Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Odbory ve Škodě Vrchlabí schválily odchod ze svazu Kovo

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 28. 3. 2014 • 16:51
Odbory v závodě automobilky Škoda Auto ve Vrchlabí na mimořádné konferenci schválily odchod z odborového svazu Kovo. Sdělil to předseda vrchlabské organizace Jaromír Kobrle.

Odbory Vrchlabí tak následovaly odborovou organizaci závodu Mladá Boleslav, která svaz Kovo opustila loni v listopadu. Odborová organizace v závodě Škoda Kvasiny ve svazu Kovo zůstává.

"Hlasování na konferenci o odpojení od svazu Kovo bylo jednoznačné," řekl Kobrle. Fakticky skončí působení Vrchlabí ve svazu Kovo k poslednímu březnu. Členství ve svazu Kovo podle Koberleho pro vrchlabskou organizaci moc přínosů nemělo. "Spolupráci se svazem Kovo v jiné formě se nebráníme, rozešli jsme se v dobrém," řekl Kobrle.

Odbory v závodě Vrchlabí, který vyrábí převodovky, budou dál samostatnou odborovou organizací, jež bude úzce spolupracovat na bázi podnikového systému s organizacemi v Mladé Boleslavi a v Kvasinách. "Například společně dál povedeme s firmou vyjednávání o kolektivní smlouvě," řekl Kobrle. Z 1000 pracovníků vrchlabského závodu je v odborech kolem 760 lidí.

Odchodem ze svazu Kovo si vrchlabská organizace udrží i objem peněz pro svoji činnost z příspěvků členů. Od ledna ve Vrchlabí, po vzoru Mladé Boleslavi, klesly odborářům o čtvrtinu členské příspěvky, ale povinnost následného odvodu části peněz z příspěvků do centrály Kovo organizaci zůstala. Odchodem ze svazu Kovo Vrchlabským suma odváděná centrále Kovo, ročně přes půl milionu korun, zůstane.

Předseda svazu Kovo Josef Středula prohlásil, že odchod vrchlabské organizace ze svazu očekával. "Předpokládám ale, že spolupráce bude pokračovat na jiné bázi než dosud," uvedl. Svaz Kovo je se 127.000 členy největším odborovým svazem v zemi, organizace má přibližně v 700 podnicích.

Odbory v boleslavské Škodě Auto čítají včetně seniorů přes 19.000 členů a byly nejsilnější organizací svazu Kovo. S centrálou Kovo vedly delší dobu spory o fungování svazu. Tvrdily, že chtějí prosadit změny vedoucí k modernizaci, větší flexibilitě a akčnosti svazu. Poukazovaly také na to, že za své mnohamilionové příspěvky centrále od ní žádné služby nečerpají. Loni na podzim spory vyvrcholily odchodem boleslavské organizace ze svazu.

Platy v automobilce Škoda Auto letos zřejmě výrazně neporostou

Související články

Témata
Články odjinud