Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž: Alfa Romeo 8c Competizione oficiálně!

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 12. 9. 2006 • 03:22
13
225
Zobrazit náhledy (13)
Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione Alfa Romeo 8C Competizione
Emotivní italské kupé nezadržitelně míří k sériové výrobě. Známe podrobnější technické údaje.

Alfa Romeo ve svém portfoliu už dlouho postrádá model, o který by mohla doopravdy opřít svou neustále hrdě zdůrazňovanou sportovní pověst. Nejsportovnějším momentálně vyráběným modelem je malé kupé Brera, které sice oplývá expresivním designem, ovšem s jízdními výkony je to trochu slabší.

Proto si nový šéf Alfy Antonio Baravalle nakonce i přes četné protesty prosadil výrobu už předem ztrátového, ale opravdu ryze sportovního kupé Alfa Romeo 8c Competizione, jehož koncept okouzlil před třemi lety návštěvníky frankurtského autosalonu. Alfa Romeo si od něj oprávněně slibuje posílení image značky jako výrobce nekompromisních sporťáků, s čímž mají současné sériové modely trochu problém. Úžasná rudá italská sprinterka má být také jednou ze zpátečních propustek Alfy Romeo na americký trh, kam by se měla Alfa Romeo vrátit podle nejnovějších prognóz již v roce 2008.

Základem je lehký prostorový rám, spočívající na čtyřech dvojitých příčných ramenech a pomocných rámech, vyrobených z hliníku. Sportovní pérování, řízení, velkoryse dimenzované brzdy s hliníkovými třmeny a vysoce sportovní naladění celku by mělo každého pochybujícího alfistu opět utvrdit v jeho pevné víře. Pomáhat mu v tom budou 20" kola s pneumatikami 235/35 a 285/35 a sportovně střižený stabilizační systém VDC.

Pohon dostane na starost nový osmiválec 4.7 l s plynule variabilním časováním ventilů, vyvíjený společně s Maserati a Ferrari. Jeho 330 kW/7000 ot., 470 Nm/4250 ot. a jmenovité otáčky 7500/min. se postarají o kvalitní zábavu, stejně jako šestistupňová čtyřmódová (manual-normal, manual-sport, automatic-normal a automatic-sport) robotizovaná převodovka se sekvenčním řazením, sestavená s motorem a zadní nápravou do systému transaxle, který Alfa Romeo opustila s ukončením slavných modelů 75 a 90. Jízdními výkony, podobně jako cenou, se Italové zatím nepochlubili. Obojí bude zřejmě ohromující.

Témata
13. 9. 2006 08:54
Re: KRÁSKA V NESNÁZÍCH
;-)
13. 9. 2006 08:53
Re: Ruzna liga?
Neuznávat 911 může jen totální ignorant. 911 zosobňuje vedle Ferrari to nejlepší, co se kdy na silnice ve sportovním pojetí auta dostalo. Tohle jsou ty pevné body, ikony... o tom se nediskutuje na úrovni posuzovačů teploty polévky v bufetu čtvrté kategorie. Odhlédnu-li od toho, co, jak Ferrari tak Porsche udělali pro automobilový sport, pak oba dva zásadně definovali tvar sportovních vozů... Essesante, nemusí se ti líbit kia rio, můžeš se modlit při spatření Logana, ale měl bys vědět, kdo je první liga, kdo je šlechta, kdo je ten, který definuje... křivku křivek minulého i tohoto století. Alfa to není.
13. 9. 2006 08:45
Re: KRÁSKA V NESNÁZÍCH
Tohle ue velmi jednoduchý pohled...
13. 9. 2006 08:43
Re: uplne v klidu
Jo,jo, chápu, 911 je pro malý kluky... >:D Klid, Wolffe, tahle hračka od Alfy už tu dávno nebude, a ty budeš stále očerovenej z krále králů všech GT králů - z 911 Carrera. ;-) :yes:
12. 9. 2006 23:28
Re: KRÁSKA V NESNÁZÍCH
:-) ... oni ovšem ví, že tohle je segment, na kterém vydělaj. Myslím, že není od věci mít v garáži jednu Carreru a jednou Cayenna... A pravda je, že v SUV je to dělo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku