Opravdu se svět zbláznil? V Ženevě bude méně modelek. Kvůli #MeToo...
Když v roce 2016 zakázali pořadatelé pekingského autosalonu vystavovatelům spoře oděné hostesky na jejich stáncích, usmívali jsme se nad nápadem z komunistického státu. Modelky prý měly negativní vliv na návštěvníky, a tak se jejich zákazem organizátoři čínského autosalonu rozhodli vytvořit lepší prostředí, a zaměřit tak pozornost lidí na technologie, produkty a inovace. Jen o pár let později se něčím takovým musíme zabývat i v Evropě. Nikoliv však kvůli zákazu, ale politické korektnosti...
Méně modelek jsme si všimli již na nedávných výstavách, na ženevském autosalonu jich ale bude ještě méně. Hostesky mají chybět na stánku SsangYongu, kde v minulých letech vždy lákaly na novinky korejské značky. Stejně tak je neuvidíme na výstavních plochách Nissanu, Lexusu nebo Toyoty.
A kontrakty s několika modelkami zrušil také koncern Fiat Chrysler Automobiles, což návštěvníky autosalonu bude hodně mrzet. Konkrétně modelky na stánku značky Alfa Romeo pravidelně patřily mezi vůbec to nejlepší, co jste na výstavišti Palexpo mohli spatřit.
„Časy se změnily. Dává větší smysl najmout produktové specialisty, protože prodáváme auta,“ vysvětluje tento krok tisková mluvčí Nissanu Sara Jenkinsová. Na stánku japonské značky tak krásné ženy chybět nebudou, nebudou však pózovat s prezentovanými auty, ale ukážou návštěvníkům přednosti vystavených aut.
Podobně to ostatně funguje už několik let na stáncích jiných značek. Produktové specialisty už léta potkáte v Ženevě, Paříži nebo Frankfurtu na výstavních prostorech Peugeotu, Renaultu nebo Volkswagenu. Využívá je také Škoda, která je však nadále doplňuje o modelky, lákající na hlavní prezentované novinky.
Chybějící modelky ale nejsou jen následkem snah o změnu prezentace vystavovaných aut. Automobilky ovlivnila nedávná kampaň #MeToo, v rámci níž ženy přiznávaly sexuální obtěžování ze stran mužů a kvůli níž už patrně skončila kariéra několika hollywoodských herců. Právě na tu se odvolává Fiat Chrysler, který nechce být kritizován za sexismus.
Je to tudíž další následek kampaně #MeToo v automobilovém průmyslu, kterou by v jejích počátcích čekal asi jen málokdo. Vždyť jejím následkem skončily také slavné grid girls na startu Formule 1, místo krásných žen tak jezdce před závody budou doprovázet děti. Jakoby snad dětská práce nebyla v civilizovaném světě zakázaná...