Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera příští rok skončí, prodává se velmi špatně

Opel Ampera
Opel Ampera
Opel Ampera
Opel Ampera
71 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Kariéra Opelu Ampera se chýlí ke konci. Zatímco Chevrolet Volt dostane v závěru roku 2015 nástupce, v případě sourozence s bleskem ve znaku tomu tak určitě nebude.

Ampera spolu s tvarově mírně odlišným Voltem získala za své technické inovace a futuristický vzhled prestižní titul Evropského vozu roku 2012. Nesmíme zapomínat ani na britskou verzi s logem staroslavného Vauxhallu. Komerční úspěchy originálního vozu s elektromotorem o výkonu 111 kW a zážehovým čtyřválcem 1,4 l/63 kW coby „range extenderem“ (prodlouží ujetou vzdálenost) jsou však mizivé. A to i přes masivní zlevnění, i v České republice spadla během minulého roku základní cena z původních 1,15 milionu korun na „baťovských“ 999.900 Kč. Pochopitelně je i tak stále příliš drahý ve srovnání s konvenční konkurencí v nižší střední třídě. Nehledě k tomu, že turbodiesely umí být daleko úspornější a jejich spotřeba není příliš závislá na stylu jízdy a přírodních podmínkách.

Německá automobilka prodala za celý letopočet 2013 jen 3.184 Amper (-40 %) a letos do konce května pouhých 332 kusů! Takže se odbyt modelu propadl o dalších 67 %! Uvedl to server Automotive News Europe. U nás byly do provozu přihlášeny od ledna 2013 do letošního června jen čtyři vozy. Ani marketingové oddělení Opelu neudělá nic s takovým obchodním propadákem. Přitom v úvodním roce 2012 dosáhl zdaleka největších 5,2 tisíce kusů.

Třeba u našich západních sousedů se pro čtyřkolového „ ekologa s bleskem“ rozhodlo mezi lednem a květnem 2014 dle KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) pouhých 46 klientů. Pro srovnání: Ferrari F12berlinetta si koupilo 83 Němců. F12 je výrazně dražší a na tamních silnicích jich přitom uvidíte možná více než elektrických opelů... Dramatickou situaci a následný konec vlastně předpověděl vysoký muž General Motors Steve Girsky už na jaře 2013 v Ženevě, kde mluvil o vlažném přijetí a následné frustraci: „Vlády v Evropě řekly: My chceme elektromobily, my chceme elektromobily! S jedním jsme přišli. A kde jsou najednou všichni?“

Ampera tedy po uvedení nové generace Voltu ve druhé polovině příštího roku skončí, a to dle dvou nejmenovaných osob, které znají budoucí plány společnosti. S logem Opelu (a určitě i Vauxhallu) se už prodávat nebude, odbyt maximálně ve stovkách exemplářů je zbytečným luxusem, který se pochopitelně automobilce nevrátí ani náhodou. Andrew Marshall z GM tuto zprávu ale zatím odmítl oficiálně komentovat. Ještě připomeňme, že současný Volt existuje také s volantem na opačné straně, v Austrálii se nabízí s emblémem Holdenu.

Druhá generace dostane novou ještě aerodynamičtější karoserii s prý ladnějším designem, platformu a levnější variantu s jinými bateriemi než lithium-iontovými. Čistě na elektřinu by měl ujet od 60 do 96 km. Ani ten aktuální není za oceánem žádným trhákem, letošní prodeje v USA se pohybují od 1.500 do necelých 1.800 kusů měsíčně. Ale pořád je to mnohem více než v případě Opelu... Volt byl mimochodem vyhlášen i severoamerickým Vozem roku 2011, má tak tituly z obou stran Atlantiku.

Vstoupit do diskuze (63)