Opel Astra GTC: Velkoplošné čelní sklo i pro novou generaci
Nová třídveřová Astra GTC se veřejnosti poprvé představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a Opel nyní s odstupem několika týdnů odhaluje další odlišnost od pětidveřového hatchbacku. Tou je možnost objednat si panoramatické čelní sklo.
Poprvé se tento prvek příplatkové výbavy u Opelu představil v roce 2004 u tehdejší Astry GTC. Vzhledem k zájmu ze strany zákazníků se rüsselsheimská automobilka rozhodla nabídnout panoramatické čelní sklo i u nové generace.
Panoramatické čelní sklo bylo do příplatkové výbavy předchozí generace Astry GTC zařazeno dva roky v roce 2006 a od té doby si jej objednalo okolo 18.000 zákazníků. Opel si tehdy při jeho vývoj zaregistroval celkem 11 patentů a uváděl, že všechny testy tuhosti karosérie i pasivní bezpečnosti potvrdily srovnatelné vlastnosti Astry s ocelovou i skleněnou střechou.
Nyní se panoramatické čelní sklo vrací do nabídky u nové generace Astry GTC a k dispozici bude i pro novou Zafiru Tourer. Cestující na předních i zadních sedadlech mají díky němu nerušený výhled směrem vzhůru a do interiéru proniká více světla, což u nové Astry GTC s jejími nízkými bočními okny určitě nebude na škodu. Pro případ, že by sluneční paprsky posádku obtěžovaly příliš, je v zadní části střechy ukryta roleta.
Na německém trhu bude panoramatické střešní okno nabízeno pro Astru GTC za příplatek 1.200 Euro (zhruba 30.000,- Kč).
Opel kromě nového panoramatického čelního skla představuje i rozšíření palety pohonných jednotek pro Astru GTC o dva vznětové motory. Ty v nabídce doplní čtveřici zážehových motorů s výkony od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k) a turbodiesel 2,0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k).
Oba nové motory jsou turbodiesely 1,7 CDTI. První z nich disponuje výkonem 81 kW (110 k) a druhý nabídne 96 kW (130 k). Točivý moment prvního z nich vrcholí hodnotou 280 Nm, zatímco u druhého 300 Nm.
Ve verzi 1,7 CDTI ecoFLEX s šestistupňovou manuální převodovkou a start-stop systémem má mít nová Astra GTC v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 4,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 119 g/km.
Od ledna 2012 bude pro Astru GTC dostupná šestistupňová automatická převodovka ve spojení s přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,4 litru a turbodieselem 2,0 CDTI. Opel rovněž potvrdil uvedení verze OPC v příštím roce.