Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra třetí generace – další podrobné informace

Miroslav Kudělka
Diskuze (38)
Již jen necelý měsíc nás dělí od premiéry nového Opelu Astra třetí generace. Nové podrobnosti a fotografie zveřejnil Opel včera a dnes je máte k dispozici i vy...

Již jen necelý měsíc nás dělí od premiéry nového Opelu Astra třetí generace. Nové podrobnosti zveřejnil Opel včera a dnes je máte k dispozici i vy...

Nová Astra dostala do vínku větší rozměry než současný model, když povyrostla o 14 cm na délku, 2 cm do šířky a 4 cm na výšku, nicméně její celkový vzhled působí velice dynamicky. Z větších rozměrů profitují především cestující, protože na předních sedadlech je ve výšce ramen o 30 mm více, na zadních je o 55 mm více nad hlavou a o 17 mm více pro nohy cestujících. Zachován zůstal také mohutný sloupek C a sportovnímu vzhledu přispívá i skutečnost, že nabídka půjde až do 18“ litých kol.

Pro dokonalou kombinaci sportovního vzhledu a vlastností s nutnou mírou komfortu pomáhá nové Astře podvozek, který bude průkopnicky v této třídě vybaven mnoha elektronickými systémy. Jen jejich zkratky vydají na celý řádek: IDS, CDC, ABS, ESP, UCL, HSA, TSP, DDS či TPMS. Všechny tyto systémy mají za úkol usnadnit řidiči jízdu s novou Astrou a význam zkratek a jejich funkce si podrobně projdeme ve velkém článku, který připravujeme na příští týden. Dalšími prvky zajišťující především vyšší úroveň bezpečnosti jsou systém AFL, který automaticky natáčí světelný kužel o 15° ve směru natočení volantu či Quickheat, který zabraňuje opětovnému zamrznutí čelního skla poté, co z něj byl odstraněn led.

Velice široká bude nabídka motorů a jejich kombinací s převodovkami. V Astře bude k dispozici pět zážehových motorů: 1,4 TWINPORT (66 kW/90 k), 1,6 TWINPORT (77 kW/105 k), 1,8 (92 kW/125 k), 2,0 Turbo (125 kW/170 k) a 2,0 Turbo (147 kW/200 k). Motor 1,6 bude nabízen mimo pětistupňové přímo řazené převodovky také s pětistupňovým automatem Easytronic, zatímco u motoru 1,8 je alternativou čtyřstupňový automat. Oba motory 2,0 Turbo budou nabízeny pouze s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Vznětové motory budou v nabídce dva se třemi výkonnostními úrovněmi. Dva jsou 1,7 CDTI s výkony 59 kW/80 k a 74 kW/100 k zatímco větší 1,9 CDTI nabízí rovnou 110 kW/150 k a mohutných 315 Nm při 2000 ot/min. Nejrychlejší Astra s 200koňovým turbomotorem tak bude zrychlovat z 0-100 km/h kolem 8 sekund a maximální rychlost má dosahovat 230 km/h.

Uvidíme jak se v nástupu modelu na trh projeví poměrně dlouhý časový odstup od premiéry po náběh prodeje, který je plánován až na jaro 2004. Na trh totiž půjde s půlroční ztrátou na konkurenční VW Golf V.

Miroslav Kudělka
Diskuze (38)