Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O tomhle SUV-kupé jste možná neslyšeli. Jeden z pěti vyrobených kusů je na prodej. Za ohromující cenu

Jan Zajíc Jan Zajíc 30. 3. 2020 • 10:55
17
Zobrazit náhledy (17)
Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG Opac Contender XG

Vozy kombinující vlastnosti SUV a kupé tu byly už před BMW X6. Opac Contender je jedním z nich.

Pravdou ale je, že se zmíněným bavorákem se Contender nedá moc srovnávat. Opac byl totiž vyloženě malosérivou specialitkou, možná i experimentem. Vzniklo jen pět exemplářů, takže by nebylo divu, kdybyste o tomto zvláštním kříženci nikdy neslyšeli.

Contender se zrodil v polovině 90. let v hlavách pracovníků italské společnosti Opac Group, která má poměrně široký záběr, nás však zajímá především ten automobilový. Pak vězte, že jméno Opac je zkratkou slov "Officina Prototipi Automobili Carrozzeria", i z toho je zřejmé, že se firma mimo jiné zabývá produkcí prototypů a v malých sériích vyráběných aut. Spolupracovala nebo spolupracuje se značkami jako Maserati, Alfa Romeo, Aston Martin, Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini nebo Volvo.

Kromě toho se věnuje vývoji střech pro kabriolety. Po světě údajně jezdí více než milion a půl vůz se střechou s původem u firmy Opac.

V polovině 90. let se každopádně společnost rozhodla postavit si vlastní auto. Tedy částečně vlastní, technický základ převzala. I když to na první pohled nevypadá, Contender totiž stojí na podvozku klasického teréňáku Mercedes-Benz třídy G v krátké verzi.

Z něj tohle SUV-kupé převzalo i celé pohonné ústrojí. Pod kapotou exempláře, který je na prodej v Německu, se ukrývá zážehový šestiválec o objemu 3,2 litru z G 320. Výkon dosahuje 155 kW.

Dvoudveřovou karoserii si pak už navrhla a vyrobila společnost Opac. Proměnil se také interiér, který je dvoumístný a dostal novou palubní desku, sportovní sedadla a nálož dvoubarevného koženého čalounění.

Zajímavostí jsou zpětná zrcátka, která údajně pocházejí ze supersportu Jaguar XJ220. A vzhledem k technickému základu nepřekvapí přítomnost tří uzávěrek diferenciálu.

Modrý kus, který je tedy aktuálně k mání, od roku 1996 najezdil jen 11 tisíc kilometrů a pochází z kolekce nejmenovaného italského sběratele. Cena je ovšem ohromující. Prodejce žádá 490 tisíc eur, tedy v přepočtu 13,5 milionu korun.

Uf.

video

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku