20.7. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Borgward to s návratem do Evropy myslí vážně. Už tu má prvního distributora

Borgward to s návratem do Evropy myslí vážně. Už tu má prvního distributora

Oživená značka původem z Německa začala na čínském trhu prodávat své vozy v létě 2016, nyní se vrací na evropské trhy.

Borgward bývala jedna z největších německých automobilek, než v roce 1961 zkrachovala. V novém tisíciletí se však vrací na scénu. Nejprve začala v létě 2016 prodávat svá auta v Číně, kde je i vyrábí, stále však plánovala i návrat do Evropy. Svůj vysněný cíl začíná realizovat, už má svého prvního evropského distributora.

Stala se jím v Lucembursku sídlící společnost Autodis Esch/Mersch, renomovaná společnost, která se prodejem aut zabývá dlouhá léta. Specializuje se na asijské značky, aktuálně do její portfolia spadá třeba Hyundai, Suzuki, Isuzu, Honda nebo Mitsubishi.

Firma zatím začala prodávat limitovanou edici SUV BX7 TS, které v roce 2015 tak zklamalo svým žalostným zpracováním při premiéře na tehdejším frankfurtském autosalonu. Jedná se o 4,7 metru dlouhé pětimístné SUV poháněné dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 165 kW a točivém momentu 300 N.m. Motor spolupracuje s šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem, který posílá jeho sílu na všechna čtyři kola.

Model BX7 TS Limited Edition je už možné objednávat také v Německu, kde zatím Borgward prodává své vozy výhradně prostřednictvím internetu. Cena tohoto SUV je stanovena na 44.200 eur (1,14 milionu korun) při jeho vyzvednutí v sídle automobilky ve Stuttgartu. Při zájmu o jeho převoz na libovolné místo si připlatíte.

Později bude nabídka expandovat. Od listopadu bude v Lucembursku k dispozici běžná verze BX7, v příštím roce budou následovat modely BX6 a BX5. V roce 2019 se má navíc podle loňských plánů spustit produkce v nové továrně v Brémách. Tím se firma vrátí do svého někdejšího domovského města, dnes má sídlo ve Stuttgartu. V první fázi má být závod připraven na montáž 50.000 automobilů ročně. Připraven přitom bude i na zhotovování hybridních nebo elektrických aut.

Realizaci plánů automobilky, která je financovaná čínskou společností Beiqi Foton Motor, bude mít na starosti nový šéf, Philip Koehn. Někdejší vedoucí vývoje v automobilce Rolls-Royce od 1. června ve funkci nahradil Ulricha Walkera, který Borgwardu šéfoval od roku 2015. Walker ve firmě zůstane do konce roku jako poradce, zatímco Koehn si vedle nové pozice uchová i funkci vedoucího vývoje a výzkumu značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 

Štítky SUV Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…