta posledně jmenovaná si klade za cíl v nabídce nahradit dosavadní šestiválec. Ani tím to ale nemá končit, připravuje se také plug-in hybridní model s 9,9kWh akumulátorem a dojezdem na elektřinu až 50 km. Passat by se nám měl oficiálně představit v červenci a výstavní premiéru si odbude v září v Paříži.