Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra GTC: Velkoplošné čelní sklo i pro novou generaci

Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
24 Fotogalerie
Diskuze (0)
Opel i u nové generace Astry GTC nabídne svým zákazníkům rozměrné panoramatické čelní sklo, které bez přerušení zasahuje hluboko do střechy.

Nová třídveřová Astra GTC se veřejnosti poprvé představila na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a Opel nyní s odstupem několika týdnů odhaluje další odlišnost od pětidveřového hatchbacku. Tou je možnost objednat si panoramatické čelní sklo.

Poprvé se tento prvek příplatkové výbavy u Opelu představil v roce 2004 u tehdejší Astry GTC. Vzhledem k zájmu ze strany zákazníků se rüsselsheimská automobilka rozhodla nabídnout panoramatické čelní sklo i u nové generace.

Panoramatické čelní sklo bylo do příplatkové výbavy předchozí generace Astry GTC zařazeno dva roky v roce 2006 a od té doby si jej objednalo okolo 18.000 zákazníků. Opel si tehdy při jeho vývoj zaregistroval celkem 11 patentů a uváděl, že všechny testy tuhosti karosérie i pasivní bezpečnosti potvrdily srovnatelné vlastnosti Astry s ocelovou i skleněnou střechou.

Nyní se panoramatické čelní sklo vrací do nabídky u nové generace Astry GTC a k dispozici bude i pro novou Zafiru Tourer. Cestující na předních i zadních sedadlech mají díky němu nerušený výhled směrem vzhůru a do interiéru proniká více světla, což u nové Astry GTC s jejími nízkými bočními okny určitě nebude na škodu. Pro případ, že by sluneční paprsky posádku obtěžovaly příliš, je v zadní části střechy ukryta roleta.

Na německém trhu bude panoramatické střešní okno nabízeno pro Astru GTC za příplatek 1.200 Euro (zhruba 30.000,- Kč).

Opel kromě nového panoramatického čelního skla představuje i rozšíření palety pohonných jednotek pro Astru GTC o dva vznětové motory. Ty v nabídce doplní čtveřici zážehových motorů s výkony od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k) a turbodiesel 2,0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k).

Oba nové motory jsou turbodiesely 1,7 CDTI. První z nich disponuje výkonem 81 kW (110 k) a druhý nabídne 96 kW (130 k). Točivý moment prvního z nich vrcholí hodnotou 280 Nm, zatímco u druhého 300 Nm.

Ve verzi 1,7 CDTI ecoFLEX s šestistupňovou manuální převodovkou a start-stop systémem má mít nová Astra GTC v kombinovaném cyklu spotřebu paliva 4,5 litru nafty na 100 km a emise CO2 119 g/km.

Od ledna 2012 bude pro Astru GTC dostupná šestistupňová automatická převodovka ve spojení s přeplňovaným zážehovým motorem o objemu 1,4 litru a turbodieselem 2,0 CDTI. Opel rovněž potvrdil uvedení verze OPC v příštím roce.


Začít diskuzi