Ojeté Volvo V50: Technika moc přesvědčivá není
Mezi rodinnými kombi z počátku milénia představuje Volvo V50 nestárnoucí zboží. Platí to však jen pro švédský obal, vespod ukrytá mezinárodní technická stavebnice už tak přesvědčivá není.
Číslice 50 se v novodobých dějinách Volva objevila zatím jen jedinkrát – to když se před sedmnácti lety světu představilo kombi V50. Klon Fordu Focus s francouzskými vznětovými čtyřválci a belgickou produkcí se švédské techniky vzdal, podobně jako jeho přímý předchůdce V40 – ten byl pro změnu upraveným Mitsubishi Carisma z nizozemského závodu NedCar. Nadnárodní původ však nebyl v případě V50 nikterak na škodu, řidičsky orientovaný focus totiž volvu poskytl sebevědomé jízdní vlastnosti a dnes přijdou vhod i směšně levné originální náhradní díly Fordu, kterých je plný podvozek.
Přestože kompakt severské značky útočil především na Octavii Combi II, s níž byl často srovnáván, vrchol ceníkové nabídky si vyšlápl i na Audi A4 Avant. Vždyť za pětiválec 2.4 s automatem Geartronic ve výbavě Summum požadoval český importér v roce 2005 minimálně 1.109.000 Kč! A to bylo za nastrojenou techniku konfekčního kompaktu s předním pohonem opravdu neslýchaně moc. Jenže na rozdíl od fordu se volvo dalo koupit i s pohonem všech kol, čímž focusu sebralo zákazníky prémiového segmentu. Šlo však výhradně o špičkové specifikace s pětiválci a sedmimístnými pořizovacími cenami.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.