Opel Cascada míří s plátěnou střechou do střední třídy
Automobilka s bleskem ve znaku využila letošní autosalon v Paříži pro představení nového mini Adam a teprve nyní v polovině října odhaluje podobu i techniku svého nového čtyřmístného kabrioletu s plátěnou střechou.
Opel Cascada (španělský vodopád) je v nabídce své značky přímým nástupcem Astry TwinTop s pevnou skládací střechou, ale samotná automobilka jej ve svých materiálech označuje za zástupce střední třídy. Jedním z důvodů pro toto zařazení mají být rozměry nového kabrioletu a také snaha dodat mu více prestiže ve srovnání s předchůdci.
Novinka je dlouhá 4.697 mm a široká 1.840 mm. Oproti Astře TwinTop má Cascada o 71 mm delší rozvor náprav a zvětšil se i rozchod kol a to o 56 mm vpředu a 70 mm vzadu. Opel uvádí, že nový kabriolet, v jehož skeletu je využita vysokopevnostní ocel, má ve srovnání se svým předchůdcem karoserii o 43 % odolnější kroucení a o 10 % ohybu.
S plátěnou střechou
Opel se u modelu Cascada vrací ke klasické plátěné střeše a ta má nabídnout velmi dobré akustické i tepelně izolační vlastnosti. Na nich má mít velký podíl speciální vrstva polyesterového rouna umístěná mezi vnější a vnitřní obložení. Skládání střechy zajistí elektro-hydralický mechanismus, který ji ukryje nebo naopak rozloží nad interiérem během 17 sekund a to až do rychlosti 50 km/h. Při uvedení na trh budou mít zákazníci možnost volby ze tří barev střechy a deseti odstínů laku karoserie.
Čtyřmístný interiér svým designem navazuje na současný styl značky Opel. Automobilka vyzdvihuje především použité materiály a možnost výběru z látkového a koženého čalounění sedadel. V nejvyšší úrovni výbavy budou standardem odvětrávaná ortopedická sedadla s certifikátem německého hnutí za zdravá záda AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) a čalouněním kůží Nappa.
Ke zvýšení komfortu na předních sedadlech má přispět elektrický podavač bezpečnostních pásů, zatímco přístup k zadním sedadlům usnadní elektrický systém Easy Entry, který odsune přední sedadlo a následně jej vrátí do jeho původní pozice.
Opel zmiňuje i praktické stránky svého nového kabrioletu a uvádí, že zavazadlový prostor nabídne při složené střeše objem 280 litrů a pokud bude střecha krýt hlavy cestujících zvětší se objem zavazadelníku na 350 litrů. Další zvětšení prostoru pro zavazadla má zajistit systém FlexFold s elektrickým sklápěním zadních sedadel dělených v poměru 50:50.
Podvozek od OPC
Podvozek kabrioletu Cascada standardně využívá přední zavěšení HiPerStrut, tedy moderní McPherson s oddělenou těhlicí. Toto řešení má menší příklon rejdové osy a menší poloměr rejdu, zlepšuje se tedy vedení kola v zatáčkách a potlačuje přenos hnacích sil přes kola do volantu.
Premiéru měl HiPerStrut v Insignii OPC a standardně se montuje do všech verzí třídveřové Astry GTC, včetně vrcholného provedení Astra OPC.
K dosažení co nejlepších jízdních vlastností má přispět adaptivní podvozek FlexRide. Standardem pro Opel Cascada je elektrický posilovač řízení. Brzdový systém může být vybaven kotouči o průměru až do 326 mm vpředu a 325 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajistí kola ve velikostech od 17 do 20 palců.
Třikrát benzin, jednou nafta
Základní zážehovou motorizací se stane 1,4 Turbo ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou, který bude k dispozici s výkon 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k).
Pro zájemce o vznětový agregát bude připraven turbodiesel 2,0 CDTI s výkonem 121 kW (165 k) a točivým momentem 380 Nm při využití funkce overboost. Tento motor bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Vrcholnou motorizací se při uvedení na trh stane zážehový 1,6 SIDI Turbo ECOTEC s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 280 Nm při využití funkce overboost. I tento motor bude možné kombinovat s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Později mají nabídku pohonných jednotek modelu Cascada rozšířit výkonnější verze benzinových i vznětových motorů.
Bezpečnost
Opel Cascada podobně jako ostatní modely německé značky nabídne rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Její součástí budou mimo jiné kamera Opel Eye, která má v nejnovější generaci celou řadu funkcí, mezi které patří rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW) a upozornění na hrozící čelní srážku (FCA). Chybět nebude ani asistent pro rozjezd do kopce (HSA) a systém sledování slepého úhlu nebo zadní parkovací kamera.
V případě nehody má čtveřici cestujících ochránit tuhá konstrukce skeletu karoserie spolu s armádou airbagů, bezpečnostními pásy s předepínači na všech čtyřech sedadlech a dvojice pyrotechniky vystřelovaných ochranných oblouků za zadním sedadly.
Ač Opel v oficiální tiskové zprávě odkazuje spíše na starší otevřené Kapitäny a Rekordy, přesto je dobré si historii kompaktních modelů s plátěnými střechami alespoň krátce připomenout. Začala vlastně už Kadettem E Cabrio (1986-1993). Následovala otevřená Astra F (1993-1999) a poté G (2001-2006). TwinTop na základě řady H (2006-2010) byl už módním kupé-kabrioletem a nevyráběl se u Bertoneho. „Blesk“ se ale vrací ke klasice, byť novinka oproti svým předchůdcům značně narostla.