Car of the Year 2009: Opel Insignia
Opel získal titul Car of the Year 2009, když jej od druhého Fordu Fiesta dělil ten nejtěsnější bodový rozdíl. Zatímco Insignia nasbírala od novinářů 321 bodů, Fiesta dostala jen 320 bodů.
Obě značky se v podobném duelu utkaly před dvěma roky (Auto roku 2007), když na prvním místě skončil Ford S-Max (235 bodů) a na druhém Opel Corsa (233 bodů). V roce 2003 přišel Ford Mondeo o titul díky jednobodové převaze Alfy Romeo 147. Nepočítáme-li Toyotu Prius, byl posledním vítězem této ankety vůz střední třídy v roce 1998 (Alfa Romeo 156).
Volba evropského auta roku probíhala několikakolově. V prvním kole byla nominována auta, která se v Evropě začala nebo začnou prodávat v období 12 měsíců před vyhlášením výsledků ankety. Automobily musely být v prodeji na 5 nebo více evropských trzích v době zveřejnění nebo během několika následujících týdnů a každého z nich by se mělo prodat alespoň 5000 kusů.
Každý z členů poroty potom měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi nejméně pět vozů ze sedmi finalistů, přičemž maximální počet bodů, který mohl porotce přidělit jednomu automobilu je omezen číslem 10. Každý porotce musel navíc zdůvodnit, co jej vedlo k přidělení bodů konkrétním vozům.
Car of the Year 2009: Výsledky | ||
poř. | model | body |
1. | Opel Insignia | 321 |
2. | Ford Fiesta | 320 |
3. | Volkswagen Golf | 223 |
4. | Citroen C5 | 198 |
5. | Alfa Romeo MiTo | 148 |
6. | Škoda Superb | 144 |
7. | Renault Mégane | 121 |
Zajímavé jsou bodové příděly, které jednotliví novináři v porotě vozům dali. Pouze jediný Němec umístil Insignii na první místo, ta naopak byla favoritem tří Francouzů a tří Španělů. Celkem 20 novinářů dalo Insignii nejvíce bodů. Fiesta byla na prvním místě u 19 novinářů. Ani jeden ze šesti italských novinářů neměl jediného italského finalistu - Alfu Romeo MiTo - na prvním místě. Naopak jediný český člen jury, Tomáš Hyan, dal Alfě 9 bodů. Nebýt jedné desítky od švédského novináře, šlo by o nejlepší známku pro Alfu. Škoda Superb skončila na šestém místě s nepatrným odstupem za Alfou Romeo MiTo.
PŘEDSTAVUJEME Opel Insignia – Nástupce Vectry i Omegy |
Opel Insignia: První statické dojmy |
Opel Insignia: První jízdní dojmy |