O tomhle SUV-kupé jste možná neslyšeli. Jeden z pěti vyrobených kusů je na prodej. Za ohromující cenu
Vozy kombinující vlastnosti SUV a kupé tu byly už před BMW X6. Opac Contender je jedním z nich.
Pravdou ale je, že se zmíněným bavorákem se Contender nedá moc srovnávat. Opac byl totiž vyloženě malosérivou specialitkou, možná i experimentem. Vzniklo jen pět exemplářů, takže by nebylo divu, kdybyste o tomto zvláštním kříženci nikdy neslyšeli.
Contender se zrodil v polovině 90. let v hlavách pracovníků italské společnosti Opac Group, která má poměrně široký záběr, nás však zajímá především ten automobilový. Pak vězte, že jméno Opac je zkratkou slov "Officina Prototipi Automobili Carrozzeria", i z toho je zřejmé, že se firma mimo jiné zabývá produkcí prototypů a v malých sériích vyráběných aut. Spolupracovala nebo spolupracuje se značkami jako Maserati, Alfa Romeo, Aston Martin, Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini nebo Volvo.
Kromě toho se věnuje vývoji střech pro kabriolety. Po světě údajně jezdí více než milion a půl vůz se střechou s původem u firmy Opac.
V polovině 90. let se každopádně společnost rozhodla postavit si vlastní auto. Tedy částečně vlastní, technický základ převzala. I když to na první pohled nevypadá, Contender totiž stojí na podvozku klasického teréňáku Mercedes-Benz třídy G v krátké verzi.
Z něj tohle SUV-kupé převzalo i celé pohonné ústrojí. Pod kapotou exempláře, který je na prodej v Německu, se ukrývá zážehový šestiválec o objemu 3,2 litru z G 320. Výkon dosahuje 155 kW.
Dvoudveřovou karoserii si pak už navrhla a vyrobila společnost Opac. Proměnil se také interiér, který je dvoumístný a dostal novou palubní desku, sportovní sedadla a nálož dvoubarevného koženého čalounění.
Zajímavostí jsou zpětná zrcátka, která údajně pocházejí ze supersportu Jaguar XJ220. A vzhledem k technickému základu nepřekvapí přítomnost tří uzávěrek diferenciálu.
Modrý kus, který je tedy aktuálně k mání, od roku 1996 najezdil jen 11 tisíc kilometrů a pochází z kolekce nejmenovaného italského sběratele. Cena je ovšem ohromující. Prodejce žádá 490 tisíc eur, tedy v přepočtu 13,5 milionu korun.
Uf.