Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž žive: Audi R8: sportem k vítězství

Dan Vořechovský
Diskuze (22)
První oficiální informace o novém sportovním sériovém voze Audi R8, který bude představen na pařížském autosalonu.

Audi R8, pětinásobný vítěz závodu 24 hodin v Le Mans. Geny tohoto vozu zdědil nový sériový model Audi R8, který je pojmenován právě po vítězném automobilu slavného závodu. Dnes máte první možnost si nový vůz objednat a první dodávky vozu jsou plánovány na první pololetí následujícího roku.

Při pohledu na vůz je patrné široké a pevné postavení. Proporce vozu se podřizují umístění motoru za kabinou, což je typické usazení motoru v závodních vozech. Umístění motoru ve středu vozu (vpředu zadní nápravy) je velkou výhodou pro dynamiku řízení vozu s rozložením hmotnosti 44% na přední a 56% na zadní část. Z tohoto důvodu je i kabina posunuta netradičně dopředu. Charakteristické jsou postranní spoilery, které se nacházejí za dveřmi, a dodávají vzduch pro motor a zároveň ho ochlazují. Celková délka vozu je 4,43 m, šířka činí 1,9 m a výška 1,25 m. S rozvorem 2,65 m je uvnitř vozu překvapivě dost místa.

Sportovnímu interiéru dominuje zejména totální orientace na řidiče a typický na spodu “plochý” volant. V interiéru převládají tmavší barevné odstíny. Sportovní sedadla jsou nabízena buď v kombinaci kůže/alcantra nebo jsou celokožená.

Audi pohání vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s technologií přímého vstřikování FSI. Při 7 800 ot./min. dodává motor výkon 309 kW (420 k). Maximální točivý moment je 430 Nm v rozmezí 4 500 – 6 000 ot./min. Minimálně devadesát procent maximálního kroutícího momentu je přitom udržováno v širokém pásmu otáček (od 3 500 až po 7 600 ot./min.). Z 0 na 100 km/h zrychlí R8 za 4,6 s a dosáhne maximální rychlosti 301 km/h. Na výběr jsou dvě převodovky, manuální šestistupňová nebo automatická Audi R tronic se sekvenčním řazením. I zde je patrný vliv závodního vozu, protože joystick pro řazení rychlostí je umístěn na středové konzoli a přímo na volantu pak i páčky řazení.

Podvozek charakterizují dvojité závěsy kol vpředu i vzadu. Zatímco vpředu jsou trojúhelníkové, vzadu je horní rameno trojúhelníkové, zatímco spodní je trojúhelníkové s řídicí tyčí. Nastavení tlumičů je tvrdé, přesto nabízí překvapující úroveň jízdního komfortu. Standardem jsou 18palcová kola s rozměry pneumatik vpředu 235/40 a vzadu 285/35.

Dlouhá je příplatková výbava, kde stojí za zmínku zejména hudební systém Bang & Olufsen s výkonem 465 W a 12 reproduktory, který umí přizpůsobovat hladinu reprodukce podle typu vozovky a rychlosti vozu.

Malosériová výroba bude probíhat v nové speciální továrně Audi v Neckarsulmu. Denně bude vyrobeno maximálně 15 kusů.

Sledujte AUTO.CZ, informace z mezinárodního autosalonu v Paříži budeme průběžně aktualizovat.


Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV

Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.

Speciální pařížská příloha AUTO.CZ

Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.

Blog Libora Zezulky

Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Dan Vořechovský
Diskuze (22)
Avatar - Charger
28. 9. 2006 13:48
Re: Takový hnus jsem od audi už dlouho neviděl
ještě bych dodal že z profilu to vypadá jak dvě různé auta svařené dohromady ;-\
Avatar - Charger
28. 9. 2006 13:43
Takový hnus jsem od audi už dlouho neviděl
to si dělají srandu s tím kusem...ehm plastu(?) na boku.. 8-s Jinak celkově to vypadá jak nějaký zmlácený hiphoper :-O
Avatar - Pekelná Micinka
28. 9. 2006 11:21
Špatný to je..
To co mělo to auto ozvláštnit, mě tedy ruší. Černý, snad karbonový díl je jak pěst na oko..