Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani vydrží se spalovacími motory AMG minimálně do roku 2026. Na elektrovozu se však pracuje

David Bureš
Diskuze (2)

Automobilka Pagani čile pracuje na novém modelu C10, který nahradí dosavadní Huayru. Šéf firmy Horacio Pagani o něm odhalil několik detailů.

Pagani sice léta zůstává relativně malým výrobcem supersportů, za svoji existenci si však firma vybudovala respektovanou pozici, a tak každá její novinka je dnes napjatě očekávaná. A pro rok 2022 se chystá jedna zásadní, Pagani totiž představí novou generaci superauta, která nahradí dnešní model Huayra.

Interně se mu říká Pagani C10 a na světlo světa už postupně unikají první informace o tomto vozu. Jisté tak už je, že si uchová spalovací motor z dílny Mercedes-AMG, v podobě šestilitrového vidlicového dvanáctiválce s dvěma turbodmychadly, který ke svému fungování nebude potřebovat pomoc elektromotoru. Dostupný bude jak s manuálem, tak sekvenční převodovkou, kterou si vyžádali sami zákazníci.

„Mercedes-AMG udělal s novým motorem skvělou práci. Bude fungovat do roku 2026 bez hybridu, protože v současné podobě splňuje nejpřísnější regule na světě,“ přiznává sám Horacio Pagani v rozhovoru pro italský magazín Quattroute. Další budoucnost motoru pak bude záviset na nových emisních normách.

Pagani přitom odhaluje, že výkon C10 se určitě udrží do 900 koní (671 kW). I tak to bude velký nárůst proti nejvýkonnější verzi dnešní Huayry, modelu Imola, jejíž dvanáctiválec dosahuje výkonu 838 koní (616 kW). Šéf firmy vysvětluje, že zákazníci vyžadují snadno ovládaný vůz, a tak konstruktéři jsou hodně opatrní s nárůstem výkonu. Všechnu elektroniku tak pečlivě ladí s Boschem a spíše než na zvyšování výkonu se zaměřují na odlehčování konstrukce.

Zároveň však Pgani přiznává, že firma se již připravuje  na dobu, kdy elektromotory budou potřeba. „Až jednoho dne budeme muset nasadit hybrid, uděláme to,“ říká Pagani a přiznává, že firma už od roku 2018 pracuje také na čistě elektrickém voze. „Nikdo se nás na to neptal, přesto jsme takový projekt už odstartovali,“ odhaluje konstruktér s argentinskými kořeny a přiznává, že zákazníci Pagani se po elektrickém modelu zatím neptají, vyžadují totiž motor, jeho zvuk, i převodovku.

Pagani každopádně i v této oblasti aktuálně spolupracuje se svým dlouholetým technologickým partnerem, AMG. Do budoucna ale možná naváže partnerství také s výrobcem elektromobilů Lucid Motors, a to díky návaznosti této firmy na investiční fond PIF (Public Investment Fund) ze Saúdské Arábie, který se letos stal minoritním vlastníkem Pagani.

Právě zvuk je pro Pagani velice klíčová záležitost. „Vždycky chci vytvářet emoce,“ tvrdí Pagani s tím, že navrhnout zajímavý zvuk pro elektroauto je velká výzva. Říká totiž, že pro Pagani je to obzvlášť důležité. Vozy této italské značky jsou totiž hlavně o poskytovaných emocích, hodnotami zrychlení nebo maximální rychlosti jako třeba Koenigsegg nebo Bugatti se firma tolik nezabývá. I proto ostatně C10 využije na přání dodávanou sekvenční a nikoliv dvouspojkovou převodovku, která je podle Paganiho už příliš dokonalá a tudíž bez emocí.

Naopak o vzhledu a názvu novinky zatím nic nevíme. Pagani pouze přiznává, že první křivky chystané novinky načrtl již v roce 2017. Tehdy si sepsal i nějaký výběr jmen, z nichž už výsledné vybral. Zatím ho však geniální konstruktér a designér uchovává v tajnosti.

David Bureš
Diskuze (2)
23. 10. 2021 17:15
diagnóza
Ta elektromobilita, to je nějaká nová diagnóza davového šílenství, která se nejvíce projevuje v EU. Většina lidí o ni nemá zájem, ale politici ji prosazují ať to stojí co to stojí. Výrobci aut do ní vráží miliardy Eur, bez velkých šancí na rentabilitu. Ekonomická sebevražda EU....