reklama


27.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Borgward to myslí vážně. Postaví továrnu v domovském Německu

 

Oživená německá značka Borgward dnes sídlí ve Stuttgartu, své vozy ale vyrábí v Číně. Za dva roky však chce další továrnu otevřít přímo v Evropě.

Borgward pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Už od svého oživení trvá na tom, že po první továrně v Číně otevře také výrobní závod v domovském Německu, kde dnes sídlí. Nyní firma tento záměr potvrzuje a oficiálně tvrdí, že výrobu v německé továrně zahájí v roce 2018.

Nová továrna bude nakonec vybudována v Brémách na severu Německa, které byly sídlem značky už od dvacátých let. Odkaz na historii sice při výběru výrobního místa hrál roli, jenže Brémy mají i své další výhody. Z hlediska logistiky je plusem tamější přístav, v okolí města je navíc dostatek kvalifikovaných pracovníků i množství dodavatelů.

Přesná lokace zatím není známá, a to přestože výstavba továrny má začít už na začátku příštího roku. O finálním místě nyní automobilka vyjednává s potenciálními výrobními partnery, majiteli různých pozemků i spolkovou zemí Svobodné hanzovní město Brémy.

K tématu: Smělé plány obnoveného Borgwardu počítají s pěti modely

V prvotní fázi bude německý závod montovat auta v režimu SKD (nižší stupeň rozložitelnosti), a to s kapacitou až 10.000 vozů ročně. „Montáž bude od základu navržena pružně a organizovaně tak, aby ji bylo možné upravit podle rozšiřování nabídky a zájmu zákazníků,“ říká předseda představenstva značky Ulrich Walker.

Borgward počítá s využitím tzv. průmyslu 4.0, což bude znamenat úzkou kooperaci mezi lidmi a stroji. Německá továrna bude sloužit hlavně pro potřeby značka v Evropě, zatímco dosavadní závod v čínském okresu Mi-jün v Pekingu bude nadále fungovat jako domovská továrna. Sídlo však dnes leží ve Stuttgartu.

Jako první se v Brémách začne vyrábět 4,7 metru dlouhé SUV Borgward BX7 ve verzi s elektrickým pohonem. S vývojem pomůže Bosch, zatímco baterie dodá LG. Mezi další dodavatele budou patřit i firmy Continental, Kuka, Schäffler/SKF, BorgWarner nebo Webasto. V budoucnu dojde také na další modely, mimo jiné menší SUV Borgward BX5, které bude dostupné jako elektromobil a plug-in hybrid.

Borgward BX7 živě: Mnoho povyku pro nic (+video)

Automobilka Borgward fungovala mezi dvacátými a šedesátými lety, kdy patřila mezi největší německé výrobce aut. V šedesátých letech však zbankrotovala, hlavně kvůli vysokým výrobním nákladům a technickým potížím modelu Arabella. Vnuk Christian zakladatele firmy Carla F.W. Borgwarda však deset let pracuje na oživení značky, ke kterému nakonec došlo loni, kdy Borgward na frankfurtském autosalonu představil svůj první novodobý model, SUV BX7. Letos pak značka obnovila výrobu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 






 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama