Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Insignia Turbo OPC Line – Kupujte! Možná nebudou

Martin Tolar
Diskuze (90)

Opel představil ve své vlajkové lodi Insignia nový benzínový motor 1.6 Turbo. Podle názvu se liší jen o decku, ale má slušný výkon 200 koní.

Design, interiér

Když se před pár lety objevila nová Insignia, všude se mluvilo o nejkrásnějším Opelu historie. Přesto se mi nezdá, že bych jej vídal nějak často. Je to celkem škoda, Insignia je opravdu krásná. Zvláště v té zářivé červené opravdu vynikne, i když jí pomáhá i paket doplňků OPC a pěkná kola.

Testovaná Insignia je ve výbavě Innovation. V té bohužel nenajdete v základu Matrix světlomety, což mě mrzelo. Před časem jsem si je u Astry opravdu oblíbil a považuji je asi za nejlépe investované peníze do příplatkové výbavy.

Také v interiéru se Opel snaží navodit dojem jisté sportovnosti. Proto tu jsou hliníkové pedály nebo volant se zploštělou spodní částí. Tu sice nemám u většiny aut rád, ale zase je věnec vyhřívaný, což je příjemné. Fajn je ale velmi nízká pozice za volantem. Na to nebývám u většiny dnešních sedanů zvyklý. Sedadla jsou vyhřívaná, velmi pohodlná a nabízejí možnost prodloužení sedáku. Vzadu je to s prostorem trochu slabší a to hlavně v místě pro hlavu. Za to může svažující se střecha. Zavazadelník má slušný objem 490 litrů, sklopením opěradel se dá zvětšit až na 1450 l. Zadní dveře se navíc otevírají vysoko, takže i vyšší postavy se vejdou pod ně.

Motor, jízdní vlastnosti

Místo patnáctistovky se pod kapotu dostal o decku větší a nový motor, i když podle Opelu jde i o nástupce dvoulitru, který znají majitelé GSi. Motor má velmi sympatický akustický projev i příjemný zátah. Ovšem řadu lidí asi zaskočí spotřeba, která se nám dlouhodobě pohybovala lehce nad osmi litry. Mimo město sice vzorně klesala třeba i pod 6 litrů, na dálnici se ale pohybovala nad osmi, a ve městě nad devíti litry. Já osobně to u velkého sedanu se silným benzínovým přeplňovaným motorem nepovažuji za nijak přehnané hodnoty, ale dnes už na podobná čísla zákazníci nejsou zvyklí.

S motorem je v tomto případě spojena manuální šestistupňová převodovka. Má sice stále delší dráhy, ale přesné a spojka jde zlehka. Řízení sice není moc komunikativní, ale reakce jsou příkladné.

Jízda s Insignií je pořád velmi příjemná a auto působí jako velmi lehké a ovladatelné. Na tom se naštěstí nic nezměnilo. Pořád na mě dělá dojem, že se Opel snažil vyrobit auto, které se bude chovat jako Mazda 6. A povedlo se mu to. Ojedinělé nerovnosti ji problém nedělají, jen naprosto rozmlácený povrch ji přiměje k neklidnému chování. Vpředu se navíc projevuje méně, až vzadu jsou slyšet rázy víc.

Závěr

Opel Insignia druhé generace je pořád velmi dobré auto a ani nový benzínový motor na tom nic nemění. Ovšem pokud se vám líbí, asi neotálejte. Tak nějak se obávám o jeho budoucnost, protože poté, co Opel převzal koncern PSA, má nyní v segmentu hned dva „klasické“ sedany – Insignii a Peugeot 508. A vzhledem k tomu, jak zájem o sedany upadá a zákazníci kupují crossovery, bude v budoucnu vývoj dvou sedanů možná zbytečný. Škoda, protože Peugeot je sice hezčí, ale s Insignií se mi mnohem lépe jezdilo. A to považuji u auta za důležitější parametr. Cena lehce přesahující 940 tisíc korun podle mě odpovídá, jen bych si připlatil ještě za Matrix světlomety.

