Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel chystá pro Insignii zcela nový turbodiesel 1,6 l

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Modernizovaná Insignia dostane příští rok i malý turbodiesel objemu 1,6 l. Ten se postupně objeví také v dalších modelech.

Zatímco podobu decentně změněné Astry pro modelový rok 2013 již známe, Insignie se zatím po Evropě prohánějí se zamaskovanými předními a zadními částmi. To svědčí o jejich brzkých změnách, ale také to, že boky zůstanou totožné. Nová budou naopak zcela určitě přední i zadní světla s diodami pro denní svícení a také koncové „lampy“. Kosmetické úpravy čekají rovněž masku chladiče a nárazníky, jak už to v podobných případech bývá.

Největší novinkou ovšem bude uvedení malého turbodieselu objemu 1,6 l. Downsizing se nevyhnul ani největšímu modelu rüsselsheimské automobilky. Nový motor ale nahradí starší 1,7 ve všech modelových řadách, do kterých se aktuálně montuje. Příliš informací zatím neznáme, na čísla je příliš brzy. Jednotka bude určitě tišší a v kombinaci dle evropských norem i méně žíznivá. Pod kabátky se ale další technická revoluce nechystá, zásadnější technická modernizace ani není třeba, tu zásadnější totiž prodělala Insignia loni.

Menší Astra se ukáže ve výstavní premiéře v Paříži a prodávat se začne již letos na podzim. Na novou podobu Insignie si musíme počkat do příští Ženevy a budeme si ji moci koupit až za rok a čtvrt, září 2013. Změny se týkají také sedanů, liftbacků a kombíků s logy sesterského Vauxhallu, takže by měli zbystřit rovněž Britové. Nás Evropany to ale příliš trápit nemusí, my máme své „blesky“.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
2. 9. 2012 12:08
Re: Tabulkove uspornejsi, ve skutecnosti zravejsi
presne ten tam su neni skoro ziadne zmeny dokinca do insignie pasuje aj spojka z alfy a fiatu
21. 6. 2012 21:38
Re: Tabulkove uspornejsi, ve skutecnosti zravejsi
clovece , ospravedlnujem sa za dezinformaciu, pomylil som si to s inym motorom (len este neviem akym, kedze mam v pamati vryty oplacky motor).
1,7dti je teda ok motor, len neviem preco sa ho opel zbavil potom....
20. 6. 2012 08:19
Re: Tabulkove uspornejsi, ve skutecnosti zravejsi
mas nejaku skusenost? Ja davnych dob ano, a tie motoryvydrzali dost, vzduchovahu neratam ;-)
20. 6. 2012 07:37
Re: Tabulkove uspornejsi, ve skutecnosti zravejsi
1,7 od opelu boli stare predcommonrailove motory a boli spolahlivostou tragicke
Avatar - WinDiesel
19. 6. 2012 21:10
Re: Tabulkove uspornejsi, ve skutecnosti zravejsi
Klidně si dál lži do kapsy. Opel potažmo General Motors nemá vývoj dieselů, kupuje na klíč tu od Isuzu, tu od Fiatu, tu od VM Motori a dříve nebo později bude kupovat do PSA.
1,7 byl vyráběn v továrně Isuzu kterou potom GM koupilo.
Korejské 2,0 a 2,2 byly na klíč dodány VM Motori a Opel na nich pouze dělá úpravy.
To samé platí pro 1,6, 1,9 a 2,0 od Fiatu - dodal Fiat a Opel provádí úpravy následně vyrábí ve svých fabrikách. To nic nemění na tom, že 1,6 není vývoj GM. Konstrukční kanceláří GM byl tento motor pouze upraven a přizpůsobem potřebám GM.