Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Vitek Vitek 17. 3. 2017 • 13:48
3
17
Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve Frankfurtu, o jeho vnějším vzhledu však máme jasno už nyní. Revoluce? Kdepak…

Téměř každá generace Volkswagenu Polo se po designové stránce mění spíše evolučně a udržuje si jasnou vazbu s větším sourozencem Golf. Zcela nové vydání se ukáže už na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, německé automobilce se jej však nepodařilo udržet pod pokličkou. Na severu cars.co.za se již objevily první snímky jenom lehce maskovaného exempláře vyfoceného v Jižní Africe.

Ono maskování, pokud se tomu tak dá vůbec říkat, vidíme okolo zadních svítilen, jinak ale vůz působí jako sériový. Příď jasně navazuje na modernizovaný Volkswagen Golf, vyznačuje se úzkou maskou chladiče a světlomety s novou vnitřní grafikou, záď rozdělují horizontální linky a je opticky poměrně široká. Ostatně pokud si vůz vezme inspiraci u nové generace Seatu Ibiza, v bocích poměrně přibere. Španělský sourozenec je totiž mezigeneračně širší o 87 milimetrů.

Podobnost se Seatem Ibiza, který má nyní o 95 milimetrů delší rozvor než předchůdce, nebude pouze rozměrová. Polo také dostane zcela novou modulární platformu MQB A0 a podle dostupných informací vsadí také na tytéž motory. Benzinovým základem se stane litrový tříválec TSI, na vrcholu patrně najdeme patnáctistovku Evo se 110 kilowatty, a vyznavači nafty budou moci vybírat z více variant šestnáctistovky TDI.

Zajímavé jsou i zvěsti o verzi GTI. Ta dorazí zřejmě příští rok a pod kapotou by měla mít dvoulitrový čtyřválec TSI s výkonem okolo 147 kilowattů. Tento motor se již ve stávající generaci modelu objevil, ale pouze u verze R WRC omezené počtem vyrobených kusů. Jenom doplním, že současné GTI pohání přeplňovaná osmnáctistovka (141 kW, 320 N.m), zřejmě se tedy dočkáme malého upsizingu.

Související články

Témata
Avatar - Sumi2000
20. 3. 2017 01:32
Re: zase kusok narastie
Klasické motory nechybí jen VW....BOHUŽEL. ;-\
Větší Polo vypadá lépe..ale ty motory..
Avatar - white label
18. 3. 2017 22:45
Re: Šróby na kolese
Což je stejně jako u současného Pola, takže v tomto ohledu nic nového.
18. 3. 2017 22:21
Re: Šróby na kolese
To plati pre global platformu MQB A1. Pre indicku TATA platformu APM to budu 4 sroby.
18. 3. 2017 22:08
Re: Šróby na kolese
VW POLO. Objem 200.000 rocne x 7 rokov. Viaceri dodavatelia ( disky, kotuce, bubny ) boli poziadani o RFQ ( request for quotation ) na verzie so styrmi aj piatimi srobami. Uspora na auto pri stvor srobovej variante je medzi 1,48 az 1,52 €. Teda cca 2 MIL €. Napriek tomu sa VAG rozhodol zachovat stavajucu koncepciu.
18. 3. 2017 19:54
Re: Prilis sa generacne nemeni?
Přesně tak. VW Polo se málokdy vydával cestou evoluce.
Stačí se podívat třeba na Polo druhé generace, kdy při faceliftu došlo ke změně kulatých předních světel na obdelníkové, zásadně se změnila také zadní světla nebo nárazníky, změnila se většina karosářských panelů, v podstatě to vypadá jako úplně jiné auto. Pak přišla úplně jiná třetí generace. Pak úplně jiné čtvrtá generace, kterou následoval poměrně výrazný facelift. Pak jiná pátá generace.
I když si člověk vezme Golf a Passat, taj design se většinou dost měnil. Až teprve v posledních 5 letech nastala situace, kdy starší a novou generaci rozezná jen znalec.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku