Pagani Zonda žije! Nově zhotovený kus čerpá energii ze spektakulárních hor
Zonda se opět vrací – tentokrát jako jediný kus pro čínského klienta. Unico odkazuje na horské masivy a karbonovou eleganci.
Říká se, že legendy nikdy neumírají – a v případě Pagani Zonda je to více než pravda. První model italské značky Pagani se poprvé ukázal na autosalonu v Ženevě roku 1999 a i když ho v roce 2011 teoreticky nahradil model Huayra, nikdy ze scény úplně nezmizel. Už samotné loučení se nebralo konce. Automobilka znovu a znovu přinášela další limitované série, vždy se slovy, že tentokrát jde už opravdu o úplně poslední kus.
Celkem Horacio Pagani vytvořil kolem deseti silničních verzí zondy, tři okruhové a přibližně dvacet zakázkových nebo speciálních edic. Ačkoliv i huayru nahradil model Utopia, o zondě je stále slyšet. Nyní automobilka vypustila do světa další unikátní exemplář.
Jednokusová záležitost nese jméno Unico a jedná se o individuálně zhotovený vůz pro čínského klienta. Není úplně nový. Rozsáhle upravená karoserie je postavena na již jetém šasi. Majitel se nechal inspirovat nejdelším asijským pohořím Kunlun. Jeho motiv odráží karbonová karoserie s nádechem modré, ačkoliv některé díly mají surově černé provedení – například přední splitter, rámečky světel, žebrování předních blatníků, zpětná zrcátka, zadní sání a tak dále.
Zajímavostí je zadní ploutev táhnoucí se od centrálního sání motoru až ke křídlu. Na úpatí ji tvoří tmavý karbon připomínající pevné skály, zatímco bílá linka na vrchu odráží jejich zasněžené vrcholky. Druhým překvapivým prvkem je malý spoiler nacházející se pod velkým křídlem.
Při celkovém pohledu je zřejmé, že se jedná o model 760 Roadster. Ten má standardně naladěný vidlicový dvanáctiválec o objemu 7,3 litru, naladěný na 559 kW se 779 Nm točivého momentu. Jelikož není žádná zmínka o úpravách pohonné soustavy, předpokládejme, že vše zůstalo zachováno.

Zdroj info, foto, videa: Pagani