Nejlevnější verze modelu 364.900 Kč (TCe 100 GPF Life)
Základ s testovaným motorem 780.900 Kč (Dynamic 1.6 Turbo)
Testovaný vůz bez příplatků 711.990 Kč (Insignia Innovation 1.6 Turbo)
Testovaný vůz s výbavou 942.390 Kč (Insignia Innovation 1.6 Turbo)

Plusy

  • Skvělá dynamika
  • Komfortní jízdní vlastnosti
  • Kultivovaný motor
  • Ergonomický interiér

Minusy

  • Vyšší spotřeba
  • Menší prostor na zadní řadě sedadel
Martin Tolar
Diskuze (90)

Doporučujeme

Opel Insignia Turbo OPC Line
Cena základní sestavy 711 990 Kč
Výbava základní sestavy Lesklá přední maska s chromovanými prvky, Osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, Sportovní pedály z lehkých slitin, Volant potažený perforovanou kůží s chromovaným prvkem, Sedadlo řidiče AGR s možností nastavení v šesti směrech, Ambientní osvětlení interiéru Kč
Cena testované sestavy 942 390 Kč
Výbava testované sestavy Zářivá červená Pull (+5.500 Kč), Sada Inovace (navigační systém Multimedia Navi Pro, bezklíčové odemykání PEPS, alarm s rozšířenými funkcemi, bezdrátová indukční nabíječka, head up displej, digitální 8" LCD přístrojová deska, odhlučňovací sada) (+68.000 Kč), Sada Snadné řízení 2 (adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL, sada driver assistance 2, sada Park & Go Light, rozpoznávání dopravních značek) (+72.200 Kč), Paket OPC Line (+27.000 Kč), OPC Interiérová sada (+15.000 Kč), Bose Sound systém (+17.700 Kč), Osmnáctipalcová kola Diamond Cut (+25.000 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1650 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.1 / 6.5
Emise CO2: 145
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 0
Objem nádrže (l): 62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1428 / 502
Rozměr pneu: 235/50 R18
Opel Insignia Turbo OPC Line
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4897
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - lordlord
23. 7. 2019 09:10
motor
A budete testovat i základní model s motorem od Renaultu? viz. tabulka
Avatar - Emel
2. 7. 2019 10:16
Re: Prvni
Tu jsem měl shodou okolností půjčenou na dva dny... jsou v ní takový hvězdičky, to jo, ale fakt je spíš černá než modrá. Možná měl pravdu Shr3k... při slevách přes 20% je z 65t už jen 50 :-D
2. 7. 2019 08:30
Re: Prvni
Nam sa nakoniec najviac pacila tmavo modra metaliza (Deep Blue myslim). Na slnku je velmi pekna, len skoda, ze ked je menej svetla je skoro cierna. A samozrejme je ju nutne neustale umyvat.
Avatar - Emel
1. 7. 2019 22:41
Re: Prvni
Insi na těch 20" jezdí pořád příjemně... ale ty 18" vcelku stačí.

Jo, v běžných barvách nic moc není, klasická pastelová červená není úplně ono a ta běžná metalická Rioja je spíš hnědá než červená. A modrostříbrná Magnetic co se nakonec líbila mě už taky v nabídce není.
1. 7. 2019 15:51
Re: Insignia
Skoda je, ze ten motor prave nema hlinikovy blok ako 1.5. Lahsia predna naprava je prave halvnou vyhodou oproti dieslu.
Tiez je uz automaticky s DPF a tiez trpi / moze trpiet na LSPI. Aj ked zjavne menej ako 1.5, tak to by som sa trochu bal chipu az ho pripravia na verziu s DPF.

Sam som riesil Insi 1.5 / 1.6 vs 2.0 diesel. Beznin jednoznacne manual k dieslu sa mi skor hodil automat.
Nakoniec to vyhral diesel s tym, ze Insi uz aj tak nie je radost drtit na okreske, to chce nutne mensie auto :-)
Dost sa tesim na chip od EDS co urobi s prevodovkou, kedze ten 8 kval je dost uduseny na najvyssie stupne, co je skoda na dialnici. Ale este som v zabehu...