Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia dostane osmiválec!

David Bureš
Diskuze (2)
U protinožců se Opel Insignia bude prodávat jako Holden Commodore. A kvůli lásce Australanům k osmiválcům se vůz takového motoru skutečně dočká!

Australský průmysl sice uvadá, automobilka Holden letos ukončuje domovskou výrobu svých aut. Jako značka ale pokračuje dál, spoléhat se bude na zahraniční továrny koncernu General Motors. Holden navíc i nadále počítá se svojí účastí v závodech, a tak nyní představuje nejnovější speciál pro okruhový šampionát Supercars, donedávna známý jako V8 Supercars.

Jeho základem je nejnovější generace Holdenu Commodore, který je přeznačkovanou verzí u nás dobře známého Opelu Insignia. Co však u nás známé není, je jeho motor v útrobách. Speciál bude pro sezonu 2018 homologován s vidlicovým osmiválcem, což je agregát přesně podle gusta Australanů. A hlavně podle pravidel závodní série...

Časy se ale mění a také u protinožců nastává doba downsizingu. Z toho důvodu se nejnovější závodní Holden Commodore bude na V8 spoléhat jedinou sezonu, pro sezonu 2019 značka ve spolupráci se Sportovním a závodním centrem General Motors vyvíjí nový vidlicový šestiválec s dvěma turbodmychadly, navržený podle nových pravidel šampionátu. Ten se šampionátu zúčastní za dva roky, už nadcházející sezonu jej ale Holden, respektive jeho tovární tým Triple Eight Race Engineering, bude testovat ve vybraných závodech.

Šampionát Supercars
Okruhový šampionát Supercars letos prošel mírnými úpravami pravidel. Vedle čtyřdveřových sedanů je do závodů možné nově nasazovat i dvoudveřová kupé, nově pak pod kapotou mohou být vedle osmiválců i přeplňované šestiválce. Podmínka motoru vpředu a pohonu zadních kol ale zůstává, stejně jako to, že speciály musí být postaveny na základech aut prodávaných v Austrálii. Závody se konají v Austrálii a na Novém Zélandu, od příštího roku se počítá i se závody v Thajsku či Indonésii.

Vedle informací o použitých motorech Holden zveřejnil také první snímky nového speciálu. Ten ukazuje upravenou příď s výrazným „lízátkem“ či obří přítlačný spoiler na zádi, jak se na správný okruhový závoďák sluší a patří. Zajímavostí jsou pak do boků vyvedené koncovky výfuku.

Holden Commodore dokazuje, kterak se z Opelu Insignia stal globální automobil. Ten se prodává v různých koutech světa pod třemi různými jmény, v Americe bude totiž nabízen jako Buick Regal. Rozdíly ale mezi nimi najdeme, třeba Commodore již potvrdil nasazení šestiválce o výkonu 230 kW, o jehož použití v Insignii se jen spekuluje, hlavně v souvislosti se sportovní verzí OPC. I z toho důvodu bude zajímavé sledovat, co se s těmito modely stane, až se Opel stane součástí francouzské Skupiny PSA, jak se plánuje.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - euro89
9. 6. 2017 23:48
Commodore
GM likviduje dalsi znacku. 8-s :no: :-( Commodore byvaly vzdy sedany vyssi tridy (rozmerove na urovni evropske luxusni tridy) se zadnim pohonem a motory V6 a V8. Prodavat pod timto legendarnim jmenem evropskou stredni tridy s prednim pohonem je opravdu ostuda a plivnuti do tvare australanum. :-!
9. 6. 2017 21:35
radeji
"...pro sezonu 2019 značka ve spolupráci se Sportovním a závodním centrem General Motors vyvíjí nový vidlicový šestiválec..."
Radeji by meli zacit pracovat na novem Holdenu Commodore a Buick Regalu