27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Borgward to myslí vážně. Postaví továrnu v domovském Německu

 

Oživená německá značka Borgward dnes sídlí ve Stuttgartu, své vozy ale vyrábí v Číně. Za dva roky však chce další továrnu otevřít přímo v Evropě.

Borgward pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Už od svého oživení trvá na tom, že po první továrně v Číně otevře také výrobní závod v domovském Německu, kde dnes sídlí. Nyní firma tento záměr potvrzuje a oficiálně tvrdí, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018.

Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let. Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.

Přesná lokace zatím není známá, a to přestože výstavba továrny má začít už na začátku příštího roku. O finálním místě nyní automobilka vyjednává s potenciálními výrobními partnery, majiteli různých pozemků i spolkovou zemí Svobodné hanzovní město Brémy.

K tématu: Smělé plány obnoveného Borgwardu počítají s pěti modely

V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 10.000 vozů ročně. „Montáž bude od základu navržena pružně a organizovaně tak, aby ji bylo možné upravit podle rozšiřování nabídky a zájmu zákazníků,“ říká předseda představenstva značky Ulrich Walker.

Borgward počítá s využitím tzv. průmyslu 4.0, což bude znamenat úzkou kooperaci mezi lidmi a stroji. Německá továrna bude sloužit hlavně pro potřeby značka v Evropě, zatímco dosavadní závod v čínském okresu Mi-jün v Pekingu bude nadále fungovat jako domovská továrna. Sídlo však dnes leží ve Stuttgartu.

Jako první se v Brémách začne vyrábět 4,7 metru dlouhé SUV Borgward BX7 ve verzi s elektrickým pohonem. S vývojem pomůže Bosch, zatímco baterie dodá LG. Mezi další dodavatele budou patřit i firmy Continental, Kuka, Schäffler/SKF, BorgWarner nebo Webasto. V budoucnu dojde také na další modely, mimo jiné menší SUV Borgward BX5, které bude dostupné jako elektromobil a plug-in hybrid.

Borgward BX7 živě: Mnoho povyku pro nic (+video)

Automobilka Borgward fungovala mezi dvacátými a šedesátými lety, kdy patřila mezi největší německé výrobce aut. V šedesátých letech však zbankrotovala, hlavně kvůli vysokým výrobním nákladům a technickým potížím modelu Arabella. Vnuk Christian zakladatele firmy Carla F.W. Borgwarda však deset let pracuje na oživení značky, ke kterému nakonec došlo loni, kdy Borgward na frankfurtském autosalonu představil svůj první novodobý model, SUV BX7. Letos pak značka obnovila výrobu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim? Tajemství její smrti konečně odhaleno!

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim?…

Když v roce 1997 zemřela lady Diana (†36) v pařížském tunelu Pont D‘Alma, její náhlá smrt zavdala příčiny k…

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

 

iSport.cz

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a tenisáková sprcha

Černé pondělí Dortmundu: Pět utkání bez výhry a…

Dýchánek mladých vlčáků se proměnil v hořké střízlivění. Bundesligový lídr přestal vítězit. Z posledních pěti…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému azurovému jezeru Phoksumdo

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému…

Nepál každoročně uvítá statisíce trekařů, horolezců a cestovatelů. Přesto v této zemi stále najdete odlehlé…

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…