Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia představena kaskadérským kouskem

Václav Pavlečka
Diskuze (14)
Opel zorganizoval originální představení svého nového sedanu Insignia. Očekávaný vůz vypadl před pozvanými hosty z obří krabice, zavěšené na jeřábu.

Pád připravoval tým 60 lidí. Tato marketingová akce je předzvěstí dnešního oficiálního představení vozu na londýnské autoshow, respektive odhalení jeho technických parametrů. V Londýně se ukáže jak liftback, tak provedení se splývavou zádí.

Pád rychlostí 27 km/h

Vypuštění Insignie z jeřábu samozřejmě nebyl pád, ale promyšlený kaskadérský kousek. Obtížností a promyšleností tohoto neobvyklého výkonu chce marketingové oddělení Opelu ukázat snahu o preciznost. Stejná snaha o perfekcionismus jaká doprovázela uvedení podle nich provázela i samotný vývoj vozu.

Ze 45 metrů nad zemí se z ramene jeřábu uvolnil sedan Insignia (zajištěný samozřejmě lany) a během necelých šesti vteřin se octl na zemi. Aby s tenhle husarský kousek zdařil, musel na něm pracovat tým 60 lidí. Ti nad ním dohromady strávili 7200 hodin (každý tedy v průměru 120 hodin). Na brzdění pádu dohlíželo třináct počítačů, které ovládaly pneumatické brzdy. Ne náhodou se celá událost uskutečnila u Tower Bridge, známé londýnské lokace, která láká desítky tisíc turistů denně.

Ačkoliv bylo k předváděcí akci pozváno jen 300 VIP diváků, i vy se můžete na následujícím videu přesvědčit, jak celá akce vypadala.

Václav Pavlečka
Diskuze (14)
23. 7. 2008 09:46
Re: IN-SIGN-ia
To souhlasim, byt by mel. Otazka je kolik pomuze pri nehode, ale kdyz ho ma i skodovka... Schvalne jsem koukal na BMW a vidim dobre, za trojka nema bocni vzadu ani kolenni? To by pak oproti BMW byla i Insignia top :-)
23. 7. 2008 09:17
Re: IN-SIGN-ia
No jo měl si pravdu, na německých stránkách je taky napsáno, že Insignia bude první Opel s airbagy v zadních sedadlech, ale ten kolenní airbag tam pořád nevidím. V takovéhle třídě aut by měl být somozřejmostí... ;-)
23. 7. 2008 08:28
Re: IN-SIGN-ia
Tak jeste hledej, zadni bocni jsou za priplatek 300 EUR krome zakladni verze. Ostatni reakce byla na ten system jizdni stability o kterem jsi psal. A ze V6 Turbo byl uz ve Vectre, to pro me novinka opravdu neni ;-)
22. 7. 2008 23:56
Re: IN-SIGN-ia
Bohužel tě musím zklamat počet airbagů zůstane stejný- čerpám z ofic. specifikace pro Německo zde je kopie textu:
- Airbagsystem, inkl.
- Frontairbags (mehrstufig) und Seitenairbags, Fahrer und Beifahrer
- Kopfairbags, vorn und hinten außen
Takže překlad:
-Systém airbagů, obsahuje
-přední airbagy (vícestupňové) a boční airbagy, pro řidiče a spolujezdce
-hlavové airbagy, vnější vpředu a vzadu

Marně hledám zadní boční airbag a dnes již běžný kolenní airbag. O podvozku jsem nemluvil, ten je přirozeně součástí nové platformy Epsilon II. No a motor 2.8 V6 Turbo je jen s malými úpravami převzatý z Vectry C. :-!
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2008 23:02
Re: IN-SIGN-ia
aha ty myslis novou tigru, ja jsem na ni nejak zapomnel ;-),sry