Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oslavy ve velkém stylu. Mrkněte na záplavu novinek slavících 70 let Ferrari

David Bureš
Diskuze (2)
Ferrari převléklo své modely do podoby nejslavnějších aut své historie. Jaké byste si pořídili vy?

Ferrari pojalo oslavu svých 70 let ve velkém stylu. Na počest tohoto jubilea se maranellská automobilka rozhodla připomenout sedmdesátku nejslavnějších modelů své historie, když do jejich hávu převlékla své dnešní vozy. Poprvé jsme zástupce tohoto stáda viděli na pařížském autosalonu, nyní Ferrari odhalilo podobu všech.

Na počest sedm desetiletí od vzniku prvního Ferrari bude postaveno celkem 350 automobilů. Ferrari totiž do podoby každého ze sedmdesáti slavných převtělí všech svých pět modelů, po jednom kusu od Californie, 488 GTB, 488 Spider, GTC4Lussa a F12berlinetty. Spolu se vzhledem novinek automobilka připomíná i vozy, které jim byly inspirací.

„Jedničkou“ samozřejmě nemůže být žádný jiný automobil než ten, který připomíná vůbec první ferrari, závodní sporťák 125 S postavený v roce 1947. Pětice dnešních aut se tak oblékla do jeho tmavě červeného laku, doplněného číslovkou 46 na boku. Charakteristickou masku pak připomíná bílá linka na přídi aktuálních vozů.

Ferrari se rozhodlo připomenout také vozy svých důležitých zákazníků. Nechybí tak připomínka modrého 166 MM Touring barchetta nebo zeleného 375 America patřící italskému podnikateli Giannimu Agnelliovi, pod jehož vedením Fiat koupil v roce 1969 automobilku Ferrari. Bělostné vozy s rudou střechou zase připomínají stříbrno-červené 410 Superamerica, které íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví koupil své druhé manželce, princezně Soraye. Oba tenkrát vyrazili přímo do Maranella, aby si vůz přesně naspecifikovali. Hnědě lakové modely se světlým interiérem pak mají připomínat 250 GT Berlinetta lusso, které dostal slavný herec a milovník aut Steve McQueen od své tehdejší manželky Neile Adamsové.

Automobilka samozřejmě nezapomněla ani na svoji závodní historii. Červená pětice s modro-žlutou přídí odkazuje na 290 MM postavené pro závodníka Juana Manuela Fangia, který jej nasadil v roce 1956 v závodě Mille Miglia. Modré vozy s bílým pruhem na přídi a číslovkou sedm zase odkazují na 250 GT Berlinetta SWB Stirlinga Mosse, zatímco červená auta s „rychlými“ bílými pruhy mají připomínat monopost F2003-GA, se kterým Michael Schumacher získal v roce 2003 svůj šestý titul mistra světa. Zmínit je potřeba i rudé vozy s bílou střechou doplněnou o italskou trikoloru, které nejsou ničím jiným než připomínkou monopostu 312 T, s nímž závodili Niki Lauda a Clay Regazzoni.

Vyjmenovávat všech sedmdesát nejslavnějších aut by bylo zdlouhavé, a tak vám raději doporučíme si prohlédnout přiloženou fotogalerii. Už jen v krátkosti doplníme, že všechny vozy mají své jméno. Některá jsou slavná (Magnum P1, GTO), jiná vystihují charakter daného předobrazu (Ikona 80. let, Rallye auto) a jiná jsou ryze poetická (Čistý adrenalin, Jízdní emoce, Zelený šperk, Někdo to rád červené).

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - beibej
28. 11. 2016 00:50
Kde je nějaká limitka?
Tyhle počítačový vizualizace mi přijdou jako "standardní" individualizace tailor made. Kde je F70? Proč nevezmou techniku La a nedají ji jinou kastli? hm? Kde jsou časy 40. a 50. výročí, to byly oslavy.
Avatar - IbizaFR
27. 11. 2016 18:01
bych si nepořídil ani jedno, stačí Škoda Kodiak >:D >:D