Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oživovaný Borgward ve finančních problémech! Čínský majitel zvažuje jeho prodej

David Bureš David Bureš 16. 10. 2018
26
5
Zobrazit náhledy (26)
novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba novemodely vyroba
Jedna z kdysi největších německých automobilek se pokouší o návrat. Pod čínským majitelem se jí ale nedaří tolik, jak se předpokládalo.

Borgward bývala třetí největší německá automobilka, navzdory své slušné pozici však v roce 1961 musela vyhlásit bankrot. V novém tisíciletí se ale díky finanční injekci od čínského výrobce nákladních vozidel Foton pokouší o návrat, od roku 2016 prodává na čínském trhu, letos se vrátila i na německý trh a hodlá dále expandovat. Takové plány jsou ale v ohrožení!

Automobilce se totiž nedaří tak, jak doufala. Za prvních sedm měsíců roku prodala v nejlidnatější zemi světa jen 18.996 automobilů, o výrazných 23 % méně než před rokem. Takový výsledek firma absolutně nečekala, výsledkem čehož je vykázaná ztráta přes 1,6 miliardy juanů (5,1 miliardy korun).

Situace se nelepší, a tak majitel značky, čínská automobilka Beiqi Foton Motor Co plánuje prodat většinový podíl v této firmě. K dispozici nabízí 67% podíl v Borgwardu, aby nalákal nové investory, kteří by zajistili další budoucnost oživované značky.

Jestli bude mít někdo zájem, se teprve uvidí. Borgward je totiž v Evropě vlastně zapomenutá značka. A její zajímavá historie podle všeho moc nepomáhá ani v Číně, kde historické značky milují. Problémem může být navíc pověst, při premiéře na frankfurtském autosalonu v roce 2015 BX7 zklamal doslova tragickým zpracováním. A to se Borgward snažil tehdy stylizovat do role cenově dostupné prémie.

Borgward přitom pod vedením Fotonu plánoval zajímavou budoucnost. Vyrábět začal v Říši středu, kde během dvou let uvedl dvě SUV, BX5 a BX7, který posléze nabídl i ve formě plug-in hybridu. Letos se vrátil do Evropy, když začal prodávat auta ve své původní domovině, v Německu, odkud chtěl expandovat na další trhy starého kontinentu. A co víc, plánoval opět též vyrábět v Německu.

Je však otázkou, zda vzhledem k současné situaci budou takové plány vůbec realizovány...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CountachSV
CTRL + V
| 17. 10. 2018
ta úvodní fotografie ve mě evokuje Roomster po FL :-|
Mohli mě zaměstnat
| 16. 10. 2018
Přesně tak, byl to předem prohraný boj. I v Německu už je značka Borgward záležitostí jen pár nadšenců a její pamětníci jsou buď po smrti, nebo těsně před ní. A mimo Německo už o této značce skoro nikdo ani neslyšel... ;-\ :-O :'-(
Avatar - Blue Sun
Mohli mě zaměstnat
| 16. 10. 2018
Prohnal je nosem nebo utratil v bordelu. >:D
Mohli mě zaměstnat
| 16. 10. 2018
A co bys s tema prachama delal?
Mohli mě zaměstnat
| 16. 10. 2018
Řekl bych jim už před lety, že to bude provar. Ušetřené peníze mohli třeba prohnat nosem nebo v bordelu. A já bych si vzal 10% z jejich investice za tuto moudrou radu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku