20.7. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Borgward to s návratem do Evropy myslí vážně. Už tu má prvního distributora

Borgward to s návratem do Evropy myslí vážně. Už tu má prvního distributora

Oživená značka původem z Německa začala na čínském trhu prodávat své vozy v létě 2016, nyní se vrací na evropské trhy.

Borgward bývala jedna z největších německých automobilek, než v roce 1961 zkrachovala. V novém tisíciletí se však vrací na scénu. Nejprve začala v létě 2016 prodávat svá auta v Číně, kde je i vyrábí, stále však plánovala i návrat do Evropy. Svůj vysněný cíl začíná realizovat, už má svého prvního evropského distributora.

Stala se jím v Lucembursku sídlící společnost Autodis Esch/Mersch, renomovaná společnost, která se prodejem aut zabývá dlouhá léta. Specializuje se na asijské značky, aktuálně do její portfolia spadá třeba Hyundai, Suzuki, Isuzu, Honda nebo Mitsubishi.

Firma zatím začala prodávat limitovanou edici SUV BX7 TS, které v roce 2015 tak zklamalo svým žalostným zpracováním při premiéře na tehdejším frankfurtském autosalonu. Jedná se o 4,7 metru dlouhé pětimístné SUV poháněné dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 165 kW a točivém momentu 300 N.m. Motor spolupracuje s šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který posílá jeho sílu na všechna čtyři kola.

Model BX7 TS Limited Edition je už možné objednávat také v Německu, kde zatím Borgward prodává své vozy výhradně prostřednictvím internetu. Cena tohoto SUV je stanovena na 44.200 eur (1,14 milionu korun) při jeho vyzvednutí v sídle automobilky ve Stuttgartu. Při zájmu o jeho převoz na libovolné místo si připlatíte.

Později bude nabídka expandovat. Od listopadu bude v Lucembursku k dispozici běžná verze BX7, v příštím roce budou následovat modely BX6 a BX5. V roce 2019 se má navíc podle loňských plánů spustit produkce v nové továrně v Brémách. Tím se firma vrátí do svého někdejšího domovského města, dnes má sídlo ve Stuttgartu. V první fázi má být závod připraven na montáž 50.000 automobilů ročně. Připraven přitom bude i na zhotovování hybridních nebo elektrických aut.

Realizaci plánů automobilky, která je financovaná čínskou společností Beiqi Foton Motor, bude mít na starosti nový šéf, Philip Koehn. Někdejší vedoucí vývoje v automobilce Rolls-Royce od 1. června ve funkci nahradil Ulricha Walkera, který Borgwardu šéfoval od roku 2015. Walker ve firmě zůstane do konce roku jako poradce, zatímco Koehn si vedle nové pozice uchová i funkci vedoucího vývoje a výzkumu značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

Samsung a Spotify se spojují proti Applu Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest…

 

Štítky SUV Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci zkopali ležícího mladíka. Pátrá po nich policie

»Férovka« před diskotékou v Praze: Čtyři cizinci…

Z noční návštěvy diskotéky 22. dubna si odnesl několikatýdenní neschopenku. Nejprve ho vyvedl vyhazovač z baru a…

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Sazka připravila soutěž o výlet do Londýna s Chinaski!

Snili jste někdy o tom, jaké je to být součástí týmu slavné kapely? Chcete vidět, co všechno obnáší koncert, jak…

 

iSport.cz

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí vítkovického kapitána Olesze

Porazili jsme jen Slovan, máme na víc, mrzí…

Vítkovice i v druhém přípravném derby s třineckými Oceláři padly. Po domácí prohře 0:3 prohrály v Třinci 1:3,…

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí vytipovat slabá místa

Kopecký: Dynamo svléklo Slavii, Trpišovský musí…

Šokovali ho rozhodčí, ale na ně vyřazení fotbalistů Slavie z Ligy mistrů nesváděl. „Aby slávisté mohli myslet na…

 

Reflex.cz

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš pravidelnou panickou hrůzu z veřejného mínění

Rychle se omluvte aneb Když má Andrej Babiš…

Letošní léto je poměrně bohaté na řečnické přemety politiků a neméně komické tiskové konference. Většinou mají…