Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani představuje extrémní novinku, která nese jméno závodního okruhu Imola

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Horacio Pagani na základech modelu Huayra vytvořil supersport Imola. Ten již prostřednictvím svého jména dává jasně najevo, že se nejlépe cítí na závodním okruhu, kde lze plně využít jeho schopnosti.  

Společnost Pagani Automobili odhalila model Huayra začátkem roku 2011 a jeho produkci omezila na pouhých sto exemplářů. Na základní kupé s křídlovými dveřmi však navázalo ostřejší provedení BC a také model Huayra Roadster a řada dalších odvozených verzí.

Nejnovější evolucí Pagani Huayra se stává model Imola, který se zařadí mezi hvězdy autosalonu v Ženevě, kde se odehraje jeho výstavní premiéra. Novinka se od výchozího modelu vedle jména odlišuje řadou změn v designu i konstrukci.

Základem je monokok, k jehož vývoji jsou stejně jako v případě modelu Huayra Roadster BC použity materiály, které společnost Pagani Automobili prezentuje jako Carbo-Titanium HP62 G2 a Carbo-Triax HP62. Monokok pak vpředu i vzadu doplňují pomocné trubkové rámy a kryjí povrchové panely z kompozitních materiálů.

Před zadní poháněnou nápravou, jejíž kola jsou roztáčena prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky Xtrac, je uložen atmosférický vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz AMG o objemu 5980 kubických centimetrů. Pohonná jednotka disponuje nejvyšším výkonem 608 kW (827 koní) a točivým momentem 1100 N.m.

Video se připravuje ...

Karoserie i podvozek disponují řadou spolupracujících aktivních prvků, jejichž cílem je vozu s rozvorem kol 2795 mm, celkovou délkou 4853 mm, šířkou 2035 mm, výškou 1269 mm a suchou hmotností 1246 kg zajistit co nejlepší jízdní vlastnosti a výkony při vysokých rychlostech dosahovaných na závodních okruzích.

Pagani Imola si vedle své agresivní vizáže a pod ní se ukrývající špičkové techniky může pochlubit i speciálním lakem karoserie, resp. způsobem jeho provedení s označením Acquarello Light. Toto řešení má totiž při zachování tradičních hodnot, sytosti, hloubky a lesku laku uspořit až pět kilogramů hmotnosti.

Společnost Pagani Automobili omezila produkci modelu Imola na pouhých pět exemplářů se základní cenou 5 milionů Eur, což je podle aktuálního kurzu 125 milionů Kč. Všech vozů je však již prodáno a během prezentace v Ženevě tak již bude možné jen obdivovat schopnosti malé italské automobilky.  

Zdroj: Pagani Automobili

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

17. 2. 2020 21:42
pokud vím...
Zonda ->mercedes m120, atmosféra, 4 ventily na válec, nepřímovstřik
Huayra->mercedes m158 (tzn upravená verze m275 motoru z roku 2002), nepřímovstřik, 3 ventily na válec, nejdřívě cca 370koňová atmosféra (velmi krátce) a pak 500 nebo 600HP biturbo. Pokud vím, dělá se tak nějak dodnes.
17. 2. 2020 18:15
twin-turbo
motor nie je atmosférický, ale twin-turbo, 1100NM by z toho ťažko vytlačili.
vždy som Pagani obdivoval, Zonda F bude navždy srdcovka, ale v porovnaní s aktuálnymi Koenigseggmi..to vlastne ani nejde porovnať :-)