Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Car of the Year 2009: Opel Insignia

Ondřej Láník
Diskuze (165)
Opel získal po 22 letech nejdůležitější automobilové ocenění v Evropě. Ford už podruhé přišel o vítězství o jediný bod, když se letos Fiesta dostala na druhé místo. VW Golf je třetí.

Opel získal titul Car of the Year 2009, když jej od druhého Fordu Fiesta dělil ten nejtěsnější bodový rozdíl. Zatímco Insignia nasbírala od novinářů 321 bodů, Fiesta dostala jen 320 bodů.

Obě značky se v podobném duelu utkaly před dvěma roky (Auto roku 2007), když na prvním místě skončil Ford S-Max (235 bodů) a na druhém Opel Corsa (233 bodů). V roce 2003 přišel Ford Mondeo o titul díky jednobodové převaze Alfy Romeo 147. Nepočítáme-li Toyotu Prius, byl posledním vítězem této ankety vůz střední třídy v roce 1998 (Alfa Romeo 156).

Volba evropského auta roku probíhala několikakolově. V prvním kole byla nominována auta, která se v Evropě začala nebo začnou prodávat v období 12 měsíců před vyhlášením výsledků ankety. Automobily musely být v prodeji na 5 nebo více evropských trzích v době zveřejnění nebo během několika následujících týdnů a každého z nich by se mělo prodat alespoň 5000 kusů.

Každý z členů poroty potom měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi nejméně pět vozů ze sedmi finalistů, přičemž maximální počet bodů, který mohl porotce přidělit jednomu automobilu je omezen číslem 10. Každý porotce musel navíc zdůvodnit, co jej vedlo k přidělení bodů konkrétním vozům.

Car of the Year 2009: Výsledky
poř.modelbody
1.Opel Insignia321
2.Ford Fiesta320
3.Volkswagen Golf223
4.Citroen C5198
5.Alfa Romeo MiTo148
6.Škoda Superb144
7.Renault Mégane121

Zajímavé jsou bodové příděly, které jednotliví novináři v porotě vozům dali. Pouze jediný Němec umístil Insignii na první místo, ta naopak byla favoritem tří Francouzů a tří Španělů. Celkem 20 novinářů dalo Insignii nejvíce bodů. Fiesta byla na prvním místě u 19 novinářů. Ani jeden ze šesti italských novinářů neměl jediného italského finalistu - Alfu Romeo MiTo - na prvním místě. Naopak jediný český člen jury, Tomáš Hyan, dal Alfě 9 bodů. Nebýt jedné desítky od švédského novináře, šlo by o nejlepší známku pro Alfu. Škoda Superb skončila na šestém místě s nepatrným odstupem za Alfou Romeo MiTo.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Opel Insignia – Nástupce Vectry i Omegy
Opel Insignia: První statické dojmy
Opel Insignia: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (165)
Avatar - Dinar
20. 11. 2008 07:34
Re: OT BMW7
Parádní stránky, nádherné fotky a ty recenze, těším se, jak si to celé prolezu. Ale nedalo mi to, abych hned neprohlídnul Harrisův test S4ky, a musím říct, že mi udělal radost, pár dní jsem si tu připadal, jak vyděděnec, s tou chválou na S4, a jak to čtu, Harris měl z auta velmi podobné dojmy, např. v pasážích o motoru píše o nenuceném předvádění svého potenciálu, jo, psal jsem o tom, že motor působí dojmem, že se u své performance moc nenadře, nebo to o zvuku, anebo pasáž kde rozebírá řízení, je to velmi podobné, vč. srovnání s BMW, fakt mě potěšil, třeba se teď Navtech přestane posmívat nám audinářům. >:D ;-)
19. 11. 2008 20:04
Re: OT BMW7
Jo, to je ono. Takový videa se mi líbí, kde vidíš, jak se auto doopravdy chová (M3,C63,IS_F). Ne že bych to potřeboval k rozhodování, ale je to OK.

[odkaz]
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 15:32
Re: OT BMW7
Ne, máš link?
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 15:32
Re: OT BMW7
Četls ten test "nejzábavnější kára roku", tam je zvykem vybírat auta bez ohledu na třídy a peníze, a od Porsche tam šoupli základní carreru, proti tomu Gallardo a GT-R, s velkou slávou vyhrálo GT-R, vůbec nezpochybňuju, že to tak může být, ale jestli nejde o prachy, což vždycky zdůrazňují, a lambo to dokládá, proč tam nebylo aspoň turbo?
19. 11. 2008 15:29
Re: OT BMW7
A to si mam pr.del vytírat holou rukou???