Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Poslední studie automobilky Kia naznačují, že tvary těchto vozů se v blízké budoucnosti budou ubírat jiným směrem. Hyundai zatím vyznává svůj „fluidní“ design. To ovšem neznamená, že by se modely nepřekrývaly. Markantní je to zejména v případě Cee'du/Forte a i30/Elantry, stejně jako u Sorenta a Santa Fe, což uznává i samotný Schreyer. Byť se zmíněné řady dosti liší svými tvary a nepanuje u nich zas až takový koncernový kanibalismus, jako je tomu jinde. Ale sdílejí techniku včetně platforem.
V budoucnu však dle jeho slov budou mít obě značky méně modelů, které se překrývají. „Myslím, že bychom pravděpodobně mohli vytvořit větší rozdíly tak, aby auta ve skutečnosti sloužila každé jinému účelu,“ řekl Schreyer serveru Automotive News během autosalonu v Soulu. Ne, jistě, budou vždy určena k přepravě osob, Schreyer však na vysvětlenou dodal: „Možná, že jedno bude praktičtější a prostornější, druhé pak uhlazenější a nižší.“ Potřebují zkrátka větší identitu, ale technika i nadále zůstane totožná. „Když uvidíte obě stát na ulici, musíte je být schopni od sebe rozeznat.“
Schreyer samozřejmě mluvil obecně, ale určitým vzorem pro něj jsou Audi A3 a Volkswagen Golf. O ostatních značkách svého bývalého chlebodárce se však nezmínil. První vozy Hyundai z jeho pera se dostanou do sériové výroby během tří let. První vlaštovkou byl koncept Hyundai HND-9, ze kterého vzejde nástupce kupé Genesis. Jeho vnější tvary naznačují, že „fluidnímu“ designu zvoní hrana. Schreyer také popřel spekulace o vytvoření luxusnější divize Hyundai, ať už by mělo jít o osamostatnění jména Genesis nebo Equus. Pohon zadních kol však těmto modelům zůstane vyhrazen. Nezapomeňme, že limuzína Genesis je řazena o kategorii výše než kupé stejného názvu.
Děvětapadesátiletý Němec Peter Schreyer je v současnosti šéfdesignérem obou koncernově spřízněných značek, „na dvou židlích“ sedí však pouhé dva měsíce. Vlastně tak trochu na třech, protože byl v prosinci 2012 jmenován také jedním ze tří prezidentů Kia Motors Corporation. Ovšem, pouze právě proto, aby řídil budoucí vývoj tvarů vozů obou značek. V případě Hyundai se mu zodpovídá Oh Suk-geun, samotná Kia poté, co Schreyera povýšila, nového šéfdesignéra dosud nejmenovala.
V jihokorejské společnosti působí od roku 2006, předtím 26 let pracoval u Volkswagenu a Audi. Navrhl například vnější design Audi TT první generace. Volkswagen dodnes lituje, že Schreyera pustil, nedávno se v tomto smyslu vyjádřil samotný Ferdinand Piëch. Do Jižní Koreje jej prakticky zlanařil Chung Euisun, syn prezidenta Hyundai Motor.
Automobilky Hyundai a Kia se sloučily v roce 1998, tedy před patnácti lety. Kia byla vždy vnímána jako levnější značka, ale i díky Schreyerovi začala koncernové sestře „lézt do zelí“. Podle jeho slov je „mladší a sportovnější“, ale Hyundai je „prémiovější a orientovaný na výkon“.