Opel slaví 25 let od otevření španělské továrny v Zaragoze
Investováno 3,8 miliardy eur
Pro koncern General Motors, pod jehož křídla Opel spadá, je Zaragoza velice důležité místo. Jde o největší automobilku na starém kontinentu. Do její výstavby bylo investováno 3,8 miliardy eur a do dalšího rozšiřování další stovky milionů.
Důvodem pro vybudování továrny bylo také snazší proniknutí na španělský trh. Opel našel elegantní cestu, jak se zbavit uvalení dovozních omezení v osmdesátých letech. A to tím, že se z něj stal de facto domácí producent. Samotná automobilka uvádí ve své zprávě, že právě to umožnilo nabízet Opelu na tamním trhu auta za konkurenceschopné ceny. Výsledkem je v současnosti 1,5 milionu registrovaných vozů této značky ve Španělsku.
Španělští pamětníci přitom mohou vzpomínat i na časy, kdy se v Zaragoze vyráběl ještě model Kadett (z pásů sjelo celkem 154 tisíc kusů). Nejpočetněji je však v historii produkce španělské továrny zastoupen model Corsa (8.027.000 kusů). Španělé dále vyráběli minivan Meriva (816.000 kusů), užitkové Combo (42.000 kusů), kupé Tigra první generace (251.000 kusů) a Astru (53.000 kusů).
Ze Zaragozy každý den vyjede 2000 vozů s bleskem ve znaku. O tuto produkci se stará osm tisíc zaměstnanců. S podílem 50 % na celkovém exportu jde o největšího vývozce v provincii Španělska zvané Aragon.