Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 4. 2013 • 21:11
11
Šéfdesignér automobilek Hyundai a Kia Peter Schreyer se domnívá, že vozy obou značek by se měly lišit více, než je tomu v současnosti.

Poslední studie automobilky Kia naznačují, že tvary těchto vozů se v blízké budoucnosti budou ubírat jiným směrem. Hyundai zatím vyznává svůj „fluidní“ design. To ovšem neznamená, že by se modely nepřekrývaly. Markantní je to zejména v případě Cee'du/Forte a i30/Elantry, stejně jako u Sorenta a Santa Fe, což uznává i samotný Schreyer. Byť se zmíněné řady dosti liší svými tvary a nepanuje u nich zas až takový koncernový kanibalismus, jako je tomu jinde. Ale sdílejí techniku včetně platforem.

V budoucnu však dle jeho slov budou mít obě značky méně modelů, které se překrývají. „Myslím, že bychom pravděpodobně mohli vytvořit větší rozdíly tak, aby auta ve skutečnosti sloužila každé jinému účelu,“ řekl Schreyer serveru Automotive News během autosalonu v Soulu. Ne, jistě, budou vždy určena k přepravě osob, Schreyer však na vysvětlenou dodal: „Možná, že jedno bude praktičtější a prostornější, druhé pak uhlazenější a nižší.“ Potřebují zkrátka větší identitu, ale technika i nadále zůstane totožná. „Když uvidíte obě stát na ulici, musíte je být schopni od sebe rozeznat.“

Schreyer samozřejmě mluvil obecně, ale určitým vzorem pro něj jsou Audi A3 a Volkswagen Golf. O ostatních značkách svého bývalého chlebodárce se však nezmínil. První vozy Hyundai z jeho pera se dostanou do sériové výroby během tří let. První vlaštovkou byl koncept Hyundai HND-9, ze kterého vzejde nástupce kupé Genesis. Jeho vnější tvary naznačují, že „fluidnímu“ designu zvoní hrana. Schreyer také popřel spekulace o vytvoření luxusnější divize Hyundai, ať už by mělo jít o osamostatnění jména Genesis nebo Equus. Pohon zadních kol však těmto modelům zůstane vyhrazen. Nezapomeňme, že limuzína Genesis je řazena o kategorii výše než kupé stejného názvu.

Děvětapadesátiletý Němec Peter Schreyer je v současnosti šéfdesignérem obou koncernově spřízněných značek, „na dvou židlích“ sedí však pouhé dva měsíce. Vlastně tak trochu na třech, protože byl v prosinci 2012 jmenován také jedním ze tří prezidentů Kia Motors Corporation. Ovšem, pouze právě proto, aby řídil budoucí vývoj tvarů vozů obou značek. V případě Hyundai se mu zodpovídá Oh Suk-geun, samotná Kia poté, co Schreyera povýšila, nového šéfdesignéra dosud nejmenovala.

V jihokorejské společnosti působí od roku 2006, předtím 26 let pracoval u Volkswagenu a Audi. Navrhl například vnější design Audi TT první generace. Volkswagen dodnes lituje, že Schreyera pustil, nedávno se v tomto smyslu vyjádřil samotný Ferdinand Piëch. Do Jižní Koreje jej prakticky zlanařil Chung Euisun, syn prezidenta Hyundai Motor.

Automobilky Hyundai a Kia se sloučily v roce 1998, tedy před patnácti lety. Kia byla vždy vnímána jako levnější značka, ale i díky Schreyerovi začala koncernové sestře „lézt do zelí“. Podle jeho slov je „mladší a sportovnější“, ale Hyundai je „prémiovější a orientovaný na výkon“.

Související články

Témata
2. 1. 2017 21:24
Re: Škoda Schreyera
Po létech:
Od VW group odešlo dále několik designérů:
- Thomas Ingenlath k Volvu (Čína),
- Lee SangYup od Bentley ke Genesis (Hyundai),
- Luc Donckerwolke (Audi, Lamborghini, Bentley)- časem bude řídit po Schreyerovi obě značky Hyundai a KIA,
- Manfred Fitzgerald - ředitel designu Lamborghini odchází (2016) ke Genesis (Hyundai),
- Walter de Silva, ten odchází do důchodu (resp. jeho pozice byla zrušena - nadbytečnost v důsledku úspor aféry dieselgate).
Od BMW divize M odešel její šéf (vývoje) Albert Biermann do sportovní divize N u Hyundai.
5. 5. 2013 10:50
kia
Tyhle kecy manažerů automobilek mě připomínají politiky před veřejností.
12. 4. 2013 12:00
Škoda Schreyera
Jednou někde Piech něco naznačí a už v každém článku o Schreyerovi se toto papouškuje a furt dokola.
Nikdo - a to doslova - nikdo není nenahraditelný a myslím, že zrovna pro Audi to nějaká tragedie, že odešel není - teda pokud by všechny ty modely po něm nebyly z jeho šuplíku.
Ale sorry článek je HyKi a souhlasím s Topperom - proč do toho teĎ vrtat a neco nově škatulkovat.
Možná je Schreyer agent VW a začíná rozkládat HyKi zevnitř. Jak jsou ti Němci záludní..... >:-[]
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2013 20:08
Re: Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit
podla mna je to teraz uplne ok.... prilisna snaha o odlisenie moze byt kontraproduktivna... nieco ako v pripade seatu ked vw silou mocou z neho chcel spravit spanielsku alfu.... a ono to akosi nevyslo.... ja si myslim ze je to teraz uplne ok... v amerike je hyundai jasne pred kiou a bola by skoda ak by napr tam neponukal sportove modely a naopak na co je kii sa hrat na sportovca ked s tym co ponuka je uspesna a dari sa jej aj v triede beznych mpv ako carens alebo venga.... a nejaka transformacia na sportovca by mozno znamenala zase odliv zakaznikov ktori beru kiu ako pohodove nenapadne rodinne auta...

chapem ze kazda znacka chce mat vlastnu tvar ale ved ju kia aj hyundai maju.... hadam si dnes nikto nepomyli kiu s hyundaiom ze ? veru ze nie... to nehrozi....

nemam nic proti ze bude kia sportovejsia.... prave naopak budem rad, len by ma mrzelo keby niektore modely ako carens venga alebo neajke limuziny ako quoris by v buducnosti museli kvoli zmene imidu skoncit... ale hadam to nehrozi ;-)
11. 4. 2013 19:26
Peter Schreyer chce značky Hyundai a Kia více odlišit
odlišíme to rázně : Kia červený lak, Hyundai modrý lak :-) >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud