Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Antara: Technická data a české ceny po modernizaci

David Bureš
Diskuze (6)
Faceliftovanou Antaru bude možné pořídit s třemi novými nebo modernizovanými motory.

Opel Antara je na trhu od roku 2006, kdy se stala nepřímou nástupkyní oblíbeného modelu Frontera, jehož výroba skončila o tři roky dříve. Po čtyřech letech ve výrobě přišel čas na modernizaci, kterou Opel ukázal s dvouměsíčním odstupem po představení faceliftovaného sesterského Chevroletu Captiva. Oba modely se vyrábějí v Koreji.

Změny na exteriéru jsou mnohem menší, než se dalo očekávat vzhledem k rozsahu maskování u testovacích prototypů a zcela nové přídi u Captivy. Příď dostala výraznější otvory, nová maska chladiče nese logo z Insignie a Astry. Přední mlhovky se přesunuly ze spodních rohů nárazníku do vyšší pozice a dostaly výraznější orámování.

Novinkou budou příplatková 19palcová kola, na výběr budou ale i 17palcová a 18palcová. Zadní světlomety mají novou grafiku, původně kruhová světla zpátečky jsou nyní lichoběžníková. Tvary zadního nárazníku zůstaly zachovány.

Interiér je podle Opelu prostornější a vyroben z kvalitnějších materiálů. Novinkou je elektrická parkovací brzda, která umožnila vytvoření nové odkládací plochy mezi předními sedadly s výraznějším bočním vedením. Novinkou bude příplatkové kožené čalounění Light Titanium.

Opel zcela přepracoval nabídku motorů, nově nabízené jednotky splňují normu Euro 5. Benzinový motor bude jen jeden – 2,4 Ecotec, který posílil ze 103 na 123 kW v 5600 min-1, vrchol točivého momentu je 230 Nm v 4600 min-1. Motor dostal oproti předchozí verzi variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Opel Antara - Benzinové motory
Motor2,4 Ecotec2,4 Ecotec
Pohon4x24x4
Převodovka6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]23842384
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]123/5600123/5600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/4600230/4600
Max. rychlost [km/h]190186 (175)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,510,3 (11,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,89,1 (9,3)
Cena Essentia [Kč]489.900,--
Cena Enjoy [Kč]549.900,-629.900,-
Cena Cosmo [Kč]-639.900,-

Žádanější variantou má být ale turbodiesel 2,2 CDTI, který nahradil předchozí dvoulitrová CDTI. Opel v Antaře nabídne dvě výkonové varianty (120 kW a 135 kW) vycházející ze shodného objemu. Slabší jednotka má vrchol točivého momentu 350 Nm mezi 1750-2750 min-1, silnější verze dosahuje ve stejných otáčkách maxima 400 Nm.

Obě nabízené převodovky – šestistupňový manuál a automat – byly nově nastaveny a mají delší šestý stupeň pro nízkou spotřebu na dálnicích. Automat navíc bude možné přepnout do sportovního režimu.

Antaru bude možné pořídit jak v provedení 4x2, tak i s elektronicky řízeným pohonem všech kol.

Ceny na českém trhu

Už základní výbava Essentia je prakticky kompletní. Nabídne ESP, asistent pro rozjezd do kopce, šest airbagů, přední mlhovky, elektricky ovládaná všechna okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, 17palcová kola z lehkých slitin i manuální klimatizaci. S motorem 2,4 Ecotec a pohonem předních kol stojí tato verze 489.900,- Kč.

Enjoy Antaru doplní o automatickou klimatizaci, stabilizaci přívěsu (TSP), a vyhřívaná přední sedadla. Vzhled vylepší tónovaná skla od B-sloupku dozadu, komfort zase kožený volant.

Za příplatek 10.000,-Kč nabízí Opel sadu výbavy v rámci Edice 20. Poměrně lacino tak přijdete k palubnímu počítači, grafickému informačnímu displeji, parkovacímu asistentu (senzory vpředu a vzadu), tempomatu a větším 18palcovým kolům z lehkých slitin.

Vrcholem je Cosmo se standardním parkovacím asistentem, palubním počítačem, tempomatem, dešťovým senzorem a koženým čalouněním, součástí této verze je i pohon všech kol. Karoserii dále doplní chromované doplňky. S motorem 2,2 CDTI (135 kW) stojí 699.900,- Kč.

Z příplatkové výbavy pak zmiňme nosič dvou kol FlexFix, který je integrovaný do zadního nárazníku. Automatická převodovka je za příplatek 50.000,- Kč.

Opel Antara - Naftové motory
Motor2,2 CDTI2,2 CDTI2,2 CDTI
Pohon4x24x44x4
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]223122312231
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]120/3800120/3800135/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1750-2750350/1750-2750400/1750-2750
Max. rychlost [km/h]189 (184)188 (182)200 (191)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (10,8)9,9 (12,0)9,6 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,3 (7,5)6,6 (7,8)6,6 (7,8)
Cena Essentia [Kč]519.900,---
Cena Enjoy [Kč]609.900,-659.900,-689.900,-
Cena Cosmo [Kč]-669.900,-699.900,-

Podle plánů Opelu se má letos prodat 15.000 modernizovaných Antar, od příštího roku to má být až 20.000 vozů ročně. Hlavními trhy má být Velká Británie, Německo, Itálie a Rusko, kde se má prodat 80 % vyrobených aut. V roce 2012 pak Antaru doplní menší SUV se znakem Opelu.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Hombre_71
9. 2. 2011 18:09
Re: no
máš naprostou pravdu. Už původní provedení mi připadalo strašně "asijské" a Antaru jsem bral jako naprostý omyl Opelu, ale tohle je snad ještě horší :no:
9. 2. 2011 12:32
Re: no
oproti chevy este no...ako tak, ale ozaj nic moc. aj ponuka motorov na tak velke auto slabucka a oproti novym modelom znacky aj ten interier..stredovy panel vyzera jak z lacneho suzuki, mali to nechat ozaj len pre chevy... :no: myslim ze som to auto videl na ceste max. jeden krat a asi to tak aj ostane, ak nespravia razantny zasah do cien, neviem kto by po tom siahol...
Avatar - Bubáq
9. 2. 2011 12:29
Změny nepříliš rozsáhlé ale dobré
Mně se vnější facelift líbí. V rámci dílčího upgradu se těžko dalo očekávat více... Zato z interiéru cítím zklamání: hlavně středová konzola potřebovala změnit, dále pak design sedadel (hlavně v kůži, to je provedení jak z Číny...) a p. loketní opěrka. Myslím, že Captiva se dočkala v interiéru mnohem větší péče a mnohem lepšího výsledku faceliftu, než Antara. A je to škoda. Jinak si myslím, že pokud dojde ke zvýšení prodejů, pak to bude zásluhou hlavně nového dieselu a nové AT. Výbava je opravdu kompletní, ale otázkou je celková kvalita výbavových prvků. Jsou lepší? Snad nám (zájemcům o Antaru) dají testy brzkou odpověď!
9. 2. 2011 11:19
no
predajnost urcite nejak extremne nevzrastie.. 8-s