Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra Sedan: na českém trhu od září 2007

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Nový čtyřdveřový model míří do rostoucího segmentu automobilového trhu, ale pravděpodobně se nedostane západně od našich hranic...

Na mezinárodním autosalonu v tureckém Istanbulu (na počátku listopadu 2006) se ve poprvé představil čtyřdveřový Opel Astra Sedan, který se tak po pětidveřovém hatchbacku, třídveřovém GTC, kombi Astra Caravan a kupé-kabrioletu Astra TwinTop stal pátou karosářskou verzí modelové řady Astra. Pro nový model budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory o výkonech od 66 kW do 103 kW. Na českém trhu se Astra Sedan objeví na podzim roku 2007.

Novým modelem Astra Sedan pokračuje Opel v tradici výroby tohoto typu vozů. Už první dvě generace řady Astra byly k dispozici i ve čtyřdveřových verzích s velkým odděleným zavazadlovým prostorem. Nastupující Astra Sedan se bude vyrábět v polských Gliwicích, což je lokalita, ze které lze optimálně zásobovat trhy zemí střední a východní Evropy, pro které je tento model určený především. V Gliwicích se i nadále bude vyrábět sedan Astra Classic, vycházející z předchozí modelové generace Astra. Příští rok plánuje Opel v Polsku vyrobit 10 tisíc vozů Astra Sedan, v roce 2008 pak zvýší kapacitu na 40 až 50 tisíc vozů, v závislosti na poptávce.

Nová Astra Sedan byla vyvinuta v Mezinárodním technickém a vývojovém centru ITDC společnosti General Motors Europe se sídlem v německém Rüsselsheimu, a to ve spolupráci s firmou General Motors Brazil. Tradiční čtyřdveřové sedany jsou totiž důležitou součástí modelové nabídky právě v Brazílii, což je největší trh Jižní Ameriky. Například v Argentině byl tento sedan představen jako Chevrolet Vectra.

Astra Sedan dostala prodloužený rozvor kombi modelu Astra Caravan (2703 mm), čímž vznikl nadprůměrně prostorný interiér především v zadní části vozu a velký zavazadlový prostor. Astra Sedan má vnější rozměry 4618 x 1745 x 1458 mm, rozvor 2703 mm a zavazadelník o objemu 500 litrů. V nabídce budou čtyři motory: 1.6 16V (77 kW), 1.8 16V (103 kW), 1.3 CDTI (66 kW) a 1.7 CDTI (74 kW).

Ceny prozatím nebyly stanoveny.

Ondřej Láník
Diskuze (38)
14. 12. 2006 18:03
Re: JAKO ŠAFRÁNU
tak tak :-) :yes:
13. 12. 2006 23:19
Re: JETTA TO SMETLA
>:D Měl by černé sny :-)
13. 12. 2006 22:53
Re: JETTA TO SMETLA
Hlavně to neříkej našemu příznivci sladké Francie a jejich vozů,Ozzymu,je už pozdní hodina a asi by neměl klidné spaní >:D
13. 12. 2006 22:42
JETTA TO SMETLA
Tak pánové, kdo tohle čekal? Hlas zazněl velmi silně. Na nejkrásnější sedan v nižší střední pasovali čtenáři - VW JETTA. Smekám. Smekni také. Velké BRAVO VW-PORSCHE :yes:
13. 12. 2006 22:24
Re: JAKO ŠAFRÁNU
Máš pravdu,Astra se povedla.Spolu s Fiatem Linea je to po dlouhé době opravdu designově podařené auto ,na kterém si smlsne oko automobilového labužníka :-)