Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Antara 2,2 CDTI – Myší kožíšek

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 27. 9. 2011 • 12:10
45
10
Zobrazit náhledy (45)
Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara Opel Antara
Antara je stále na špičce nenápadnosti, modernější technika jí ale jen prospěla.

Pravděpodobnost, že se někdo na ulici ohlédne za Opelem Antara, je od počátku jeho výroby v roce 2007 jen teoretická. Příkrým a subjektivním názorem nehážeme hned na začátku auto přes palubu, spíš chceme vyprovokovat: podívejte se na náš test z té doby a zkuste na fotkách najít emoce. Nedávné omlazení vozu tak bylo i vzhledem k ne úplně uspokojivým prodejům v podstatě nutností.

Bachratý uzlíček hran, proti kterému byl i sesterský Chevy Captiva dost sexy, si tak vysloužil v podstatě pokropení živou vodou: Pár změn tvaru masky chladiče, předních i zadních světlometů a nárazníků způsobilo, že na vůz lze nejen koukat, ale i pohledem na něčem nenudném ulpět. Stále je před námi vysoké a těžké kompaktní SUV, ale už nevypadá, jako by v Russelsheimu došly ohýbačky plechu.

suv opel testy suv opel testy  

Podstatné změny se prohnaly i interiérem – na středové konzole lze i díky aplikaci elektrické parkovací brzdy najít více odkládacích míst, druhdy autobusový průměr volantu se zlepšil minimálně opticky a nikde nic nevrže. Cestující vpředu i vzadu mají k dispozici stále stejné polotuhé sedačky, místa se nedostává pouze v oblasti kolen těch vzadu. Vysoká nákladová hrana a poměrně těžké páté dveře sice přístup do zavazadelníku nijak neusnadňují, 402 litrů základního objemu je pak lehce pod průměrem třídy.

Nejpodstatnější změnou je přítomnost nového čtyřválcového turbodieselu 2.2, testovali jsme jeho silnější variantu s maximálním výkonem 135 kW. Prvním dojmem z nového motoru je znatelné snížení hluku – vyvažovací hřídele a hlavně dvouhmotový setrvačník dělají své. Po spřažení s šestistupňovou manuální převodovkou jde i přes její nepřesnou kulisu o téměř ideální pohon: vůz je živý, motor jde za plynem co mu fyzika dovolí a udávané kombinované spotřeby 5,6 l/100 km není vůbec problém dosáhnout. Jediným problémem je prodleva turba: v nízkých otáčkách líné auto dostane při zhruba 1500 otáčkách takový kopanec, že se člověk neubrání vzpomínce na podobnou střelbu s některými staršími motory koncernu VW.

Při běžné jízdě má Antara poháněnou jen přední nápravu, v případě prokluzu pak systém odešle až 50 % točivého momentu na zadní nápravu. I přes solidní „terénní“ hodnoty (např. brodivost 45 cm) jde stále o SUV, takže na nějaké rozsáhlejší akce mimo zpevněné silnice je třeba zapomenout. Kvalitní pneumatiky ale dokážou mnohé a my si na chování vozu na polních cestách nemůžeme stěžovat.

suv opel testy suv opel testy  

Úspěšnou modernizaci prodělalo i zavěšení kol – přední McPherson a zadní víceprvková náprava nabízejí optimální mix pohodlí a stability a auto se i znatelně méně naklání v zatáčkách. Přehršel elektroniky doplnil čerstvě například asistent pro jízdu do kopce.

Kompaktní SUV má po modernizaci daleko lepší šanci na úspěch, přičemž jeho základním poznávacím znamením je nenápadnost a kvalita. Pohled do ceníku sice říká, že testovaný turbodiesel s příplatky stojí podobně jako DVA vozy s nejnižší zážehovou motorizaci, netřeba se ale chytat za hlavu – motorů je v nabídce dost a příplatky za dodatečnou výbavu jsou v porovnání s mnohými konkurenty rozumné.

suv opel testy suv opel testy  

První cena vozu489.900,- Kč (2.4 123 kW Essentia 4x2)
První cena vozu s testovanou motorizací689.900,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Enjoy 4x4)
Základní cena testovaného vozu699.900,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Cosmo 4x4)
Cena testovaného vozu vč. příplatků769.500,- Kč (2.2 CDTI 135 kW Cosmo 4x4)

Plusy

  • Kvalitní zpracování
  • Pružný motor s plynulým zátahem
  • Trakce za zhoršených adhezních podmínek
  • Velmi pohodlná sedadla
  • Vnitřní prostor

Mínusy

  • Objem zavazadlového prostoru, výška nakládací hrany
  • Užitečná hmotnost
  • Znatelná prodleva turbodmychadla

Související články

Témata
Opel Antara 2,2 CDTI
Cena základní sestavy 699 900 Kč
Výbava základní sestavy 8 airbagů, ABS, stabilizační program ESP, včetně systému stabilizace přívěsu, HBA systém pro sjíždění svahů, dešťový senzor, tempomat, tónovaná skla, termoreflexní čelní sklo, přední a zadní parkovací asistent, systém samočinného vyrovnávání světlé výšky, automatická aktivace světel, vyhřívaná přední sedadla, klimatizace, 18palcová kola z lehkých slitin, automatická aktivace pohonu kol obou náprav s kontrolou trakce, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio CD 30 MP3, palubní informační displej, přední mlhová světla, stříbrné střešní ližiny, dělené opěradlo zadního sedadla v poměru 60:40 sklopné, příprava pro ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, FlexOrganizer - kolejnice na bocích zavazadlového prostoru, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, stříbrné prahy přední a zadní. Kč
Cena testované sestavy 769 500 Kč
Výbava testované sestavy Metalíza (+16.000,-), střešní nosič (+3.700,-), autorádio s DVD navigací (+49.900,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.6 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1420
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1921 / 449
Rozměr pneu: 235/50 R19
Opel Antara 2,2 CDTI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1704
d) rozvor (mm): 2707
e) rozchod vpředu (mm): 1562
f) rozchod vzadu (mm): 1572
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
28. 9. 2011 22:33
Re: Sivá myš
Už keď toto auto prišlo na trh, tak som sa pýtal, čo chce vlastne týmto kto dokázať. Po doslova nemastnej neslanej Frontere s veľkým časovým odstupom takéto "auto", na ktorom nebolo doslova nič, čo by stálo za reč a ešte k tomu za neuveriteľné ceny... Zrejme sa chcela využiť koncernová sinergia, ale toto auto je tragédia, ktorej môže pomôcť len maximálne zníženie ceny a masírka potenciálnych klientov, aj to len krátkodobo, pre Opel prepadák, na ktorom nemôže postaviť ani potenciálneho nástupcu a ak by taký bol, tak jeho hlavným reklamným sloganom by malo byť: "Toto auto je úplne iné ako Antara".
Avatar - Nerez
28. 9. 2011 20:02
Re: Sivá myš
Já mám ten základní palubní počítač a o grafice nemůže být ani řeč. Jen písmena a čísla, žádné rámečky, sdružené ukazatele atd. Prostě jednoduchost a přehlednost :yes:
Avatar - Bristol
28. 9. 2011 15:10
Re: Sivá myš
možná se mnou nebudete souhlasit...ale tato palubka z astry minulé generacé vypadala skvěle...(podle mého názoru) i když se na ní snášelo mnoho kritiky ze všech stran...jedniný co mi vadí je grafika opláckých palubních počítačů...ta je na mou duši otřesná... :no:
Avatar - pario
28. 9. 2011 10:33
Re: Sivá myš
Ano palubka je ešte zo starých Oplov. Mohli tam dať niečo novšie :-)
Avatar - gld
27. 9. 2011 17:54
Sivá myš
V testovanej sivej metle toto označenie sedí výborne. Nenápadné uni-auto. Zaráža ma, že keď sa na antaru pozriem, vidím o generáciu starší dizajnový jazyk oplu. Vectra a spol.

Napriek tomu to nie je zlé, top motorizácia je očividne vydarená a ani ceny nie sú z inej galaxie. Stačí porovnať s konkurenciou. V živšej farbe (červená, oranžová, modrá?) by to bolo fajn SUV.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud