Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oficiální fotografie nové Octavie Combi!

Ondřej Láník
Diskuze (116)
Dnes, půlrok po premiéře nové Škody Octavia, byly zveřejněny první oficiální fotografie a informace o nové Škodě Octavia Combi. Délka vozu zůstává nezměněna, zavazadlový prostor má 580 litrů!

Dnes, půlrok po premiéře nové Škody Octavia, byly zveřejněny první oficiální fotografie a informace o nové Škodě Octavia Combi. Délka vozu zůstává nezměněna, zavazadlový prostor má 580 litrů!

Design nového kombi je navržen v konzervativním duchu. Stylisté vytvarovali zadní část Octavie podle našich dřívejších předpokladů, když změny jsou patrné od třetího bočního sloupku karosérie, zadní sklo je více skloněné než v minulé generaci. Celková délka zůstala proti nové Octavii nezměněna (4572 mm). Podobně je na tom šířka 1769 mm, kombi narostlo do výšky o zanedbatelných 5 mm na 1467 mm.

Ve srovnání s minulou generací narostl nový kombík podobně jako nová Octavia. Do délky má kombi navíc 59 mm a svého předchůdce předčí také šířkou (+38 mm) a výškou (+ 10 mm).

Velmi očekávané hodnoty objemu zavazadlového prostoru splní vysoké nároky českého zákazníka. Vždyť na trhu není mnoho vozů, které by se mohly chlubit zavazadelníkem o základním objemu 580 l. Ten je možno zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1620 l. Doufejme, že odpovídajícím způsobem bude zvětšena i užitečná hmotnost. V tomto směru je na tom liftback poměrně slušně (660 kg), ale větší obestavěný objem v kombi bude asi lákat české chalupáře k extrémním přepravním výkonům.

Nabídka pohonných jednotek vychází ze známé motorové palety a to včetně základní motorizace liftbacku: 1.4 MPI (55 kW). Značně rozšířeným standardem se zřejmě stane zážehová 1.6 MPI (75 kW), obliba přímovstřikového motoru 1.6 FSI bude závislá na nastavení ceny (u liftbacku rozdíl 40 000,-Kč proti 1.6 MPI). Nástupcem dříve oblíbené kombinace Octavia Combi 1.9 TDI (66 kW) se teď zřejmě stane verze motoru 1.9 TDI (77 kW) se vstřikováním čerpadlo-tryska. Vlajkovou lodí v nabídce prozatím zůstává dvoulitrový turbodiesel 2.0 TDI (103 kW). ¨

V tuto chvíli není jasné, zda bude nástupce verze RS na trhu v obou karosářských variantách, za nejpravděpodobnější pohonnou jednotku rychlé Octavie považujeme přeplňovaný motor 2.0 T FSI (147 kW) (o něm více v článku: Motor 2.0T FSI (147 kW): nové Octavii RS bude slušet).

Mimo neslabší verzi (1.4 MPI) je ke všem modelům možno dokoupit šestistupňovou automatickou převodovku, přičemž v případě turbodieselů půjde o dvouspojkovou převodovku DSG (více o ní v článku Převodovka DSG: podrobný popis).

Informace o cenách zatím automobilka nezveřejnila, ale pokud bychom vycházeli z dosavadní praxe, kdy bylo kombi řádově o padesát tisíc dražší než liftback, mohla by začínat základní cena nové Octavie Combi někde mezi 465.000,- a 480.000,- Kč, v závislosti na tom, jak se bude lišit výbava (liftback 1.4 55 kW je nyní za 424.900,-Kč).

Pro zajímavost uvádíme také odkaz na naše první skicy nové Škody Octavia Combi, které jsme zveřejnili necelé čtyři měsíce před oficiálním zveřejněním prvních snímků. Věřme, že se zanedlouho skutečností stane i naše aprílová představa o krátké Škodě Octavii Hatch.

Všechny informace o nové škodě Octavii najdete na jednom místě na tomto odkaze.

Ondřej Láník
Diskuze (116)