Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani má nového vlastníka. Pochází ze Saúdské Arábie a pomůže s novým modelem

David Bureš
Diskuze (0)

Investiční fond Public Investment Fund (PIF) původem ze Saúdské Arábie nově vlastní 30 % v automobilce Pagani.

Pagani je italský výrobce superaut, který si za svoji existenci vydobyl obrovské renomé, díky němuž už je trvale zapsán mezi producenty exotických automobilů. Aktuálně se v San Cesario sul Panaro nedaleko Modeny pracuje na nástupci Huayry, což si vyžaduje rozsáhlé investice. Pomůže tomu i nový spolumajitel.

Italský výrobce totiž potvrdil, že do ní nově kapitálově vstupuje investiční fond Public Investment Fund (PIF) původem ze Saúdské Arábie, který nově vlastní 30 % italského výrobce superaut. Většinovým majitelem nicméně nadále zůstává rodina zakladatele firmy Horacia Paganiho, který i po této změně zůstává v čele vedení firmy, z pozice generálního ředitele i šéfdesignéra. Menší podíly v automobilce mají také jistí Nicola Volpi a Emilio Petrone.

Video se připravuje ...

„Jsme hrdí na to, že můžeme oznámit důležité partnerství s PIF, což je klíčový krok v naší strategii dlouhodobého růstu, která počítá s významnými investicemi, zajišťujícími, že naše další hyperauta budou i nadále přinášet jedinečné emoce, bez ohledu na technologii jejich hnacího ústrojí,“ komentuje příchod nového investora sám Horacio Pagani.

Odkazuje tím nepřímo na přípravy nového superautomobilu, který nahradí dosavadní Huayru. Interně se mu říká C10 a podle zákulisních zpráv bude od základu nově postaveným automobilem. Představit by se měl na přelomu roku, nejprve ve formě kupé, později i jako roadster.

Novinka má dostat vidlicový dvanáctiválec z dílny AMG. Pagani hodlá tento čistě spalovací agregát používat minimálně do roku 2026, co bude potom, je zatím nejasné. Paganiho slova o „jedinečných emocích, bez ohledu na technologii hnacího ústrojí“ však naznačují, že tento malovýrobce superaut musí přemýšlet nad elektrifikovaným pohonem. A právě s tím by měl podle všeho pomoci nový investor.

PID přitom není ve světě automobilů ničím neznámým. V minulosti vlastnil podíl v automobilce Tesla, později se stal klíčovým investorem ve firmě Lucid. Jde přitom o jeden z největších světových svrchovaných investičních fondů na světě.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme