27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Borgward to myslí vážně. Postaví továrnu v domovském Německu

 

Oživená německá značka Borgward dnes sídlí ve Stuttgartu, své vozy ale vyrábí v Číně. Za dva roky však chce další továrnu otevřít přímo v Evropě.

Borgward pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Už od svého oživení trvá na tom, že po první továrně v Číně otevře také výrobní závod v domovském Německu, kde dnes sídlí. Nyní firma tento záměr potvrzuje a oficiálně tvrdí, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018.

Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let. Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.

Přesná lokace zatím není známá, a to přestože výstavba továrny má začít už na začátku příštího roku. O finálním místě nyní automobilka vyjednává s potenciálními výrobními partnery, majiteli různých pozemků i spolkovou zemí Svobodné hanzovní město Brémy.

K tématu: Smělé plány obnoveného Borgwardu počítají s pěti modely

V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 10.000 vozů ročně. „Montáž bude od základu navržena pružně a organizovaně tak, aby ji bylo možné upravit podle rozšiřování nabídky a zájmu zákazníků,“ říká předseda představenstva značky Ulrich Walker.

Borgward počítá s využitím tzv. průmyslu 4.0, což bude znamenat úzkou kooperaci mezi lidmi a stroji. Německá továrna bude sloužit hlavně pro potřeby značka v Evropě, zatímco dosavadní závod v čínském okresu Mi-jün v Pekingu bude nadále fungovat jako domovská továrna. Sídlo však dnes leží ve Stuttgartu.

Jako první se v Brémách začne vyrábět 4,7 metru dlouhé SUV Borgward BX7 ve verzi s elektrickým pohonem. S vývojem pomůže Bosch, zatímco baterie dodá LG. Mezi další dodavatele budou patřit i firmy Continental, Kuka, Schäffler/SKF, BorgWarner nebo Webasto. V budoucnu dojde také na další modely, mimo jiné menší SUV Borgward BX5, které bude dostupné jako elektromobil a plug-in hybrid.

Borgward BX7 živě: Mnoho povyku pro nic (+video)

Automobilka Borgward fungovala mezi dvacátými a šedesátými lety, kdy patřila mezi největší německé výrobce aut. V šedesátých letech však zbankrotovala, hlavně kvůli vysokým výrobním nákladům a technickým potížím modelu Arabella. Vnuk Christian zakladatele firmy Carla F.W. Borgwarda však deset let pracuje na oživení značky, ke kterému nakonec došlo loni, kdy Borgward na frankfurtském autosalonu představil svůj první novodobý model, SUV BX7. Letos pak značka obnovila výrobu.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 






 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat jinak, aby neumírali nevinní?

Smrt Tomáše (†17) při policejní honičce: Co udělat…

Slovenští politici a policisté diskutují o tom, jak při policejních akcích bezpečně zastavovat auta. Debatu…

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

 

iSport.cz

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku. Chtějí trest pro Hapala

Výmluvy poražených, říkají Italové o Slovensku.…

Trenér italské fotbalové reprezentace do jednadvaceti let Luigi Di Biagio požaduje pro kouče slovenského týmu…

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s kapitánem Zenitu Petrohrad

Další přestupová bomba? Slavia údajně jedná s…

V Praze je v posledních desítkách hodin veselo. Sparta má před oficiálním oznámením příchodů Tala Ben Haima a…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…