Opel Astra Sedan: na českém trhu od září 2007
Na mezinárodním autosalonu v tureckém Istanbulu (na počátku listopadu 2006) se ve poprvé představil čtyřdveřový Opel Astra Sedan, který se tak po pětidveřovém hatchbacku, třídveřovém GTC, kombi Astra Caravan a kupé-kabrioletu Astra TwinTop stal pátou karosářskou verzí modelové řady Astra. Pro nový model budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory o výkonech od 66 kW do 103 kW. Na českém trhu se Astra Sedan objeví na podzim roku 2007.
Novým modelem Astra Sedan pokračuje Opel v tradici výroby tohoto typu vozů. Už první dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřových verzích s velkým odděleným zavazadlovým prostorem. Nastupující Astra Sedan se bude vyrábět v polských Gliwicích, což je lokalita, ze které lze optimálně zásobovat trhy zemí střední a východní Evropy, pro které je tento model určený především. V Gliwicích se i nadále bude vyrábět sedan Astra Classic, vycházející z předchozí modelové generace Astra. Příští rok plánuje Opel v Polsku vyrobit 10 tisíc vozů Astra Sedan, v roce 2008 pak zvýší kapacitu na 40 až 50 tisíc vozů, v závislosti na poptávce.
Nová Astra Sedan byla vyvinuta v Mezinárodním technickém a vývojovém centru ITDC společnosti General Motors Europe se sídlem v německém Rüsselsheimu, a to ve spolupráci s firmou General Motors Brazil. Tradiční čtyřdveřové sedany jsou totiž důležitou součástí modelové nabídky právě v Brazílii, což je největší trh Jižní Ameriky. Například v Argentině byl tento sedan představen jako Chevrolet Vectra.
Astra Sedan dostala prodloužený rozvor kombi modelu Astra Caravan (2703 mm), čímž vznikl nadprůměrně prostorný interiér především v zadní části vozu a velký zavazadlový prostor. Astra Sedan má vnější rozměry 4618 x 1745 x 1458 mm, rozvor 2703 mm a zavazadelník o objemu 500 litrů. V nabídce budou čtyři motory: 1.6 16V (77 kW), 1.8 16V (103 kW), 1.3 CDTI (66 kW) a 1.7 CDTI (74 kW).
Ceny prozatím nebyly stanoveny.