Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC Paris: Rackem inspirovaný koncept

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 9. 2010 • 23:39
17
38
Zobrazit náhledy (17)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Opel již v polovině srpna oznámil, že vedle světové premiéry nového kombi Astra Sports Tourer se v Paříži odehraje i představení konceptu GTC Paris. Tady je.

Inspirací pro koncept, který je předzvěstí sériové podoby třetí karosářské verze modelové řady Astra, se stala věta ze slavné knihy Jonathan Livingston Racek Richarda Bacha: ...a ta rychlost byla čirá krása. Tato věta má ztělesňovat celý charakter vozu.

Linie 4,46 metru (!) dlouhého konceptu pro pařížský autosalon mají představovat to nejemotivnější ze současného designového směru značky Opel. Zároveň má jeho karoserie i přes své ladné linie nabízet dostatek prostoru pěti dospělým pasažérům.

Na sériovou Astru odkazuje GTC Paris svými hlavními světlomety i prolisem, který se táhne středem nárazníku i kapoty motoru. K hlavním designovým prvkům patří linie boční oken, prolis ve spodní části boků, který je orientován stejně jako u větší Insignie.

Zadní partie konceptu zaujmou rozšířenými blatníky, které odvážně rozvíjejí linie použité i na třídveřové Corse. Zadní LED světla přímo navazují na ostrou linku blatníků a zároveň do jisté míry kopírují tvar předních světlometů. Sportovní styl podtrhují 21palcová litá kola spolu s detaily v podobě spoileru nad zadním oknem a tvarem výfukových koncovek.

Technika konceptu vychází ze sériové Astry. Vpředu jsou použity vzpěry McPherson, zadní náprava využívá konstrukci s Wattovým přímovodem. Součástí výbavy GTC Paris je i adaptivní podvozek FlexRide.

Pod kapotou čeká zážehový čtyřválec 2,0 Turbo s přímým vstřikováním paliva spolupracující se systémem Start/Stop, elektronicky generovanou funkcí samosvorného diferenciálu a šestistupňovou manuální převodovkou.

Témata
10. 9. 2010 08:55
Re: Paráda!
Rozhodně nejsem žádný soudruh. A co je na tom ubohého? Už dříve jsem se vyjádřil, že ti nezávidím, tak už to pochop. Naopak jsem se uznale pozastavil nad tím, že i s evidentně slušným příjmem se spokojíš s Felicií. Většina lidí má tendenci poměrně byrzy svou zlepšující se situaci reflektovat na svém voze.
Avatar - Krispos
10. 9. 2010 02:48
Re: Paráda!
Aha, už chápu, to měla narážka na to, že jsem se v jiné diskuzi zmínil, že bych si mohl dovolit koupit dvě Audi A5? Tohle bylo tak ubohé, soudruhu Kajfíku, že Ti na to ani nebudu odpovídat. Čest práci a bacha, ať se tou závistí neudávíš :-)
Avatar - Krispos
10. 9. 2010 02:26
Re: Paráda!
Teď jsem nějak nepochopil o čem to mluvíš....
9. 9. 2010 20:43
Re: Megastra
vycitat astre masu plechu na boku je pri pohlade na megane trochu mimo. naopak. opel velmi pekne vyriesil rozbitie tej plochy krivkou a zuzenim karoserie nad nou. podobnost meganu sa neda samozrejme upriet aj ked ja osobne v tom vidim skor evoluciu dizajnu astry H-GTC...
9. 9. 2010 20:34
Re: Design
dovod je jednoduchy. pri starom style riesenia kapoty (az dopredu masky) sa uz pri mensej havarii kapota deformovala. sirsia predna maska absorbuje mensi naraz a neposkodi kapotu. to znizuje naklady na opravy co ma za nasledok nizsie sadzby havarijneho poistenia. okrem toho predpokladam ze to suvisi aj s ochranou chodcov. naraznik je "maksi" ako kapota co chrani chodca. inak mam pocit ze tieto deformacne zony vpredu aj vzdau su jednym z dovodov "prerastenosti" astry do dlzky. narazniky aj vpredu aj vzadu mohli byt urcite kratsie...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku