Pagani Huayra Codalunga vznikla díky zákazníkům. Takhle vypadá druhý kousek z plánovaných pěti
Pagani Huayra s prodlouženou zádí? Když si poručí zákazníci, tak žádný problém!
Nápad na prodlouženou verzi modelu Huayra nedostali zaměstnanci Pagani, nýbrž zákazníci. Pagani se odvážných konceptů nebojí a tak přání zákazníků vyhověl. Pouze navržení designu dalo designérům práci na dva roky. První kus byl vyroben v minulém roce, čtyři roky od startu projektu v roce 2018.
Od standardní Huayry má prodloužená verze zcela novou karoserii, která je o 360 milimetrů delší. Huayra Codalunga je poháněná známým 6,0litrovým dvanáctiválcem o výkonu 617 kW (840 koní) a točivém momentu 1100 Nm. Váží přitom příjemných 1290 kilogramů.
Vozy vznikají ve spolupráci s vlastní divizí Grandi Complicazioni. Celkem jich bude pět a v galerii si můžete prohlédnout druhý exemplář, který opustil výrobní linku. Při prvním pohledu by se mohlo zdát, že je tato Codalunga nalakována stejnou barvou jako originální Huayra v roce 2011. Celý exteriér je však z uhlíkových vláken v kombinaci s černým pruhem v prodloužené části vozu. K němu sedí sedmipaprsková stříbrná kola s růžovo-zlatými brzdovými třmeny.
Interiér je - jak je u Pagani zvykem, skvostem sám o sobě. Většina vnitřního prostoru je obalena do světle hnědé kůže - volant, sedadla, středový panel, palubní deska, dveřní výplně... Co není v kůži, je v broušeném hliníku nebo karbonu. Pozoruhodným doplňkem je dřevěné obložení řadicí páky.
Italská společnost nemá přesný časový plán výroby, kdy pět slíbených kusů modelu Huayra Codalunga dokončí. Můžeme ale počítat s přibližně půlročním intervalem mezi jednotlivými kusy, jako tomu bylo mezi prvním a druhým.
Každý z exemplářů je již logicky zamluvený, a to za pořádný balík peněz. Přesná částka není známa, ale za každou Codalungu si Pagani řekne nejméně sedm milionů eur, což při současném kurzu dělá přibližně 167 milionů korun.